Jump to content
Vespaforum.be

G.O.A.T.

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    P150x

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Temse
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

145 profile views

G.O.A.T.'s Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • One Month Later
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recent Badges

3

Reputation

  1. Ik heb speciaal een PX80 gekocht om de vrouw te leren ( met versnellingen ) te rijden. Zelf heb ik een PX150 met polini cilinder enz. dus de need for speed is er niet voor deze. Als ze het gewend is kan er desnoods wel een 125cc cilinder of dergelijke maar dat zien we dan wel weer. Dat gezegd zijnde is het volgens mij nog een heel gezond motorke met 19000km dat mooi draait en goed schakelt. Reviseren ... Kijk ik niet naar uit eerlijk gezegd. Begint weeral met speciaal gereedschap kopen neem ik aan en ik ben weer zoet voor een paar maanden mezelf kennende. Laten doen ... Tegen wat bedrag kijk ik dan aan ? Ik hier rekeningen liggen van een de revisie van mijn motor door de vorige eigenaar ... Bijna evenveel als wat ik de 80cc heb betaald.
  2. PX80 met oliepomp gekocht en dat olielekske aan het achterwiel blijkt wat meer te zijn. Ik heb motorolie en rode tweetakt olie ... Na wat rondgeklikt te hebben op links met olielekken bij een PX kom ik - zichtbaar - op een lek aan de uitgaande as. Iemand die me zo kan zeggen of ik hier een interne keerring heb of een uitwendige die ik zo kan vervangen ? Ik hoop het laatste wat ik heb nog nooit een blok van een Vespa opengesmeten en mezelf kennende ben ik dan weer vertrokken voor een paar maanden prutsen. En dan ? Pakking luchtfilterhuis op carter, pakking koppelingsdeksel ... Mis ik nog wat dat heel die smurrie kan veroorzaken ?
  3. Helaas niet de exacte spullen. Bovenaan zijn die van rubber, kan je nog nieuw in replica krijgen bij SIP en/of scootercenter. Vind ik niet verkeerd in het zwart om eerlijk te zijn. En ja die onderste ... Soms worden dingen mooi net omdat ze spuuglelijk zijn.
  4. Ik houd wel van wat potsierlijke 80's tuning en heb wel interesse in van die verbredingen ( ? ) zoals op de foto. Maar ik kan nergens op het net een foto van PX vinden waar dit op gemonteerd is zodat ik dat toch eens kan beoordelen voor ik het koop. Misschien heeft iemand nog een of meerdere delen liggen die weg mogen ? kleur speelt zo geen rol zolang het restaureerbaar is.
  5. Weeral een eind verder, volgende week mijn voorlopig rijbewijs afhalen. Maanden tijd gehad om weer (teveel) geld uit te geven. Enerzijds is er altijd wel wat te vervangen en anderzijds ... al die mooie dingen in de winkel. BGM tubeless velgen, YSS schokdempers, BGM fastflow benzinekraantje, balhoofdlagers, wiellagers, remmen rondom inclusief trommels, kabels allerlei, rubber hier en daar, nieuw achterlicht ipv bejaard GS achterlicht dat niet echt past. To do. Sip Road 2.0 vervangen door Polini box, schakelmechanisme is het beste wel af denk ik dus dat en misschien een shortshift ? En een batterij, gescheiden circuit als dat mogelijk is tenminste voor usb en van die dinges. En dan hopen dat de motor goed gereviseerd is door Giulio's barn ofzoiets maar of de koppeling en schakelkruis vernieuwd zijn heb ik het raden naar. Er staat alleen een Polinikit, pakkingen en rollementen op de factuur. Olie was net toch wat te zwart naar mijn goesting met een beetje ijzervijlsel sluier. Hopen dat dat van in te lopen is.
  6. YSS vering heb ik ook, ergens in de helft qua hardheid denk ik.
  7. Van hieruit ziet dat er idd wel veel ruimer uit dan op bovenstaande foto's.
  8. Iemand die hier ervaring met heeft en dit onder verschillende omstandigheden ? Ik wil de oude SIP Road (2?) vervangen door wat nieuws en mijn oog is gevallen op de Bigbox en als alternatief een Polini. Setup is Polini 177 met 24 SI carb en bijhorende schuimfilter. SC adverteert de BigBOX als DE touring uitlaat bij uitstek want hoog koppel vroeg in het toerentalbereik en supergeschikt om gepakt en gezakt al dan niet met twee personen op stap te gaan. Klinkt goed, ik ben niet van de lichtste en ik wil ook wel eens op stap met de tent en bagage. Maar dan als ik een foto ziet van die uitlaat gemonteerd onder een PX ... dat is ENORM dat ding en veel mensen zijn of zouden niet echt opgezet zijn met de bodemvrijheid en raakt het de grond langs alle kanten afhankelijk van lading en rijstijl. Ik wou het dus wel eens weten van iemand die er de braakliggende Belgische wegen met trotseert. Als alternatief kijk ik naar de Polini ?
  9. Haak aan het frame, niks onder het zadel.
  10. Ik zoek een paar zijpanelen voor PX van 1979. Uitzicht, kleur en wat plamuurwerk allemaal geen probleem maar grote deuken en boorgaten liever niet.
  11. Onlangs een PX van 1979 gekocht met een SIEM 3628 achterlicht op maar mooi sluit dit niet af op de carroserie. Aanvankelijk stond er geen rubber pakking gemonteerd tussen licht en carrosserie maar dat maakt geen verschil. Dus mijn vraag, is deze geleverd met dit achterlicht ? En weet er iemand waar ik die vijzekes kan krijgen voor de aansluitingen of misschien heeft iemand er nog reserve liggen ? Zie foto's.
  12. Ja ... Ik zal dan maar gewoon vullen tot het uit het gat loopt. Geen idee waar die andere 100ml zit die het zo snel laat overlopen. Ik zal hem nog wel eens goed warmrijden en weer aflaten bij wijze van spoeling. Erg proper was het niet wat er hiervoor uitkwam.
  13. Ik hoor het al komen ... "Zoek het op". Maar de onzekerheid slaat hier toe. Ik heb de olie afgelaten van mijn 150cc blok van '79 en er niet echt op gelet hoeveel er uit is gekomen. Niet bijzonder veel, zeker geen 200ml. Maar volgens mij moet daar toch 200 a 250ml olie in of kijk ik nu echt op de verkeerde plekken ? Onlangs een Haynes gekocht die ik ondertussen al verkeerd heb gelegd en niet meer vindt. Soit, het potteke heeft er een week ondergestaan terwijl de vespa op zijn poot stond, mooi recht. Vijzeke er vanonder ingedraaid en beginnen vullen met een klein flesje olie van bij SIP ... en dan krijg ik er met de beste wil van de wereld maar goed en wel 100ml in tenzij ik dat fleske leegknijp en er snel de stop op zet natuurlijk. Is er een verschil tussen motoren, zit ik er gewoon naast met mijn 200ml of ... ?
  14. Ja. Toch zeker de bedoeling om hem goed te gaan gebruiken in binnen en buitenland.
×
×
  • Create New...