Jump to content
Vespaforum.be

Thompje

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50xl ‘87

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Den bosch
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

53 profile views

Thompje's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

  • First Post Rare
  • Week One Done Rare
  • One Month Later Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Succes met de verhuizing iig! Ik heb een paar dagen terug eindelijk m’n carb weer binnen😁 had m ultrasoon laten reinigen. Dr zat een hoop troep in de carb filter (waar de benzineslang op aangesloten wordt in de carburateur), dus misschien is dat ook een dingetje bij jou @Giel91? nou ik proberen, heb ik nog precies t zelfde probleem.. Ik denk dat t te maken heeft met een massa probleem of zwakke vonk.. Ik kan namelijk wel gewoon m’n licht en alles aandoen als t blokje koud is, maar zodra die een beetje warm is gereden en ik doe dan het licht aan valt ie stil. Ik weet niet of dat ook een omschrijving is van jouw probleem. Ik vindt t in ieder geval een hele klus om de oorzaak te vinden haha. Ben benieuwd of t makkelijk op te lossen is. Ik ga zoeken of ik iets zie in de bedrading, dan laat ik nog weten of ik de oplossing heb gevonden. groetjes Thomas
  2. Ah bedankt voor de uitleg! Ik zal is kijken hoe mijn bougie is afgesteld. Ik heb het losmaken van de verdeeldoos al eens geprobeerd, maar toen liep ie nog slechter dan met de kabels vast. Ik ben er trouwens ook achter dat m’n carb niet zo goed is, dus die ga ik eerst ultrasoon reinigen. Dan heb je een betere indruk van de kwaliteit van de elektrische toestand.. Bedankt voor de hulp en ik houd u op de hoogte😉 Misschien is dit ook de oplossing voor @Giel91’s probleem? groetjes
  3. Ik heb ook een beetje hetzelfde probleem (zie mijn topic), maar bij mij wordt het probleem erger als ik de verlichting aanzet. Maar als een nieuwe cdi en pickup niet helpen, kan het dan aan de bobine liggen? Vonk is namelijk zwak bij mij.. Ik heb er niet heel veel verstand van maar misschien is t een combinatie van benzinetoevoer en iets elektrisch? Misschien een massakabel tegen t frame ofzo? En trouwens @Pilaf, wat houdt die 0,5 mm in? Hoe stel je de bougie af zoals je suggereerd? Groetjes Thomas
  4. Beste leden, laat ik me eerst even voorstellen. Mijn naam is Thomas en ik kom uit Den Bosch in Noord-Brabant. Ik heb vorig jaar september een pk50xl gekocht die een beetje verwaarloosd was, en heb die samen met mijn vader technisch helemaal opgeknapt. We hebben een nieuwe krukas, cilinder en uitlaat erop gezet en keerringen en lagers vervangen en nog veel meer. Mede dankzij dit forum is dat helemaal gelukt. Alleen er is nog een probleem waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden. Het probleem bestaat al sinds dat ik de scooter heb, maar het is alleen maar erger geworden. Ik ga het zo goed mogelijk proberen te verwoorden😁: zodra de motor warm is en je afremt voor een stoplicht oid en de scooter laag in z’n toeren komt, valt hij uit (met uitvallen bedoel ik dat ik geen gas meer kan geven, schakelen heel moeilijk gaat en ik een soort “bwoaaap” geluid hoor). Zodra je richting stationair toerental komt begint de motor weer te pruttelen. Meestal als je dan weer optrekt gaat ie gewoon weer in z’n toeren, maar soms blijft ie ook hangen rond een laag toerental, alsof ie wordt begrensd. Dan moet ik de motor uitzetten voor 20 seconden en dan kan ik weer rijden. Maar zodra je gas loslaat of remt begint hetzelfde riedeltje opnieuw. Hoogst irritant, vooral in het verkeer. Wat er nog bij komt, is dat als ik m’n licht aanzet, de scooter helemaal niet meer optrekt. Ik kan dus niet met licht aan rijden. Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie een oplossing voor het probleem hebben. Ik heb al een heleboel topics gelezen, maar die geven niet precies hetzelfde probleem. Mijn hoofdverdachten, zijn de ontsteking, carb en bedrading (massalek). Ik hoor graag wat jullie ervan denken.. groetjes Thomas p.s. Mocht er iemand behoefte hebben aan een foto, kan ik die bijvoegen😉
×
×
  • Create New...