Hartelijk dank voor de reactie!
Het chassisnummer blijft iets raar. Het staat op de linker zijkant van het klepje als je op de scooter zit.
Het komt ook niet overeen met een traditioneel chassisnummer van Vespa: het bestaat immers slechts uit 5 cijfers met telkens een sterretje voor en na het nummer.
Onder de linker bil staat er geen nummer, daar is lokaal wel roest, maar als er een nummer zou gestaan hebben, zou daar zeker nog iets van zichtbaar zijn.
Wat bedoel je met een MISA?
Vorig jaar heb ik de Vespa laten inschrijven. Het VIN nummer is dus (voorlopig) niet vindbaar op de Vespa en komt absoluut niet overeen met het nummer op de linker zijkant van het klepje.
Het motornummer staat niet meer op de huidige inschrijving, maar die komt wel wel overeen met wat er op het inschrijvingsbewijs van de vorige eigenaar staat (ik heb daar een kopie van genomen als ik het origineel heb afgegeven bij de verzekering).
Volgens scooterhelp en op basis van de inschrijving uit 1964 is zowel de motor als het chassis een Vespa GS uit 1961. Het staat ook op de rechter beenkap en de controle (zie foto).
Iemand een idee hoe het in elkaar zit met het chassisnummer?
Vermits een brugcel niet veel kost en ik toch een batterij heb, ga ik dat eerst eens proberen. We zullen wel zien.
In denk trouwens dat ik als jonge gast (14 jaar) in 1972 met deze Vespa reeds zonder batterij.
Voor de volledigheid: deze Vespa heeft mijn vader begin jaren 70 gekocht met inschrijvingsbewijs, maar hij heeft die nooit ingeschreven. Dat heb ik vorig jaar gedaan.