Jump to content
Vespaforum.be

VespaR

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa R

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

VespaR's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • One Month Later
  • Week One Done
  • First Post
  • Conversation Starter

Recent Badges

0

Reputation

  1. Hi: zojuist de gear selector bekeken en lamp eraf gehaald. Conclusie: versnelling kabel in stuur (pinnetje) is eruit geschoten. Ik meen die van de eerste versnelling. Nu krijg ik dit pinnetje / kabel lastig terug in het haakje. Hebben jullie een tip wat te doen? Hij steekt nu vast in de eerste versnelling. Moet ik bij de gear selector beide kabels loshalen zodat ik speling op de kabel krijg bij het stuur om ‘m vervolgens weer vast te zetten? Zijn er pitfalls? Moet ik versnelling om 1 zetten (op het stuur), pinnetje inhaken bij het stuur en dan bij gear selector kabels weer vastmaken? Of zit hier een bepaalde volgorde in? Alvast bedankt! Peter
  2. Hi Beide: bedankt voor jullie tips, top! vraagje aan Nero: waar zit de selector? merci!
  3. Hallo allemaal, Zojuist bleef bij mijn Vespa R de versnelling in de 3 steken echter het schakelmechanisme (aan het stuur) reageert niet meer. Ik kan deze gewoon ronddraaien😐 Koppeling (hendel) pakt wel normaal op (grijpt aan) maar het schakelmechanisme lijkt defect te zijn. Je kunt er zo rondjes mee draaien…🥲 Iemand enig idee en zo ja hoe kan ik dit oplossen? bedankt! Peter
  4. Hallo, Voor een Vespa R wil ik een kentekenplaat erop schroeven echter zie 2 varianten, te weten staand of liggend wat is het mooiste? Kan niet veel plaatjes vinden in deze pose op het net oh ja, kenteken houder erachter of 1 op 1 schroeven op spatbord? indien iemand nog addressje weet voor kentekensticker da’s nog beter lijkt me thanks Peter
  5. Hi: Heeft er iemand een Tip welk bedrijf dan wel handige zelfstandige in de omgeving Zuid Limburg (Sittard, Heerlen, Maastricht, grens België) kan sleutelen (met kennis) aan een oldie Vespa 50cc? Helaas is mijn probleempje niet opgelost en zoek nu deskundig advies / een oplossing. dankje! Peter
  6. Hallo allemaal, Ik heb jullie advies nodig bij het volgende; De benzine kraan blijkt defect te zijn waardoor hij ook in de stand “dicht” benzine blijft toevoeren. Aangezien de Vespa het probleem heeft dat hij niet doortrekt, stationair loopt ie prima, zou het technisch zo kunnen zijn dat mijn Carter onder “water” staat? De bougie is en blijft namelijk extreem nat… Indien dit zo is hoe kan ik dit oplossen m.a.w. de Carter schoonmaken? alvast bedankt!
  7. Bedankt voor de Tips! Update: Vandaag erachter gekomen dat de brandstofkraan onder de benzinetank Niet druppelt als hij dichtstaat (tank dan volledig uitgebouwd) Echter zo gauw ik de tank weer inbouw (en stand is nog steeds dicht!) en ik de benzine slang!! erop zet begint de kraan te ineens lekken…. Erg vreemd maar zal de benzinekraan sowieso gaan vervangen. fijne avond!
  8. Hallo Allemaal, super bedankt voor de adviezen! Ik heb vandaag de carebateur volledig schoongemaakt incl sproeiers middels perslucht echter het resultaat is nog hetzelfde. bougie is ook nieuw. ”Symptomen” blijven dat hij goed start, mooi stationair loopt echter zo gauw ik gas geef diep brommend geluid en geen omzetting naar vermogen. Af en toe bij gaskraan open 50% denk ik “hij doet het, wel met wat rook” maar na enkele seconden valt jij weer terug naar een diep brommend geluid. kan het toch zijn dat hij valse lucht trekt en zo ja hoe kan ik dat controleren? andere ideeen zij ook welkom dankjewel!
  9. Hi: bedankt voor de reactie. 1. inzake de carburateur dit ga ik zeker doen. 2. inzake de brandstof kraan: ik neem niet aan dat het stangetje en de slang alleen het probleem zijn? Bedoel je met vervangen de hele fuel tap unit die onder de tank zit? Lijkt me complex om te demonteren… bedankt!
  10. Hi Mensen, Ben nieuw hier en trotse bezitten van een Vespa R uit 1976. Het brommertje brengt me echter 2 uitdagingen: 1. Als tankschroef dicht staat blijft hij gewoon lopen.. 2. Als ik gas geef lijkt hij te verzuipen (geen power, diep geluid) stationair loopt hij goed. enig idee wat het zou kunnen zijn? bedankt voor de Tips! Peter
×
×
  • Create New...