dus na lang zoeken naar een koppakking voor een motovespa 150 (1964) (of sprint) heb ik het dus opgegeven en een p200e blok gekocht om onder m'n vespa te hangen. Nu daar ik gewend ben om aan zwaardere motoren te werken is dit vrij nieuw, dus zijn een paar tips welkom. ik stel bvb vast dat ik een langere veer zal dienen te steken daar the mount op het motorblok verder naar achter ligt, graag lees ik evt ervaringen daaromtrent. verder zag ik dat ik wss een klein stuk uit het frame zal moeten slijpen daar de carburator nét niet uitkomt onder de bil, herkenbaar probleem. Vervolgens zit er schijnbaar een hydraulische trommel-achterrem op, had eens gekeken of ik de klok niet gewoon kon wisselen met de std trommel maar dit is ook anders gemonteerd, dus wss een hydraulische leiding leggen? dit zijn zo de drie opvallendste struikelblokken die ik tegenkwam , indien er hier kenners zijn die deze swap ook al menig gedaan hebben en andere zaken kennen die ook aangepast/vervangen dienen te worden. ik lees het graag.
ik ben ook eventueel bereid om hem te verkopen 'zo' maar dat is niet meteen het effectieve doel daar ik op dit moment zeer moeilijk een prijs erop kan plakken + dat dit niet de stijl is waarop ik iets verkoop (onafgewerkt). Het is enkel zo dat ik nog 3 andere projecten heb staan die me op dit moment meer tijd kosten vandaar dat ik het zou overwegen, dus geen crisis of geldnood. Het betreft een motovespa 150s - 1964 met het originele blok + (een bijna ) afgemonteerd p200e blok eronder.
maar nogmaals de tips om hem kant en klaar af te maken zijn meer welkom.