Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Helm spuiten.


Eros

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje:

Khad een helm in het zwart, nu heb ik de verf volledig verwijdert, en afgeschuurd.

Nu rest mij nog alleen het spuiten, in een ander kleurtje :P

Heeft iemand van jullie dat al gedaan ?

Zoja, welke verf gebruik ik het best ?

Waar moet ik op letten.

Of kennen jullie iemand die dat zoder problemen kan, en ook aan

een schappelijk prijsje.

Alvast bedankt allen.

Groetjes

Link naar reactie

beste eros, neem gewoon een spuitbusje uit de gamma/brico en mits dunne laagjes aantebrengen moet dit lukken! zorg wel voor een grondlaag, daarna de kleur die je in gedachte had en als laatste een laagje vernis om alles wat te beschermen!

ps: wist je dat je eigelijk een helm NIET mag schilderen, het zou de schelp aantasten en bijgevolg minder bescherming bieden bij een val, tenzij het door de fabrikant is vermeld dat het wel mag, maar dan spreken we over de duurdere helmen (+500 eurokes), bv. arai enz... ... .

groeten uit een grijs tienen.

Link naar reactie

bijkomende opmerking :

ik zag overlaatst een help die helemaal in leder bekleed was. Beetje maf denk ik. Bij een val, wil ik graag hebben dat de helm glad is en kaatst en dat leder gaat volgens mij juist als anti-slip werken. Voor je het weet breek je zo je nek.

Joost

Link naar reactie

geeft meest professioneel resultaat.

gebruik ik momenteel om scooter te herlakken.

eerste 3 lagen met een klein en fijn (zo fijn als je maar kan vinden) verfrollertje aanbrengen.

tussen elke laag minstens 36u laten drogen, dan nat opschuren met min. korrel 600 en tenslotte ontvetten.

laatste 2 a 3 lagen met een spuitbus aanbrengen (alkalyd verf kan je in professionele spuitbussen laten steken).

met cellulosespuitbussen ben je sneller klaar maar het resultaat zal er ook naar zijn, zeker op langere termijn.

wat reeds gezegd is over het niet mogen herlakken van helmen klopt wel : verf kan de chemische structuur van de helm aantasten en vervormen, waardoor de schokdemping kan verminderen.

Link naar reactie

josse, ik ken eerlijk gezegd geen leersoort die zulke antislipwerking heeft en als secondenlijm kleeft aan het wegdek.

zelfs als er een laag leer van 10 cm op die helm zou liggen betwijfel ik of dat enige remmende werking heeft. die helm zal zeker ook genoeg kaatsen en glijden, wees gerust.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...