Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hessel

Leden
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    V50 Special 1976

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Almere
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Hessel's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

3

Reputatie

  1. Zuiger is toch met het pijltje naar de uitlaat kant? Of is dat bij polini anders?
  2. Aanzuigingvia uitlaatpoort lijkt me zowieso verkeerd. Ik heb de carburateur van de inlaat afgehaald, boormachine op de vliegwielbout en draaien. Dan zou de inlaat de benzinenevel moeten aanzuigen, dus er moet zuiging zijn. Die was er niet. Dus er wordt geen vacuum gecreerd en is er iets niet dicht wat dicht moet zijn.
  3. Dat luchtdicht, is dat alleen de 2 keerringen (vliegwiel en koppelingkant) en de pakking tussen carter en cylinder? Dus even perslucht op de inlaat en dan kijken waar hij lekt?
  4. Volgens mij niet, was het correcte setje. Maar ook al weer een tijdje geleden. is die vliegwielkant in het blok of kan je die ook vervangen zonder het blok te splitsen?
  5. Goedemorgen, ik heb een 50 special duits model ( dus met de knipperlichten in de handvaten) waarvan ik vorig jaar het blok heb gereviseerd. Helemaal uit elkaar en opnieuw opgebouwd met nieuwe lagers, pakkingen en keeringen. Natuurlijk ook een nieuwe koppeling en een Polini 50 snel. Carburatuer is een nieuwe dellorto 16.16. nu heb ik hem na revisie niet aan de praat gekregen, hij slaat niet aan. Er is voldoende compressie, ik heb een mooie lichtblauwe vonk en de timing staat op tijd. Nu heb ik al gezien dat ergeen benzine in de cylinder komt, bougie blijft droog. Na de Vespa een tijdje weg te hebben gezet, wil ik hem nutoch weer lopend hebben. Gisteren dus even gekeken naar de benzine toevoer. Carburateur uit elkaar en schoongemaakt, bezine uit de tank looptgewoon door. Toen toch even gekeken of er voldoende aanzuiging is bij de inlaat en dit is volgens mij niet het geval. De bezine nevelwordtdus niet aangezogen. nu is mijn vraag, waardoor wordt die aanzuiging/ vacuum gecreerd. Zijn dat de keerringen aan koppeling/vliegwiel kant? Kan het zijn dat deze nietgoed afsluiten en er geen vacuum wordt gecreerd? Wat zou het eventueel anders kunnen zijn? Hoor graag jullie ideeen. Dank, Hessel
  6. Goedenavond, Ik ben Hessel, 46 jaar en woon in Almere, nederland. ik ben nieuw op dit forum, maar heb al best wat jaren verschillende Vespa’s gehad. Begonnen met een jaren 80 PK50 XL en toen naar een project, een duitse V50 n uit 1976. Deze lag uit elkaar in dozen en heb ik helemaal gerestaureerd en rijdend gekregen. Na een paar jaar het blok gerevisiseerd en toen de Vespa een beetje vergeten door andere projecten. De vespa heeft na de revisie van het blok nog niet gelopen. Alles is nieuw, polini 50cc, 16.16, nieuwe koppeling, etc. Ik heb vonk, ontsteking staat op tijd, maar hij wil niet aanslaan. Nu wil ik hem na een paar jaar de vespa weer rijdend hebben. Zoek dus kennis om uit te vinden waarom hij niet loopt. Alvast bedankt voor j́ullie reacties en hulp. Groet, Hessel
×
×
  • Nieuwe aanmaken...