Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Fil-s-caferacers

Leden
  • Items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK 50 HP

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Fil-s-caferacers's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

1

Reputatie

  1. Ik weet het dat dit vanalles kan zijn maar vind het raar dat ik bij het uitmeten overal stroom krijg. De multistekkers onder de neus heb ik al uit elkaar gehaald, contactspray gespoten en terug goed in mekaar gestoken, doch zonder resultaat. Ik heb het gevonden. Heb me wel meerdere malen tegen mijn voorhoofd geklopt. Al alles uitgemeten, gedemonteerd, weer gemonteerd, terug uitgemeten... uiteindelijk was er een fichke los aan de bekabeling van de stator naar de kabelboom. Ik heb het gevonden. Heb me wel meerdere malen tegen mijn voorhoofd geklopt. Al alles uitgemeten, gedemonteerd, weer gemonteerd, terug uitgemeten... uiteindelijk was er een fichke los aan de bekabeling van de stator naar de kabelboom.
  2. Waar kan ik die aarding vinden? Zit die op de spanningsregelaar (zwarte stekker bij tekentje aarding)? Kan de spanningsregelaar bij een kortsluiting defect gaan op het punt van de aarding? De aarding van de motor is ok want de motor start. Ik weet het dat dit vanalles kan zijn maar vind het raar dat ik bij het uitmeten overal stroom krijg. De multistekkers onder de neus heb ik al uit elkaar gehaald, contactspray gespoten en terug goed in mekaar gestoken, doch zonder resultaat.
  3. Eerst even voorstellen. Ik ben Filip en nieuw op dit forum. Ik bezit sedert vorig jaar 2 Vespa's pk 50 hp beiden van bouwjaar 91. Nu heb ik bij eentje een technisch probleempje bij de verlichting. Aangezien ik een vastloper heb gehad met een 102 cc met originele carb (door de vorige eigenaar niet gemeld bij aankoop) heb ik het motorblokje een volledige revisie gegeven. Voor deze revisie werkte de verlichting wel, na de revisie werkt de verlichting niet meer. Er werd een volledige nieuwe en originele stator geplaatst. Wanneer ik alles uitmeet krijg ik overal stroom, dus ik veronderstel niet dat ik een kabelbreuk heb. Bij het nakijken van de lampen zelf, zie ik geen probleem. De achterste lamp heb ik al eens vervangen door een andere. Zaterdag ben ik en mijn vrouw een ritje gaan doen met beide vespa's. Bij vertrek brandde de verlichting en onderweg plots niets meer. Tot nu krijg ik de verlichting niet meer werkend. Heeft er iemand enig idee of tips? Ben het zoeken efkes beu vandaar mijn vraag aan jullie techneuten. Alvast dank.
  4. Hello, Ik bezit een Vespa PK 50 HP, bouwjaar 1991. Ik zou de Vespa een beetje willen tunen met een nieuwe cilinderkit en betere carb. Weet er iemand wat de waarden zijn van de originele transmissieoverbrenging? Ik zou deze nodig hebben om te kiezen tussen welke cilinderkit ik zou steken. Er stak bij aankoop een 102 cc cilinder op de Vespa. Ik was hiervan niet op de hoogte en heb hierdoor een vastloper gehad. Een 102 cc is te overwegen maar zou eerder naar een 75 cc of 85 cc gaan met daarbij een nieuwe en grotere carb. Thnx for the info.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...