Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Edwin

Leden
  • Items

    361
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Misa 150 VGLA 1959 (verkocht)+ 1960 + 1961
    Vespa Misa 150 GS VD2TS 1957
    Vespa 50L 1967

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Edwin's prestaties

Collaborator

Collaborator (7/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Dedicated Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

214

Reputatie

  1. Edwin

    Verluchting tankdop

    In de ronde opening van het U-profiel bevindt zich nog een klein gaatje. Uitblazen, compressor, ultrasoon ... zodat alle gaatjes weer open zijn en probleem opgelost.
  2. Edwin

    Misa catalogus

    Ja, en dat waren dan nog de dealer prijzen. Anderzijds 525,- Bfr is 25,5 € en dat lijkt dan nog mee te vallen.
  3. Edwin

    Misa catalogus

    Daar staat "Redresseur" (gelijkrichter)
  4. Edwin

    Misa catalogus

    In het "Algemeen tarief" kaftje vind je onder andere het artikelnummer voor het Misa kleeflogo. De bestelbonnen, facturen en omzendbrieven zijn zeldzame documenten. Leuke vondst Michel!
  5. Mag dicht. Poster is weg
  6. Is inderdaad een chassis controle nummer. Kan je verder weinig mee, alleen kunnen de twee letters, indien aanwezig, een indicatie geven voor het type vespa. Bijvoorbeeld BA = VBA, LA = VLA, SS = SS. Dit nummer is altijd ingeslagen in Pontadera.
  7. Edwin

    Poster Vespa ss 180

    Iemand interesse in deze poster? Formaat ca 60x80 cm, hoogglanzend, geen plooien. Gratis af te halen in Heusden-Zolder, geen verzending! Bij interesse stuur maar een pm.
  8. Josse, ik wil je niet ontmoedigen, maar als je alles origineel Donza wil restaureren, ben je wel even zoet. Ik heb dat al een paar keer gedaan. De dwarshouder is specifiek Donza en kan je tegenkomen op een ander afgedankt Donza zadel. Informeer eens hier op het forum. Restauratie van het zadel lijkt mij alleen zinvol als de skai nog intact is en als de zigzag naden waarmee de rubberen delen (onder de skai) niet doorgescheurd zijn. Zowel de sterkte van het rubber als het naaigaren zijn van bedenkelijke kwaliteit Voor restauratie van het zadel moet je eerst deze dwarshouder losschroeven, daarna kan je de hoes van het metalen frame verwijderen door die metalen klemmen om te plooien. Het metalen frame kan je verder demonteren of in zijn geheel laten. Poetsen en met owatrol behandelen. En dan de hoes. De mousse, die tussen het skai en de dikke rubber zit, is alleen te bereiken als je de onderste naad waarmee het skai is vastgemaakt aan het rubber volledig rondom losmaakt en alle metalen rivetten rondom losmaakt. Die rivetten zitten echt in het rubber verankerd en je zal onvermijdelijk het rubber op die plaats beschadigen. Je zal zien dat de mousse volledig verpulverd is. De mousse was oorspronkelijk 3mm dik en vastgekleefd op de bovenkant van het rubber. Ik heb dat ooit vervangen door iets gelijkaardig dat je zelf op maat kan snijden. Had nog wat dikker mogen zijn. Daarna kan je alles terug monteren. Skai terug over de rubber plaatsen, rondom terug vastnaaien met speciaal garen en "sewing owl" en daarna de originele rivetten of nieuwe terug monteren. Is allemaal een geduldwerkje en het eindresultaat is sterk afhankelijk van de staat van de gerecupereerde onderdelen en vakmanschap. Als je vaak met de vespa rijdt, is het beter om een nieuw zwart zadel (Italiaanse makelij) te kopen en het origineel op het schap te leggen.
  9. Edwin

    Speedo revisie

    Foto's zijn niet heel scherp, maar misschien is het zo duidelijk.
  10. De Misa VGLB werd standaard vanaf het fabriek niet in metaalblauw gespoten. Er waren 3 kleuren beschikbaar. De meest voorkomende kleur is het champagne bruin. Daarnaast is er nog het zeldzame blauw en de laatste kleur is deze die jij hebt, namelijk grijs/groen metallic. De enige manier om deze te reproduceren is iemand te zoeken die zo een vespa heeft en de kleur te scannen of te vergelijken met hedendaags laknummers van auto's... Er zijn ook enkele wit/beige Misa VGLB gekend als overgang naar de VLA van 1963 Hier nog zo een grijs/groene:
  11. Het zou inderdaad een vervangframe kunnen zijn. Ik heb geen afbeelding van het VIN-nummer in combinatie met het IGM nummer. Wel nog een andere foto om de verhoudingen weer te geven. Het zal wel niet op een mm steken, want dat inslaan was/is manueel werk. Ik vraag me ook af of het IGM nummer daar altijd stond.
  12. Het BA nummer is een productienummer in Italië ingeslagen en heeft geen directe link naar het VIN nummer. Het VIN nummer werd bij Misa ingeslagen. De plaats van het VIN nummer is bij deze modellen erg ongelukkig gekozen: onder de linkerbil, continu bloot aan regen, zout en de elementen. Het nummer is soms grotendeels weggeroest en bij onvakkundige restauratie helemaal verdwenen. In dit geval mag je ervan uit gaan, indien geen sporen van het nummer zichtbaar op de binnenkant van het frame, dat er nooit een nummer heeft gestaan. Blijft toch vreemd.
  13. Karakters zijn 6 mm, dacht ik. Lettertype is "serif", dus met klein dwarslijntje aan eind van letter. Opbouw = oud Piaggio logo, daarna VGLB1T, ster, 6 cijfers en ster. Alles in cursief en serif.
  14. Hier de twee foto's. Resolutie is niet geweldig. Beiden zijn gemaakt tijdens de Audax 1952 in Milaan. Nicole Ickx is de dame links tussen de duiven. Op de tweede foto waarschijnlijk ergens op de tweede rij.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...