Jump to content
Vespaforum.be

drs

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

drs's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • One Year In
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Reacting Well Rare

Recent Badges

0

Reputation

  1. Misschien niet echt duidelijk op de foto, maar het houdertje zit langs de kant van het wiel (achterkant op foto). De voorkant lukt zeker niet omdat de kickstart dan is de weg zit. Ik begin nu ook te denken dat ik het verkeerde houdertje heb. De vlakke kant lijkt nergens tegen te kunnen slaan, ongeacht hoe ik het monteer;
  2. Bedankt Nero! Voor de duidelijkheid; je bedoelt dat de houder iets hoger gemonteerd moet worden zodat de bovenkant ervan geblokkeerd wordt door het carter? (blauwe cirkel op foto). Ik denk niet dat dit mogelijk is, helaas. Indien ik het verkeerde model zou hebben, waar kan ik het juiste model aankopen (SIP?). Het blok is van een Vespa PK50 XL. Bedankt voor de hulp.
  3. Beste forumleden, Ik heb een nieuwe koppelingskabel gemonteerd op mijn Vespa PK50, maar het lukt mij niet om deze aan te spannen. De kabelschoen gaat tot aan dat houdertje dat met 1 moer vastgezet wordt aan het frame. Wanneer ik de kabel opspan en de koppelingshendel indruk, dan verschuift het hele houdertje naar links (rode pijl) zodat er geen spanning meer op de kabel zit en de koppelingsveer niet ingedrukt kan worden. Is dit een kwestie van die schroef nog harder aan te draaien of doe ik iets anders verkeerd? Alvast bedankt voor jullie hulp.
  4. drs

    Borgring

    Beste forumleden, Iemand een idee waarvoor deze kleine borgring dient? Komt van een Vespa PK50s. Alvast bedankt!
  5. Ik heb toch maar besloten om alles opnieuw uit elkaar te halen en een nieuwe lager te gebruiken voor de krukas. Ondertussen steekt alles terug in elkaar en zijn de carterhelften dicht. Het valt op dat de krukas bij het dicht maken van de carterhelften stroever gaat draaien. De krukas lijkt vrij, maakt nergens contact met het carter, maar heeft veel weerstand bij het draaien. Wanneer ik dan het klein tandwieltje van de overbrenging monteer draait hij zelfs soms vast (zie bijlage). Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik vermoed dat alles zich nog wat op zijn plaats moet zetten, maar dit lijkt mij niet ok. PXL_20210405_120721687.mp4
  6. Het is gelukt om hem eruit te halen! Het was inderdaad enkel wat sleur en trekwerk om hem uiteindelijk los te krijgen. Er zit wel nog steeds geen beweging in het pedaal. Iemand een idee hoe dit het best schoon te maken? Of wordt het eerder een nieuwe kopen?
  7. drs

    Jeroen's PK50s

    Online gekocht? Indien wel, zou u de link kunnen delen?
  8. De remkabel is gedemonteerd. Welke rubber bedoelt u? Ik denk niet dat dat het probleem is. Het rempedaal is breder dan het gat waarin hij past, daardoor kan hij er niet uit. Ik vermoed dat de rempedaal op een bepaalde stand moet gezet worden om hem er te kunnen uithalen, maar dat lukt dus niet omdat hij vastgeroest is.
  9. Beste forumleden, Kan iemand mij vertellen hoe ik de rempedaal van mijn Vespa PK50 demonteer? De 3 bouten zijn los dus het pedaal zit niet meer vast aan het frame, maar toch lukt het niet om het pedaal er volledig af te halen. Er is wel geen enkele beweging in het pedaal te krijgen omdat deze volledig is vastgeroest. Heb al geprobeerd met WD40 maar er is geen beweging in te krijgen. Hieronder enkele foto's. Alvast bedankt voor de hulp!
  10. Dat zal ik vandaag of morgen eens proberen, maar ik vermoed dat dit niet zal lukken. De krukas zit echter muurvast in de lager. Indien ik de krukas eruit wil halen komt de hele lager gewoon mee. Ik weet niet of het nog zal lukken om die (minstens) een millimeter verder te duwen. Over welke tool gaat het dan? Ik kan zo'n tool op de website van sip niet vinden (en sck ken ik niet).
  11. Bedankt voor de snelle reactie! Ik meet zo'n 2mm speling tussen de krukas en het carter. Het lukt mij echter echt niet om dat nog dieper te duwen/slaan. Iemand tips hiervoor?
  12. Beste forumleden, Ik heb een vraag ivm het monteren van een nieuwe krukas in een Vespa PK50 smallframe motor. Ik heb een nieuwe krukas, twee nieuwe krukaslagers en een nieuwe oliekeerring geplaatst, maar hoewel alles volgens mij goed zit, vrees ik dat ik de carterhelften niet zal kunnen sluiten. Wanneer ik de afstand van de gemonteerde krukas tot de scheidingshelft van het carter meet kom ik op ongeveer 20mm en wanneer ik dezelfde afstand in de andere carterhelft opmeet kom ik op 19,5mm, wat zou betekenen dat de carterhelften niet zullen sluiten. Ik ben zeker dat de lager van de krukas diep genoeg zit en het lijkt mij ook niet mogelijk om de krukas dieper in de lager te duwen. Zou iemand mij hier advies kunnen geven? Alvast bedankt, drs
  13. drs

    Losse achteras

    Ik heb via SIP scootershop een lagerset besteld (zie eerste post). Ik heb nu de exacte afmetingen van de lager opgevraagd, maar ik vermoed dat dit standaarden zijn. Het idee van de passing op de achteras die gaan slijten is lijkt mij plausibel. Wat mij wel meer verontrust is de laterale speling op de as wanneer de carterhelften toe zijn. Dit zou betekenen dat enkel de perspassing van de lager aan de wielzijde, de as op zijn plaats houdt. Klopt dit of mis ik iets?
  14. drs

    Losse achteras

    Bedankt voor alle info! Ik heb de carterhelften opnieuw uit elkaar gehaald en de aandrijfas in de naaldlager gezet. Verrassend genoeg gaat die er ook heel vlot in en uit zonder al te veel weerstand. Betekent dit dat de passing ook langs deze kant is afgesleten? Wanneer die as volledig in het lager zit dan lijkt mij de speling tussen de tandwielen ook te klein, voornamelijk bij de 2 grootste versnellingen. Ik vermoed dat dit ook te maken heeft met de hierboven aangetoonde speling op de as. Iemand een idee hierover?
×
×
  • Create New...