Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Rogertje23

Leden
  • Items

    80
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VNB125 65'
    Vespa Rally 180 69'
    Vespa P200E 82'

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

994 profielweergaven

Rogertje23's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

4

Reputatie

  1. Oke, bedankt voor de info allemaal. Ik wist niet dat er zo een marge op kon zitten standaard af fabriek. Het liefst zou ik deze volledig geopend zien, maar ik wil het ook origineel houden, en als het verder geen kwaad kan, dan ga ik het zo laten en terug in elkaar steken
  2. Dat weet ik niet, maar de oude krukas heb ik nog en die heeft ook 57mm slag. Het blok was oud, vandaar dat ik het blok gereviseerd heb en vervangen wat nodig was, ook de krukas. Ik vind het alleen raar dat de piston enkele mm's boven de poorten uitkomt, dan kan hij toch nooit de optimale doorstroom hebben lijkt mij. Ik weet ook niet of dit zo origineel is, of niet
  3. Misschien kan iemand me helpen, bij mijn Rally 180 blok komt de piston 2,5 á 3mm boven de poorten uit in BDC stand. Als Piston boven staat TDC dan zit hij 1,5mm onder de cilinderbovenkant. Krukas is een nieuwe met 57mm slag, cilinder is bestaand die gehoond is naar een overmaat. Weet iemand wat dit probleem kan zijn?
  4. Heeft iemand ervaring met een gietijzeren Polini 207 setup met grand sport zuiger? Met name een aanbevolen/veilige compressie verhouding vanwege de hogere thermische belasting en de slechtere warmte afvoer ten opzichte van alu. cilinder. Het doel is koppel en touren. Ik ga deze rijden met een 60'er krukas [218cc]. Ik had zelf een verhouding van 1 : 11,6 in gedachten [ effectieve verhouding 1 : 7,35 ]
×
×
  • Nieuwe aanmaken...