Jump to content
Vespaforum.be

HugoS

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Voorlopig nog geen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GS150 van 1962

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kampenhout
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

HugoS's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

1

Reputation

  1. Dat is OK, de benzine komt goed.
  2. Ik heb een nieuwe droge oplaadbare batterij gekocht van 6 volt 11 ah (zonder zoutzuur). Met deze batterij heb ik nog maar 60 km gereden. Voor het starten duw ik even op de rempedaal, en het stoplicht brandt dan prima. Ik denk dat de batterij niet het probleem is, of heb ik het verkeerd voor?
  3. Klopt: ik heb eerst een nieuwe bougie gestoken (er zat een in met korte draad) en enkele keren WD 40 in de cilinder gespoten. De benzinetank was volledig proper en precies als nieuw. Het bokaalte aan de kraan heb ik wel gekuist: deze had alleen wat aanslag aan de buitenkant. De carburator heb ik nu ook gekuist en nieuwe dichtingen en filter gestoken. Ik vraag mij nu af of het probleem veroorzaakt wordt door de oliekeerringen van de krukas (ze zijn ten slotte 60 jaar oud) of eerder te maken heeft met de ontsteking (die echter nog goed vonkt).
  4. Ik ben Hugo en woon in Kampenhout. Ik heb een Vespa GS 150 van 1962 die niet meer gereden heeft sinds de begin jaren 70. Tot mijn verbazing startte deze vrij vlug: de motor zat volledig los en heeft een goede compressie. Een eerste probleem was de koppeling die bleef plakken. Koppelingsdeksel gedemonteerd en met een schroevendraaier de platen los gemaakt. Koppeling werkte daarna prima. Ondertussen een 60 tal km mee gereden. Nieuw probleem is dat hij niet wil starten (of toch even maar). Ben nu aan het zoeken wat het probleem is.
×
×
  • Create New...