Jump to content
Vespaforum.be

fenderke

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vespa px200E (1986)
    honda dax (1976)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    puurs
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

fenderke's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Collaborator
  • One Year In
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Motor demonteren (of alles liggend op de grond regelen ) ... kijken wat er vervanging nodig heeft? zal idd het beste (winter)plan zijn
  2. Vespa is van 1986 , afkomstig uit Valencia en veel gebruikspoten, ik denk veel gebruikt (nieuwe km teller ingestoken). maw slijtage zou zeker en vast een mogelijkheid zijn.
  3. Probleem 2 duikt op 😅 Dit weekend ongeveer 600 km gereden. Naar het einde toe begon ik problemen te ondervinden met het schakelen. Ik kan een uur perfect schakelen en dan plots kan ik geen enkele versnelling meer vinden. Oplossing: Stilstaan en dit na wat heen en weer schakelen hopen dat hij terug in versnelling komt. Terwijl ik rij (lees: uitbol) lukt dit niet. is dit een teken dat het schakelkruis is versleten?
  4. Wederom bedankt voor de info ! Ik ga het internet afzoeken naar een technische tekening of afbeelding van hoe de kabels in het stuurhuis correct moeten lopen. Ik vrees dat deze daar niet goed zitten. De gainen zitten waarschijnlijk niet op dezelfde plaats dan de oude. (Bij het vervangen waren de oude afgebroken. Deze zijn dus volledig opnieuw zonder enige geleider getrokken.)
  5. @Frederik9111 het was inderdaad een wat verwarrende uitleg 🤣 ! Nu begin ik echt te twijfelen of de kabels in de stuurhendel wel correct zitten. Maar even voor de zekerheid: - nummer 2 is opschakelen - nummer 1 is terugschakelen ter info: foto genomen voor de kabels aangespannen waren 😛
  6. Frederik, dit dacht ik ook eerst, ik heb dit meermaals nagekeken. Maar hij schakelt wel correct van 3 naar 4 en van 4 naar 3, dan zou dit ook omgekeerd moeten zijn (indien de kabels verkeerd zitten).
  7. Wie van de Vespa-fanaten kan me helpen aub ? Ik bezit een PX200 van '86, enkele dagen geleden ben ik begonnen met het vervangen van de binnen en buiten kabel van de koppeling en de versnellingen. Wat opzicht al een uitdaging was, maar mits enkele interessante onderwerpen hier op het forum toch lukte 😅. Ik heb zonet een toertje gemaakt en er kwamen toch enkele problemen naar boven: - koppeling werkt perfect - schakelen van 2 nr 3 nr 4 : probleemloos - terugschakelen van 4 nr 3: probleemloos - verder terug naar 2 - N - 1 : lukt niet , geen beweging in te krijgen. (niet in de hendel / niet in het schakelklokje) Met de versnellingsbak zal niets mis zijn aangezien hij tot enkele weken geleden nog perfect reed. Schakelklok ook al er vanonder genomen, dit is niet vast gelopen en kan handmatig perfect van versnelling verzet worden. (ook de veer is nog straf genoeg). Wie kan me helpen? Ik heb nog ongeveer 2 weken voor ik een weekend van +- 800 km voor de boeg heb, de stress begint toe te nemen 🤣. groeten T.
  8. Zijn er mensen die me tips kunnen geven om de buitenkabel van de koppeling te vervangen? (De oude zit er nog in) Ik probeer deze door te voeren maar blijft altijd hangen. Ik kan hem ook niet doorvoeren via een langere kabel zoals ik in het verleden deed met de speed-kabel. Iemand tips ? thx
  9. Bedankt, dan kan de zoektocht starten
  10. Helaas zelfde verhaal, de naald wipt. enige oplossing : nieuwe teller of tweedehands... ik vond er eentje met deze omschrijving 'Gebruikte teller voor de PK 50 XL' volgens de verkoper zou dit ook op de px200 passen. Maar toch hier even dubbelchecken Of andere suggesties ... digitaal ?
  11. De naald springt nog steeds als een bezetene op en neer. Het was correct geïnstalleerd, maar je deed me twijfelen Ik vrees dat de teller stuk is. Deze heb ik ook proberen open te halen , maar dat lukt niet. Ik denk dat een nieuwe de enige optie is.
  12. Deze heb ik nu proberen open te halen, als ik met een schroevendraaier in het gaatje draai waar de vierkante kabel ingaat, werkt de teller wel.
  13. Sinds enkele weken ben ik trotse eigenaar van een px200 (1986). Vele mankementen heb ik al kunnen oplossen vanuit de ervaring met mijn andere brommers. Maar 1 probleem krijg ik voorlopig niet in orde: De Km-Teller. Probleem: De naald gaat als een bezetene op en neer tijdens het rijden. Vervolgens heb ik een nieuwe kabel gestoken. De oude had her en der een knak gekregen en ik dacht dat dit het draaien van de binnendraad verhinderde. Ik heb ook een nieuw plastiek wieltje gestoken onderaan het wiel. Conclusie: niets veranderd :) Als ik het voorwiel draai , draait de binnendraad ook mee. Ik denk dus dat het probleem echt in de meter zit ... tips, adviezen, ... eeuwige dank :)
×
×
  • Create New...