Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Antonio_vespa

Leden
  • Items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50XL Elestart 1986

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Antonio_vespa's prestaties

Explorer

Explorer (4/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

6

Reputatie

  1. Primair tandwiel heeft m in de versnellingen 1-3 wel sneller gemaakt, maar in z'n 4 duurt het behoorlijk lang voordat ie op zn top van nu 55km/h uitkomt. Denk dat ik er toch ook maar een Sito+ onder ga leggen, moet ik daarbij ook de hoofdsproeier (nu 58) aanpassen?
  2. Goedemorgen! Als ik de chokehendel van mijn PK50XL uittrek dan veert die meteen terug. Niet zo handig om met 1 hand die chokehendel uit te trekken en de andere proberen te sturen & gas geven... Kan het zijn dat dat plaatje (zie roze cirkel in foto hieronder) te ver is afgesleten, of is dat iets in de carburateur die ervoor moet zorgen dat hij niet terugveert als hij volledig is uitgetrokken?
  3. Thanks, alles zit er weer op en in. Meteen even een klein stukkie gereden, nog niet helemaal doorgetrokken (beetje te nat, glad en donker) maar zo op t eerste gevoel zijn die 2 tandjes extra wel de moeite waard!
  4. Ok heb alles in huis. Nog wel een vraag over het verwijderen van het huidige primaire tandwieltje, zie 2e foto: die inkeping (blauwe streep) moet naar boven wijzen want daarin zit die spie? Vervolgens op de plek het muntje steken om te blokkeren en dan de moer losmaken?
  5. Top, denk dat ik dit wel aandurf eerst maar eens t spul bestellen!
  6. Ok thanks, denk dat de eerste stap dan het primair tandwiel zal zijn. Geen idee wat er nu op zit, ik last op scooter-center dat er bij een XL Elestart normaal gesproken een 15t op zit? Qua vervangen lees ik dat het koppelingshuis er niet af hoeft slechts het koppelingsdeksel, is het echt zo simpel als dit: Koppelingsdeksel eraf halen huidige tandwiel eruit halen (heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig?) Nieuw tandwiel erin zetten Wellicht meteen de pakking vh koppelingsdeksel vervangen? klaar is kees? Ik krijg tot nu toe alleen maar instructies gevonden over het vervangen van de volledige koppeling (inc platen) online, als iemand nog (liefst een video) weet van hoe je dit aanpakt: graag!
  7. Hi, Nu alles op mn PK50XL naar behoren werkt wil ik hem iets sneller laten lopen. Het hoeft geen raket te worden, maar iets meer snelheid dan de huidige 49km per uur (GPS) zou leuk zijn. Er ligt een 16/10 carb op (sproeier 58 zo uit mn hoofd), met zo'n Polini luchtfilter, een DR 75CC en voor zover ik kan zie de originele uitlaat. Wat kan ik het beste (als eerste) gaan doen? - Uitlaat? (wil het wel origineel houden qua uitstraling dus Sito+ of BGM (advies daarover is ook welkom) - 16/16 Carb? - Primair tandwiel (geen idee wat er nu in zit maar in z'n 1 is het vooral schreeuwen wat ie doet, dus ik vermoed de 'standaard' vertanding) Qua uitlaat wil ik het qua uitstraling wel origneel houden, dus geen bananen maar een Sito Plus of BGM Big box oid (advies over welke beter is is ook welkom :)).
  8. Mooie Vespa Jeroen! Ziet er toch wel iets strakker uit zonder die blokkerige knipperlichten zoals op mijn PK50 XL van een jaartje later! Waar hoort die Piaggio sticker te zitten? Tip voor al je toekomstige bestellingen: hier in het zuiden van NL (in Son & Breugel net boven Eindhoven) zit iemand met een enorme verzameling (2 overvolle garageboxen vol) gebruikte en nieuwe onderdelen, hij adverteert op Marktplaats als Dozy, misschien in de toekomst handig! Succes ermee!
  9. Hah! Gaatje gevonden en kon het slotje er na wat frotten eruit schuiven, maar denk niet dat het de juiste huls is: links de huls die er nu omheen zit met het cilinderslotje erin, rechts degene die ik erbij kreeg. Die rechter kan niet eens in het buisje in het frame geschoven worden, misschien van een ander model Vespa?
  10. Thanks voor het antwoord, straks maar eens kijken of dat gaatje er zit, anders denk ik niet dat ik eraan ga beginnen voorlopig πŸ˜…
  11. Toen ik mijn wesp kocht kreeg ik er wat onderdelen bij, zoals deze contact slot huls (noem je dat zo?). Bij het contact slot wat er nu in zit is de ring met de on/off aanduiding afgebroken. Ik zou m graag vervangen, maar weet niet goed waar te beginnen. Moet daarvoor het hele contactslot (en daarmee de hele voorvork, las ik ergens anders op dit forum??) er vanaf de kant van de neuskap eruit?
  12. Goed bezig! Leuk om je project te volgen hier! Ik heb het wel eens Hammerite gebruikt. Klinkt inderdaad ideaal, maar qua afwerking (glans etc) vond ik het wel een groot verschil met 'echte' lak. Ik zou wel voor het echte werk gaan, kost waarschijnlijk wat meer (tijd, moeite en geld), maar is het denk ik wel waard.
  13. Kabeltje van contactslot naar kabelboom was losgekomen bij het maken van de knipperlichten πŸ™ˆ. Contactslot werkt weer naar behoren!
  14. Nu het probleem met mn knipperlichten zo goed als opgelost (zie ander topic) is onstaat er weer iets anders πŸ™ƒ Ik kan de motor niet uitschakelen met het contactslot... heb uiteindelijk de stationair schroef maar helemaal uitgedraaid om hem uit te laten vallen. ik kan de Vespa normaal starten met elestart als het contact slot op β€˜on’ staat, maar zodra de motor loopt en ik terugdraai naar β€˜off’ gebeurt er niets en blijft de motor gewoon lopen.. Wat er waarschijnlijk mee te maken heeft: het stekkertje van de zekering was los gekomen bij het reservewiel (waardoor mn elestart niet meer werkte) bij het terugzetten waarschijnlijk kort contact gemaakt waardoor de zekering kapotsprong, dus een nieuwe zekering erin gestoken. Daardoor werkte de elestart weer wel, maar contactslot dus sindsdien niet meer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...