Ik snap ergens wel dat mensen wat bang zijn van nieuwere technologie of er wantrouwend tegenover staan, en ik snap ook dat mensen liever vast houden aan iets wat zichzelf bewezen heeft tijdens miljarden kilometers. Daar is helemaal niks mis mee. Maar om er dan meteen vanuit te gaan dat je er geen trip van 3000km zonder volgwagen mee gereden krijgt, lijkt me nogal kort door de bocht te zijn. Ik denk dat ik zowat alle informatie en publicaties over Triboron heb gelezen, en dat heeft me 100% overtuigd. Voorwaarde is wel dat de voorschriften van de fabrikant gevolgd worden, en die zijn niet mis: bij de eerste tank met Triboron de motor 10 à 15 minuten stationair laten draaien om een eerste film te laten opbouwen, en daarna nog eens het hele inrij-proces van je cilinder overdoen. Pas daarna is de smering optimaal, en kan je volgas geven. Het is ook pas na dat inrijden dat je het bijmengen naar de helft van wat je met synthetische olie mengt kan brengen. Ik ben momenteel met een resto van mijn Lambretta bezig, en ga daarna overschakelen op Triboron. Ge moogt mij ne keer uitlachen wanneer ik met brokken langs de kant van de weg sta 😉