Jump to content
Vespaforum.be

wallie300

Members
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa 75 Primavera

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Amsterdam
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

wallie300's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

7

Reputation

  1. Helemaal top! Ik ga aan de klus. Ik ben nog even bezig met alles in elkaar zetten maar zal zeker foto's maken als het in elkaar zit.
  2. Maakt het alleen maar makkelijker! Dank dank Ik was in de veronderstelling dat het bij de conus ging om breedte en niet om de lengte. Het gat van de VMC ontsteking was 1,3mm kleiner dan de originele Femsa ontsteking. Dus na wat geweld ligt de VMC ontsteking nu goed op ze plek!
  3. Kijk helemaal duidelijk! Dank dank!
  4. Hi mannen! Het lijkt allemaal opgelost. Nu de vraag, hoe sluit ik de BGM conversie kabelboom aan op een 4 polige contactslot. Of te wel: welke kabel moet ik onderbreken? (is het zo makkelijk) Kabelboom: https://www.bgm-tuning.com/nl/artikel/9077011-kabelboomset-conversie-inclusief-lichtschakelaar-bgm-pro-vespa-ac-conversie-naar-elektronische-ontsteking-vespa-smallframe-v50-50n-pv125-et3-vespa-largeframe-sprint-rally-ts-gt/ Contactslot: https://www.10pollici.com/default.asp?cmd=getProd&cmdID=1950
  5. Ik bedoel, de VMC is 1,3 mm smaller dan de originele. Sorry beetje vaag...
  6. Haha er zit 1,3 mm tussen... kan hem nu nog terugbrengen 😅 denk echt dat er zoveel speling in die vmc zit
  7. Daar staat dus 19 op. Hier het verschil tussen de originele ontsteking en de nieuwe VMC. De VMC blijft steken en komt niet een in de buurt van het halvemaantje...
  8. Hij zakte maar minimaal over de as heen. Ik denk dat er slechts een halve centimeter draad uitstak in het gat van het vliegwiel. Zal morgen even fotos maken... Halfmaantje niet geprobeerd
  9. Dit is een foto van de cilinder. De rest van het blok is volgens mij origineel. En de ontsteking die er op zat is ook origineel en als het een 24mm conus zou zijn, zou dan de oil seal en het lager dan ook niet groter moeten zijn? En de moer zou dan m12 zijn? Zo veel vragen...
  10. Nou! Ik heb alles binnen en ben flink aan het sleutelen, geprobeerd de VMC ontsteking te plaatsen maar die past dus echt helemaal niet. Ik ben het nu een beetje kwijt... dus hopelijk is er wat hulp te vinden hier. Ik heb een VMC Conus 19mm besteld die dus echt maar een klein beetje over de as valt. Niet zoals het origineel. De as heeft wel een m10 moer, wat meestal bij een 19mm conus past. Ook heeft de krukas een 20mm lager en een 19mm oil seal, wat ook zou betekenen dat de 19mm conus zou moeten passen! Alleen: het past niet.. 🤔
  11. Ik heb dit gevonden! Het werkplaatshandboek in het spaans. http://www.lamaneta.org/manuales/manuales/Vespa 75 125 Todos los modelos Manual Taller 5896.pdf Verder net pas alles binnen gehad dus ik ga aan het werk en zal overal fotos van maken. Ben er ook achter gekomen dat het 75cc blokje is vervangen door een 125cc blok van de Vespa ETS. Ben benieuwd....
  12. Ik ga de binnenkomende gewoon vergelijken met wat er nu in zit. Als er helemaal niks van klopt bestel ik die bgm. Misschien kan ik het wel oplossen door een extra draadje te trekken. We gaan het zien... het was een gokje!
  13. Remlicht zeker want er zit een remlicht schakelaar onder de brommert. low/highbeam volgens mij niet.
  14. Oooh had ik dit maar eerder gelezen. Nouja er moest toch nog een bestelling komen Ik heb een nieuwe kabelboom besteld van een 50 special omdat die het meeste overeenkomt met dit gekke spaanse machientje, denk je dat het handiger is om zo'n conversieboom te bestellen? Ik vond het eigenlijk best wel een groot verschil qua geld dus ben ik maar voor de goedkope "oplossing" gegaan... Ik hou je op de hoogte! En zal mijn best doen om alles goed vast te leggen!
×
×
  • Create New...