Jump to content
Vespaforum.be

Shifty

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Pk50xl
    Px125
    Pk50xl
    Pk50n

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Antwerpen
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

167 profile views

Shifty's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

15

Reputation

  1. Da´s bij mij een beetje een probleem, ´t mag niet te hard gaan, want kan me niet echt inhouden 😔 Na cbr, gsx en bandit tot op het randje te hebben gereden toch maar wijselijk besloten om oude toerbuffel aan te schaffen ... ik leer het toch niet ☺ Was vroeger ook iets rustiger op de baan en werd wat meer rekening gehouden met moto´s, vandaag de dag kunnen ze het precies niet hebben dat je met de moto rijdt ... vroeger gingen ze opzij als je eraan kwam met de moto, vandaag de dag zien je ze amper komen omdat iedereen met gsm´eke aant spelen is ipv ne keer in de spiegels te zien 😒 en als ze je dan gezien hebben laten ze je amper voorbij want dan komt de ´het is file voor iedereen´ mentaliteit boven ☹ Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar ze zijn zeldzaam aan´t worden ... Nog eentje uit de oude doos ... we bleven rijden door weer en wind 😜 Dit jaar heb ik m´n buffel toch maar laten staan tijdens de sneeuwperiode 😁
  2. Proper machien 😍 Goed onderhouden ook aan de whitewalls te zien 👌👍 Serieus verschil met die van mijn pa ... staan ondertussen al paar jaartjes onder zeil ... moeten eens deftig opgekuist worden om ze ´terug in ere te herstellen´ Hier ook nog eentje uit de oude doos, mijn yamaha dragstar 650 ... was ook proper, maar in vergelijking met de Harleys een mini´tje ... maar voor woon-werkverkeer wel iets handiger om tussen de files te rijden 😉 Ondertussen zijn we motoke of 4-5 verder, en nu rij ik met ´nen oude flikkenbak´ een bmw r850rt uit 1998 ... oude toerbuffel die verassend goed zijn werk doet om me alle dagen naar m´n werk te brengen door weer en wind ... moet die alleen nog eens op de gevoelige plaat vastleggen voor ik hem weer inruil 😏
  3. Road king en heritage softail (100jaar speciale editie) van mijn pa ... staan beide te koop btw 😉 Meer info via pb indien interesse 🙂
  4. Thnx ... is de garage van mijn ouders ... al jaren op pensioen dus is een beetje ´vergane glorie´ 😪 Maar wel de ideale plek om wat te sleutelen en foto´s te trekken 🙂 Voel me soms echt terug´sweet sixteen´ Alhoewel... zo sweet was ik ni echt ... 🙄
  5. Yep, ook zadel (normaal gebogen achterste zoals monozit) en achterlicht (steekt minder uit) zijn verschillend volgens ik kan zien op het web. Mijne heeft wel een pk50xl stijl zadel en achterlicht... goede reden voor mij om prijs nog meer naar beneden te krijgen 🙂 Maar vind het persoonlijk mooier dan het originele pk50n zadel/achterlicht. De 2 schakelkabels zijn ook aanwezig, ´pain in the ass´ voor ze juist afgeregeld te krijgen dus, herinner me weer dat vespa´s leuker zijn om mee te rijden dan om eraan te werken 🤨 Zoek een goede vespa garage of mekanieker om de mijne eens helemaal na te kijken, wegens teveel werk en te weinig tijd om er zelf terug aan te beginnen ... iemand een goed adres regio Antwerpen misschien ? Alvast bedankt 🤞 Nog wat foto´s teruggevonden van de px en de automatica ook ...
  6. Denk niet dat er veel verschil op zal zitten, misschien iets grotere boring of slag ? ... logische zou ook zijn dat die dan iets meer toeren draait omwille van de 3 versnellingen ipv 4 ... hier de link naar volledige technische fiche : https://www.vespa.name/vespa-model/vespa-pk50n
  7. Thnx 🙂 Blitse sportwagen en zware motorfiets zijn al lang ingeruild voor een familie-cruiser en oude toerbuffel ... anders had ik niet tot de ´midlife-crisis´ geraakt peis ik Jongere vriendin denk ik (nog 🙃) niet aan ... kost meer dan alle andere hobby´s bij mekaar vrees ik 😉
  8. Verschil met de pk50xl zit hem erin dat de pk50n maar 3 versnellingen heeft, en iets meer pk ... leek me leuker rijden dan de 4 versnellingen bij de pk50xl, zeker omdat ik maar 45km/h als doel heb ... wil de zoon niet het slechte voorbeeld geven ... rustig genieten 😉 Is maar 2 jaar in productie geweest Nog wat meer ´bewijsmateriaal´ :
  9. Wat een warm welkom ...
  10. Hey allen, Wesp nr4 is en feit ... ne pk50n deze keer 🙂 Op 16 jarige leeftijd, ergens in 1993 m´n eerste pk50xl Later (2005) een px125 met 150 blokje derop. Vorig jaar een pk50xl automatica ´voor een prikje op de kop kunnen tikken´ maar snel weer verkocht omdat nen echte vespa vitessen moet hebben 😉 Deze week toch niet kunnen weerstaan aan de roeping, en me terug ne vespa gekocht .. deze keer ne pk50n met nog beetje werk aan ... help needed ! Cliché voorbeeldje van Midlife Crisis volgens moeder de vrouw ... ik geef ze maar gelijk (hebben altijd gelijk 🙄) Mijn uitvlucht was : heb brommertje voor de zoon gekocht, nu eentje voor de pa ... kunnen we samen toertje doen 🙂 Regio Antwerpen Grtz
×
×
  • Create New...