Jump to content
Vespaforum.be

Riccardo

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX80e Arcobaleno/Lusso Elestart

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Maasmechelen
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Riccardo's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Conversation Starter

Recent Badges

1

Reputation

  1. Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zoals jullie beide zeiden. Er zat inderdaad een drukschakelaar achter de koppelingshendel. Bij het losdraaien van de schakelaar kwam het draadje ook mee. Deze zat gewoon in het stuurhandvat gepropt. Heb deze dus mooi aangesloten en hij start nu via de knop zoals het hoort. En inderdaad het is gewoon een massacontact. Als je de kabel gewoon verbind met het chassis dan werkt het ook. Maar dan zit zonder de veiligheid dat e in vitesse start. In ieder geval bedankt voor jullie feedback. Ik bener echt mee geholpen dank je wel
  2. Hallo allemaal, ik ben recent eigenaar van een Vespa PX80e Lusso/Arcobaleno van 1984. Ik ben deze aan het restaureren in de mate van mijn kunnen en dat vlot redelijk goed. Echter kom ik niet uit aan het gedeelte van de elektrische start van mijn Vespa. Aan het stuur zit een startknop maar dit werkt niet ondanks de bekabeling in orde lijkt te zijn. Ik heb onder de snelheidsmeter een losse draad waar naar mijn gedachte een schakelaar moet zitten voor een contactschakelaar voor de koppeling. Dit om waarschijnlijk niet te kunnen starten zonder de koppeling in te duwen zodat je vooruit vliegt als deze in vitesse zou staan. Deze kabel gaat naar de startrelais. De starter zelf is niet defect want deze slaat aan als ik hier 12v op zet. Mijn vraag is nu als mijn redenering juist is en iemand mij kan uitleggen waar deze schakelaar hoort te zijn? foto 1 is de kabel die onder de snelheidsmeter zit foto 2 is volgens mij de schakelaar die naar de linker remklauw (koppeling versnelling) gaat? (deze zit er bij mij niet in??) foto 3 en 4 is de situatie van mijn vespa alle hulp is welkom Gr Riccardo
×
×
  • Create New...