Ga naar inhoud
Vespaforum.be

laurentp

Leden
  • Items

    5
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk 50 xl2

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Harelbeke
  • Land
    Belgiรซ

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

laurentp's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

0

Reputatie

  1. laurentp

    Donor motorblok

    Hallo allen. Ik zit met een groot probleem. Na een breuk met een van de dichtingsringen zijn we gestart met een motorrevisie. Vele uren en problemen later, zitten we met volgend probleem. Er zit een scheur in het carter (die intussen wel gelast is). Maar bij het terug monteren en aansluiten van het blok blijkt dat verschillende bouten fout zitten en dat het carter niet meer dicht. Gevolg de olie loopt er los uit. Omdat duidelijk blijkt dat dit blok niet meer te redden valt, ben ik op zoek naar een oplossing om deze vespa (pk 50 xl2) toch te kunnen redden. Weten jullie waar eventueel donorblokken te vinden zijn en/of heeft iemand van jullie ervaring met een vespa om te bouwen naar electrisch? Zou deze liever niet naar de schroothoop brengen. ๐Ÿ™„
  2. Ik had beide carterhelften tegen elkaar gezet, maar was nog niet helemaal dicht en dan de vijzen aangedraaid. Achteraf pas geleerd dat het heel belangrijk is om eerst zonder spanning de 2 helften helemaal toe te duwen/tikken. En dan zonder spanning de bouten aan te draaien. #beginnersfout #te enthousiast en te snel willen werken ๐Ÿ˜•. De scheur kan ik mooi dicht duwen zonder te forceren. Ik vroeg mij af of een combinatie met zo 2 componenten metaal pasta in de scheur en dan een lasnaad binnen een buiten een goede combi zou zijn. Als iemand een lasser weet in harelbeke/kortrijk die dit zou kunnen fixen, dan is de vespa niet verloren. Wat een leuk project was, zit nu wel even in een ferme dip. ๐Ÿ™„
  3. Ik heb voor de duidelijkheid enkele foto's gemaakt van de barsten. Deze zitten aan de bovenkant van het carter. Iemand die ervaring hier mee heeft om zoiets te laten lassen. Is dat doenbaar? Zal nooit meer zelfde zijn, maar is dat stevig genoeg? Dankjewel alvast voor advies
  4. Hallo, Tijdens het terug monteren van mijn motorblok is de carterhelft gebarsten. Is er iemand die een carterhelft (kant vliegwiel) voor een pk 50 xl2 van 1990 te koop heeft liggen? Mag 2dehands zijn. Of is er iemand die weet of je dit kan lassen of op een of andere manier herstellen? Groeten Laurent
  5. Hallo iedereen, Ik ben sinds kort eigenaar geworden van een vespa pk 50 xl2 van 1995. Deze wil ik helemaal terug op punt stellen gezien deze al een 8 tal jaren stil staat. Ik heb echter 1 groot probleem, de naalden van de snelheidsmeter en benzinemeter zijn afgebroken en nu ben ik op zoek naar een nieuwe snelheidsmeter en benzinemeter. Ik keek al op de website van sip, maar zie dat deze niet meer voorradig is. Het gaat om deze snelheidsmeter hieronder. Heeft er iemand toevallig nog 1 liggen? Het glas is nog intact het is enkel het binnenwerk dat ik zoek. Of weten jullie waar ik deze nog zou kunnen vinden?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...