Jump to content
Vespaforum.be

Bowie

Members
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Geen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa spint

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gentbrugge
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

161 profile views

Bowie's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • One Month Later
  • Dedicated Rare
  • Collaborator
  • Week One Done
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. kabel vooraan is nutraal en eerst versnelling,hiermee bedoel ik in het licht de kabel dichts naar voor
  2. niet zo heel duidelijk uitgelegd ,dus aan de selector beneden aan de motor de speling geven zodat u de kabel in het licht terug kunt inhaken,dan terug aanspannen beneden eventueel met regelvijsje nog bijspannen
  3. speling geven op selector door kabel te lossen inhaken in koplamp en dan terug aanspannen ok selector eventueel aanpassen met relvijs
  4. Bowie

    Koppeling

    Bedankt maandag eens aan beginnen
  5. Nee nee geen slijptol was gescheurd waardoor de koppelings kabel klem kwam te zitten ,op zijn plaats gedrukt en gelast ,
  6. Bowie

    Koppeling

    Heb iets vergeten,als ik de koppeling hendel innijp en op de startpedaal trap heb ik geen weerstand,dus de motor draait niet mee is dus koppeling ontkoppeld,echter als de motor draaid kan ik niet ontkoppelen raar hè Hallo Nero redder in nood
  7. Hallo het kan zijn dat het mechanisme in het stuur afgebroken,dit dien om de kabels te bedienen Vervolg ik denk dit omdat u rondjes kan draaien omda de kabels niet meer bediend worden
  8. Bowie

    Koppeling

    Hallo allen ben terug na een tijdje,heb een andere Vespa met wat problemen,hij kom geen vesnelingen meer nemen dat is opgelost in het stuur was het systeem om de hendel te bedienen gescheurd,met wat paswerk is dat in orde gekomen,nu het volgende probleem de koppeling ontkoppeld niet dus al hij in versnelling gaat valt hij stil ,aanspannen van de kabel help niet denk dat de platen vast zitten,wat is jullie mening,
  9. Bowie

    ontsteking regelen

    Inderdaad om TDC te bepalen is moeilijk de pin komt altijd vast door het schuine gat,eens boven en bij terugdraaien is het geen probleem,ben eens gaan zien en de sprint zou 22 graden moeten hebben mijn fout dus,hierbij een foto van wat ik gebruik
  10. Bowie

    ontsteking regelen

    Klopt die 14 graden voor Tdc niet ,ben gaan zien op die links ,ziet er nogal ingewikkeld uit ,en mijn berekening klopt die om graden naar mm om te zetten,heb dat nogtans op rumi toegepast en werkte wel majem de afstand tot de piston doorgekregen al eens een foto bijvoegen van mijn opstelling met micometerklok
  11. Hallo allen ben hier weer,heb gelezen dat de ontsteking 14 graden vooronsteking heeft,de de slaglengte 57 cm is dus als ik top center 4,2 mm terugdraai zou ik 14 graden moeten hebben,hoe ik daar aakom,57 gedeeld boor 190 maal 14 is 4,2 mm ,is dat juist of zit er een fout in mijn berekening
  12. Bowie

    olie inhoud

    Bedankt Pilar dacht inderdaad dat het een vulopening was had wel gezien dat daar een gaatje in was maar dat hebben ze toegelast
  13. Bowie

    olie inhoud

    Bedankt voor het antwoord Is de koppeling een droge koppeling of moet daar ook olie in er is daar ook een vulopening Mvg
  14. Bowie

    olie inhoud

    Bedankt voor het antwoord Is de koppeling een droge koppeling of moet daar ook olie in er is daar ook een vulopening Mvg
  15. Bowie

    olie inhoud

    Bedankt vrienden voor de hulp de voorbije dagen,heb nog een paar vraagjes,hoeveel is de inhoud van de versnellingsbak en het koppeling huis en welke olie moet daar in ,dan nog iets waarom zit daar circlips voor die moer op het vliegwiel,die moer zat niet aangespannen is dat om iets te regelen ,bedankt om met mij mee te denken ,zoals u kan zien op de foto komen de kleuren van de draden niet overeen weet iemand welke kleur met welke kleur moet verbonden worden
×
×
  • Create New...