Ga naar inhoud
Vespaforum.be

HugoS

Leden
  • Items

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Voorlopig nog geen
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa GS150 van 1962

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Kampenhout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

HugoS's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

1

Reputatie

  1. Ik vermoed dat het chassisnummer er werd ingeslagen ofwel: - als hij reeds gespoten was - bij het inslagen de plaats een beetje vettig werd waardoor de verf niet goed hechtte.
  2. Op het eerste zicht lijkt het chassisnummer van jouw foto langer dan de lengte van de roest op mijn GS.
  3. Hierbij een foto met de roest nog aanwezig. Het ziet er erger uit dan het is. Ik heb de roest reeds gedeeltelijk verwijderd, maar ik vermoed niet dat er een nummer achter zit. Hoe lang is het volledige nummer bij jou? Dan kan ik eens meten of het kan kloppen. Zal echter iets voor zaterdag zijn.
  4. Zie mijn reactie op bericht van Nero.
  5. Hartelijk dank voor de reactie! Het chassisnummer blijft iets raar. Het staat op de linker zijkant van het klepje als je op de scooter zit. Het komt ook niet overeen met een traditioneel chassisnummer van Vespa: het bestaat immers slechts uit 5 cijfers met telkens een sterretje voor en na het nummer. Onder de linker bil staat er geen nummer, daar is lokaal wel roest, maar als er een nummer zou gestaan hebben, zou daar zeker nog iets van zichtbaar zijn. Wat bedoel je met een MISA? Vorig jaar heb ik de Vespa laten inschrijven. Het VIN nummer is dus (voorlopig) niet vindbaar op de Vespa en komt absoluut niet overeen met het nummer op de linker zijkant van het klepje. Het motornummer staat niet meer op de huidige inschrijving, maar die komt wel wel overeen met wat er op het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar staat (ik heb daar een kopie van genomen als ik het origineel heb afgegeven bij de verzekering). Volgens scooterhelp en op basis van de inschrijving uit 1964 is zowel de motor als het chassis een Vespa GS uit 1961. Het staat ook op de rechter beenkap en de controle (zie foto). Iemand een idee hoe het in elkaar zit met het chassisnummer? Vermits een brugcel niet veel kost en ik toch een batterij heb, ga ik dat eerst eens proberen. We zullen wel zien. In denk trouwens dat ik als jonge gast (14 jaar) in 1972 met deze Vespa reeds zonder batterij. Voor de volledigheid: deze Vespa heeft mijn vader begin jaren 70 gekocht met inschrijvingsbewijs, maar hij heeft die nooit ingeschreven. Dat heb ik vorig jaar gedaan.
  6. Tussen de + op de gelijkrichter (groene draad) en de massa meet ik een weerstand van 20 ohm. Dat lijkt mij niet normaal en is eerder een kortsluiting. De zekering was dan ook gesprongen. Ik neem aan dat de gelijkrichter (evenwijdige platen) kapot is. Bij SIP zie ik een gelijkrichter voor 19,62 €, maar dat is een ander model (https://www.sip-scootershop.com/nl/product/gelijkrichter_85152000). Maken/verkopen ze de oude gelijkrichters niet meer? Iemand ervaring met de montage en werking van gelijkrichter model SIP? Om gemakkelijk te werken heb ik de linker bil verwijderd. Nu blijkt dat het chassisnummer dat daar onder staat volledig verroest is. Voorlopig heb ik de roest laten zitten. Wat moet ik nu doen? Iemand hetzelfde meegemaakt?
  7. Dat is OK, de benzine komt goed.
  8. Ik heb een nieuwe droge oplaadbare batterij gekocht van 6 volt 11 ah (zonder zoutzuur). Met deze batterij heb ik nog maar 60 km gereden. Voor het starten duw ik even op de rempedaal, en het stoplicht brandt dan prima. Ik denk dat de batterij niet het probleem is, of heb ik het verkeerd voor?
  9. Klopt: ik heb eerst een nieuwe bougie gestoken (er zat een in met korte draad) en enkele keren WD 40 in de cilinder gespoten. De benzinetank was volledig proper en precies als nieuw. Het bokaalte aan de kraan heb ik wel gekuist: deze had alleen wat aanslag aan de buitenkant. De carburator heb ik nu ook gekuist en nieuwe dichtingen en filter gestoken. Ik vraag mij nu af of het probleem veroorzaakt wordt door de oliekeerringen van de krukas (ze zijn ten slotte 60 jaar oud) of eerder te maken heeft met de ontsteking (die echter nog goed vonkt).
  10. Ik ben Hugo en woon in Kampenhout. Ik heb een Vespa GS 150 van 1962 die niet meer gereden heeft sinds de begin jaren 70. Tot mijn verbazing startte deze vrij vlug: de motor zat volledig los en heeft een goede compressie. Een eerste probleem was de koppeling die bleef plakken. Koppelingsdeksel gedemonteerd en met een schroevendraaier de platen los gemaakt. Koppeling werkte daarna prima. Ondertussen een 60 tal km mee gereden. Nieuw probleem is dat hij niet wil starten (of toch even maar). Ben nu aan het zoeken wat het probleem is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...