Jump to content
Vespaforum.be

Vesla Bas

Members
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

7 Neutral

About Vesla Bas

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL elektrisch gemotoriseerd

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik denk niet dat ik tot blank metaal door ga. Heb ik simpelweg niet de spullen en het geduld voor. Ik doe het sleutelen er een beetje bij. Heb nu de meeste roest weg geschuurd en de lak dof gemaakt. Morgen een ontvetter er door en dan eens kijken hoe het het zich laat bewerken. Denk dat ik met een klein stuk begin. Even nakwasten kan ook al veel schelen denk ik. Bedankt voor de tips!
  2. Ja die 'knip' die zit er ws. om die achter ophanging te bevestigen, had ik zelf niet zo voor gekozen. Kan eens kijken of het anders kan. Wat betreft roestwering heb ik dit forum gelezen https://www.oldtimerautosite.nl/roest_test.htm Ze hebben daar heel veel middelen naast elkaar gezet en 10 jaar getest. Owatrol, Brunox, Lijnolie, teer, Action spul, etc. En Hammermite komt er by far het beste uit. Goeie tip over het stuur, ik zelf was al aan het zoeken hoe ik dat vast moest krijgen.
  3. Smeets heeft het electificeren gedaan. Ik had destijds echt geen tijd om te sleutelen. Hij rijdt 45 km/h en kan dat 1 uur volhouden op een volle accu. Ik zal het type en vermogen eens opzoeken. Die beugel zit goed stevig vast,maar ik begrijp wat je bedoelt. Er zit veel roest en bijna geen lak momenteel. De constructie kan snel veel zwakker worden als ik niet ingrijp. Daarom wordt alles nu ontroest en in de hammermite gezet.
  4. Goedendag, Ik ben mijn pk50xl van binnen en buiten helemaal aan het ontdoen van losse roestige onderdelen met als doel uiteindelijk een mooie strakke laklaag en weer jaren een goed verzorgd uiterlijk. Zonder uitzondering zijn alle schroeven bouten en moeren verroest, en sommige breken gewoon af bij het los maken. Ik houd alles bij en ik ben van plan om straks bij een ouderwetse dhz zaak RVS versies van alles bij elkaar te zoeken. Twee vragen: gaat dat passen? en doen jullie dit ook? Hoor het graag! Groeten uit Amsterdam
  5. Ik had beloofd nog wat foto's te sturen van de techniek van mijn elektrisch gemotoriseerde PK50XL. Zo ziet hij er netjes rechtopstaand uit. Je ziet er niet zo veel aan, behalve dat het handvat van de versnelling altijd een beetje los hangt en waar eerst een motor hing is nu een leegte, er is ook geen reservewiel meer omdat die niet meer past op het achterwiel. En geen kickstarter aan de andere zijde. Als de boel op z'n kop ligt, zoals nu ik er mee bezig ben dan zie je het motortje. Een geïntegreerd electromotortje in het achterwiel op een nieuwe achterbrug met twee schokbrekers op een fr
  6. Hij ligt grotendeels uit elkaar, ik kan straks van het motortje een paar foto's schieten. De accu is verwijderbaar. Een unit met de grootte van 4 pakken melk. Ik neem hem mee naar binnen en sluit hem aan op het lichtnet. De lader heeft een koelertje, dus helemaal stil is het niet. Je schuift de accu onder de buddyseat. Waar normaal de tank en het reparatie setje zat is een ruimte gecreëerd waar de accu netjes ligt.
  7. Goedendag, Mijn naam is Bas, ik ben 43 en ik woon in Amsterdam. Met het opruimen van de garage van mijn ouders is vorig jaar mijn vergeten sweet sixteen terug gevonden. Een pk 50 XL die ik met veel bravoure aan de kant zette toen ik op 19 jarige leeftijd een autootje kocht. Hij stond goed verstopt en is netjes geconserveerd gebleven. Behalve het motorblokje en de versnellingsbak. Hij gaf vroeger al kuren en dat deed hij nu weer. Ik had vroeger al de ballen verstand van motortechniek en ben gezegend met het geduld van een stuiterbal. Omdat ik geen echte schuur heb in Amsterdam en oude bro
×
×
  • Create New...