Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vsprint

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint 150 '64

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Vsprint's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

0

Reputatie

  1. Wel Frederik dat blok past dus wel in het frame want ik heb het er gisteren in gehangen, de 'zeer' ingrijpende aanpassingen waar jij het dan over hebt heb ik hier gisteren aangevoerd en met de vraag naar tips dus maw bedankt dat je reageerde maar aan jou uitleg heb ik niet veel.
  2. wel ik heb die vraag hier ongeveer een jaar geleden tersprake gebracht (heel het gedoe met een spaans blok), heb je toen ook op gereageerd maar toen niet gemeld, ondertussen heb ik dus een ander blok aangeschaft omdat deze dus onvindbaar waren en ga ik niet het ander blok (voorlopig niet monteren)
  3. dus na lang zoeken naar een koppakking voor een motovespa 150 (1964) (of sprint) heb ik het dus opgegeven en een p200e blok gekocht om onder m'n vespa te hangen. Nu daar ik gewend ben om aan zwaardere motoren te werken is dit vrij nieuw, dus zijn een paar tips welkom. ik stel bvb vast dat ik een langere veer zal dienen te steken daar the mount op het motorblok verder naar achter ligt, graag lees ik evt ervaringen daaromtrent. verder zag ik dat ik wss een klein stuk uit het frame zal moeten slijpen daar de carburator nét niet uitkomt onder de bil, herkenbaar probleem. Vervolgens zit er schijnbaar een hydraulische trommel-achterrem op, had eens gekeken of ik de klok niet gewoon kon wisselen met de std trommel maar dit is ook anders gemonteerd, dus wss een hydraulische leiding leggen? dit zijn zo de drie opvallendste struikelblokken die ik tegenkwam , indien er hier kenners zijn die deze swap ook al menig gedaan hebben en andere zaken kennen die ook aangepast/vervangen dienen te worden. ik lees het graag. ik ben ook eventueel bereid om hem te verkopen 'zo' maar dat is niet meteen het effectieve doel daar ik op dit moment zeer moeilijk een prijs erop kan plakken + dat dit niet de stijl is waarop ik iets verkoop (onafgewerkt). Het is enkel zo dat ik nog 3 andere projecten heb staan die me op dit moment meer tijd kosten vandaar dat ik het zou overwegen, dus geen crisis of geldnood. Het betreft een motovespa 150s - 1964 met het originele blok + (een bijna ) afgemonteerd p200e blok eronder. maar nogmaals de tips om hem kant en klaar af te maken zijn meer welkom.
  4. Vsprint

    Welk type blok ?

    Wel er is daar dus wel een vierkante verhoging te zien op het ijzer waar normaal een nr zou moeten staan enkel is dit bij mij volledig blank (zelfs niet vergaan), effen metaal - never touched
  5. Vsprint

    Welk type blok ?

    Kan er iemand mij zeggen welk blok dit is zodat ik er eindelijk mee ad slag kan, word er suf van. Het hing onder een motovespa en is 150 cc, maar wat me opvalt is dat de carbu rechtstreeks op de cilinder zit en niet op het carter. Had dit blok graag voorzien van wat meer pit (elektronische ontsteking en wat meer cc's), half de sip website afgeschuimd en ben er nog niet uit want er staat gewoon geen nr op het blok. Wel heb ik een gezien dat een VNA1M-motor schijnbaar ook zen carbu op zen cilinder heeft ipv op het carter?
  6. en deze werkt/past op alle blokjes neem ik aan ? Thx De carbu zit inderdaad rechtstreeks op de cilinder, iemand daar url's voor vervangkitjes ? (of de originele pakkingen als ik hem dan toch van de moettes er terug op zou moeten zetten )
  7. hmmm, ok maar ik had liever het originele blok eronder gehouden maar dit mag net wat vinniger, krachtiger zijn als toen het in 1964 was...zijn daar opties rond ? een ander blok eronder steken vind ik wat lame (plug and play), tis vooral ook het in elkaar steken dat voldoening geeft
  8. Dit is het blokje dat eronder hing (en cilinder met carbu, dus op de cilinder), naar wat ik lees word het dus niet veel vrolijker dan 150 cc stofzuigen 😛
  9. Zijn er mensen die me kunnen zeggen welk type vespa dit is, ik heb deze een tien jaar geleden gekocht. De verkoper had deze schijnbaar gerestaureerd als schoolproject. Ik heb er een inschrijvingsbewijs bij gekregen dat zegt dat hij 1ste x in gebruik ging op 24/01/1964 doch staat er weinig info bij enkel aard: motoscooter merk Vespa 150cc en dan een chassisnr en een motornummer dat overigens nergens op het blok terug te vinden is. Mijn doel was hem qua uitzicht std te houden maar ik wil een motor die 'deftig' mee kan in het verkeer (daar ik normaliter Buell, BMW en Harley gewend ben). Ik verwacht uiteraard geen moto prestaties zoals voorgaande. Voor zover ik hem wil upgraden had ik graag dus geweten welke cilinder met welke carbu zonder dat ik de krukas zou moeten vervangen, als het even kan ook electronische ontsteking want platins zijn wat achterhaald en wat met de koppeling ? het is een 4-bak, kan de koppeling een dergelijk sportieve cilinder aan? Indien ik rare eisen begin samen te voegen, ...ik ben opgegroeid met (de oude ) dax-jes dus heb daar verregaande mechanische kennis maar dat zijn 4-takters en daar reikt men kennis een stuk verder. Na dit blok eronder uit gevezen te hebben en hier en daar al wat gemonteerd te hebben lijkt me dit net iets eenvoudiger in elkaar te steken en wat kan je beter doen tijdens corona dan sleutelen? Enkel en ik dus wat onbekend op het vlak van wat gaat goed met wat samen, daarvoor graag wat feedback. thx
×
×
  • Nieuwe aanmaken...