Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wheelie 200

Leden
  • Items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Cosa 125
    Cosa 200

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Wheelie 200's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

2

Reputatie

  1. blowback lijkt zo goed als verdwenen.. de aangeraden 3% mengsmering weer naar 2% gebracht. En wat kleinere sproeiers doen het prima. vraag me wel nog altijd af waar die trilling in de hoge toeren zit..
  2. Kickstart was niet pap, het was de koppeling. Blij dat ik het hele ding niet heb open gehaald(aangezien alles nog mooi dicht zit zonder lekkage ed). koppeling heb ik begin dit jaar laten plaatsen voor 500 euri. nu heb ik het zelf opnieuw gedaan en was eigenlijk binnen een uurtje klaar.. direct wat sterkere veren geplaatst- en eigenlijk direct ook maar alle kabels . de boel schakelt nu lekker. nu had ik enkel nog wat last van blowbacks bij hoge toeren, zowel met de nieuwe als met de oude stator.. wat blijkt: beide hadden een identiek defect. Zo kun je blijven zoeken. nieuwe stator gekregen- en hij loopt nu beter dan ooit ook met de 130 sproeier. Toch nog niet echt snel hae helaas had ik van die bfa 306 nog nooit gehoord. Ca 3500 uitgegeven, maar was plezierig om aan te werken. technisch lijkt hij klaar, dus heb maar vast een bmw k1100rs gekocht.. tijd voor een rijbewijs hehe
  3. Haha hij weet dat, mooi, maar meer moet het niet trillen :). nog een amateurvraagje.. doe je die vloeibare pakking aan beide zijden of op 1 kant van de pakking pakking als je carter weer in elkaar zet? Maar zou dus moeten kunnen met een extra 1,5 spacer
  4. Ja hoor, kickstart is pap.. van binnen. Nu gaat alles weer open. Is er een groot voordeel bij een 60 mm ipv. Een 57 mm te halen, en wat doet dit precies?
  5. Alles werkt weer 🙂! Weet iemand wat die trilling in de hoge toeren veroorzaakt? Vliegwiel?
  6. Wie o wie Kan iemand aanraden om een blowback te verhelpen. er moet mogelijk ook wat gelast worden bij de poorten.. zijn er überhaupt mechanics die aan opgevoerde oude vespas willen werken?
  7. Hij trekt nu lekker en klinkt als een crossmotor Eerder al eens bij iemand gelezen over de trilling die bij de hoogste toeren via je bilpartij je ruggengraat gaat.wat zou deze trilling veroorzaken? volgens mij is er op dit punt nog iets vermogen te behalen, maar vertrouw het niet om door te trekken. Na het opnieuw plaatsen van de tank, statorplaat en dci blijk ik geen licht en claxon meer te hebben.. Ook de olietank is verwijdert, moet ik die kabels van de olie indicator verbinden met elkaar? Of moet ik verder met alles vernieuwen .. ook de tellers ed. Doen het niet meer.
  8. Volgens mij ontlucht dat zichzelf.. Werk zoeken is deel van de oude vespa
  9. Bedankt voor de info Ja ultrasoon.. tot nu toe enkel de compressor gebruikt. De nieuwe stator en dci hebben toch veel geholpen- hij start beter en loopt veel stabieler. idle en air corrector lijken me de volgende stap- dit vanwege gepruttel bij lagere toeren. (hoewel ik een volledig nieuwe carb overweeg..). Tot nu toe met veel plezier en bewondering voor de techniek aan gewerkt- maar we zijn nog niet klaar
  10. .. en de fast fuel kraan, waar geen ruimte voor was.. tank en zadel opgehoogd :(. ik overweeg een filter op de carb te zetten, en het filter onder het zadel weg te doen.. dan passen de fast fuel kraan en de tank wel weer.
  11. Wheelie 200

    Cosa 210 malossi

    Eigenlijk zonder al te veel voorkennis twee cosa’s gekocht. de 200 voor mij, en de rode cosa voor mevrouw wheelie. met de 200 ben ik begonnen.. deze liep / loopt niet goed. reeds gemonteerd: Nieuwe koppeling, malossi sport 210 incl. 130 sproeier. bgm touring, bougie en kabel. stroboscoop app gedowload , en het leek niet stabiel.. en terwijl ik wacht op de dci en stator wordt de gehele remmerij met cilinders vervangen.. De scooter schokt nu, hopelijk is dat na het monteren van de nieuwe stator in orde. hoe kom ik er achter wat de ideale graden zijn van die statorplaat??
  12. Mogelijk doe ik m’n bgm bigbox touring weg.. hij is een week oud consoles zijn wel een cm verbogen om hem te passen op de cosa..
  13. Cilinder opnieuw geplaatst, met nieuwe zuiger ringen.. en een dikkere pakking. Gaatje voor de niet voorgemengde olie gedicht. En ik heb er weer mee kunnen rijden :), bijna goed! Stroboscoop gaat de volgende stap zijn.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...