Jump to content
Vespaforum.be

Sebbedefender

Members
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutral

About Sebbedefender

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VESPA PX 125 E 1984
    VESPA VBA 1T 1958
    VESPA Cosa 200 1994

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    De Pinte
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik heb een vespa van een vriend op bezoek. Het gaat om een model p125x volgens chassisnummer van ergens tussen 1978-1981. Nu wanneer je het inschrijvingsbewijs bekijkt staat daar nu niet veel op. Enkel 125cc eerste inschrijving september 1970??? En enkel het cijfer gedeelte van het chassis nummer. Kan iemand me een reden geven waarom er dergelijk bouwjaar op zou kunnen staan? Zit hier een reukje aan?
  2. PMR met headset. te vinden voor 40€ ofzo voor een setje.
  3. @dmi Wat zijn de voor of nadelen om in te schrijven als oldtimer? behalve dat van het gelijkvormigheidsattest?
  4. Aanrader: zet je makelaar een beetje onder druk! BA: €89 geen bijkomende verzekeringen
  5. Tijd voor een update: Px heeft eindelijk papieren! Nu eens werk maken van een verzekering en ik ben klaar voor de zomer. Heb me ondertussen nog een nieuwigheid aangeschaft: een VBA 1T van 59 bouwpakket. Een gestrand project van een ander met een gereviseerde PX150 motor. Ben volop plannen aan't maken hoe de VBA moet worden. Carrosserie is gezandstraald en gemetalliseerd. De bodem heeft wat 'last' kleine gaatjes. Ik dacht aan een rat-look met nen moderne onder- en binnenkant. Suggesties?
  6. ik ben ook 2m02 en rij met een PX 125. Heb geen last van mijn grootte. Hoe het eruit ziet trek ik me langs geen kantelen :-) Heb nu ook een VBA bouwpakketje. Heb nog geen idee hoe die zal rijden
  7. Eventjes dit draadje weer oppikken. Ik heb mijn Italiaanse Vespa px125e via Maskes in Nederland laten keuren. En dan uitgevoerd uit Nederland en ingevoerd in België. Er hangt een prijskaartje aan (€500) maar dit is volgens mij een eerlijke prijs. De keuring kost ongeveer 250€. Maskes doet een controle van je voertuig om zeker te zijn dat alles in orde is. Ze hadden onder andere een spiegel geplaatst. Alle paperassen, zoals kenteken in Nederland aanvragen en uitvoeren. De uurlonen. + 2x een uitgebreide rondleiding in hun ONGELOFELIJK mooie zaak! incl. koffie en de toelating om op de vloer te kwijlen. Vespa is wel een week of 6 daar moeten blijven. Om de hele circque te volbrengen. Maar het resultaat is er: PAPIEREN!
  8. Dat de motor niet klopt met de omschrijving maakt me opzich niet veel uit. Ik had volgende foto's van de motor naar Maskes gestuurd. Ik kreeg een reactie terug waaruit blijkt dat volgens hem het hier niet om een vb1m uit 57 motor zou gaan. Maar eerder een vbb. Maar hoe zit het dan met dat motornummer. Wie herkent dergelijke motor? Alle info welkom goede punten zwakke? Bouwjaar?
  9. Ik heb de microbe te pakken. Ik kocht me van de jaar een px125e om dagelijks me te rijden. Ik wil nu de Vespa van binnen ontdekken. Ik kocht volgens de advertentie een 'Vespa super sprint motor 150cc. Van 1966' op het net vandaag. Zou van een oude Vespa komen die een recenter hart kreeg. Ik heb nu het motornummer gecontroleerd aan de hand van het scooterhelp.com: VB1A is een 150cc uit 1957. Maar meer info vond ik nog niet. Ik merkte ook dat een aantal bouten er nieuw uitzien. Is dit een interessant motortje voor een eerste kennismaking? Ik wil zeggen smijt ik dit eventjes open of is dit eerder iets voor kenners. Bestaan hiervan documenten, workshop manuals etc.. van. Alle info is welkom.
  10. Sara, als je de tijd hebt wil ik graag deelnemen! Ik ben ondertussen opzoek naar een leerblokje. Een lijstje van de must-haves alvorens er aan te starten lijkt me ook interessant!
  11. Zijn er mensen/plaatsen waar je terecht kan om samen eens een vespa motor uit elkaar (en misschien nog veel belangrijker) weer in elkaar te steken? Ik heb ook een passie voor Land Rovers. Vroeger kwamen we wekelijks met een aantal vrienden samen voor een sleutelavond. Bestaan er in het Gentse dergelijke samenkomsten maar dan voor Vespa). Ik heb wel de ruimte maar niet de ervaring. Alle info is welkom.
  12. Ik ga met mijn gezin op reis naar Toscane. Het lijkt me leuk om het aangename aan het aangename te koppelen. Zijn er leuke Vespa shops/musea/garages etc, etc waar ik eens kan langs gaan om te shoppen/bezoeken? Alle tips welkom.
  13. Dat zal ik proberen. Iemand ervaring met volgende procedure? http://www.vespaclubbruxelles.be/frames/avendre/info/voertuigen.zonder.documenten.pdf eventueel een voorbeeld dossierke? Positieve en negatieve resultaten?
  14. @Cult: idd was een PK @Sindo: Woon in De Pinte. Maar ben véél de baan op. En kon deze Vespa ophalen in combinatie met andere verplichtingen. De prijs was idd een belangrijke reden om tot daar te rijden. @Cee En wat is de reden dat diegenen die de weg kennen dit liever oor zichzelf houden? Heb al heel wat gegoogled en gelezen. Dit was veruit de het interessantste stukje proza: http://www.vespaclubbruxelles.be/frames/avendre/info/voertuigen.zonder.documenten.pdf Heeft er al iemand deze procedure gevolgd? Eventueel een voorbeeld dossier? @geertvespa: Enig idee bij welke Nederlandse Vespashop ik eens moet aankloppen?
×
×
  • Create New...