Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Peter pk50

Leden
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Breda
  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

536 profielweergaven

Peter pk50's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

5

Reputatie

  1. Motortje loopt goed inmiddels heb ik het blokje weer open gemaakt. lijkt dat alles in orde is ik ga nu bij sluiten ook de pakkingen tevens met vloeibaar pakking terugmonteren. als de bougie een goede vonk geeft en hij loopt mooi, kan dan het probleem toch de bougie zijn? Kan het zijn dat de vonk niet op het juiste moment staat, en er daardoor niet gehele verbranding is?
  2. Hoi hoi mijn pk50 motortje loopt maar rookt best veel uit de uitlaat. ik bemerk ook dat er bij het spruitstuk nat (benzine) uitkomt. Sproeiers zitten erin de naald eerst dichtgezet en dan 1,5 uitgedraaid. kan ik nog meer afstellen?
  3. Inmiddels werkt alles maaaaaaaar ik heb het als volgt opgelost knipperlichten en contact slot werken op motor lichten en remlicht daarvoor heb ik nieuwe kabeltjes getrokken en op een externe accu aangesloten ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™
  4. Ga ik proberen want alle tips zijn welkom. mijn gedachte is: stel de gele draad vanuit de motor dat daar 12volt op zou staan, dan wil ik de verlichting daarmee (los van de andere framebedrading aansluiten). ik ga kijken of er stroom op staat ๐Ÿ™
  5. Maar wat is de functie van de gele draad? En als ik hem zie moeten gebruiken waar sluit ik hem dan op aan. Omdat het frame maar 3 draden heeft groen zwart en blauw bijgaand de fotoโ€™s van volgens mij wat jij bedoeld (spanningsregelaar)
  6. Heel veel help gehad van de tekeningen ๐Ÿ™๐Ÿ™ mij heb de motor bedrading aangesloten op de frame bedrading. kleur op kleur. Groen-blauw en zwart De tip uitgevoerd wat betreft de juiste lampjes en wattages toen deden de knipperlichten links en rechts het perfect. Ook het remlicht werkt goed. maar als ik de verlichting aanzet gaat het toch niet goed die gaat dan mee met de knipperlichten Ik denk omdat er een grijze draad naar het relais gaat van de knipperlichten. nu mijn vraag uit de motor komt ook nog een gele draad en daarvan kan ik niet beredeneren welke functie die heeft, die draad zit nu nergens op aangesloten ( omdat deze draad ook vanuit de motor komt net als de groene blauwe en zwarte) kan dit dan een stroomdraad zijn? Of welke functie kan deze draad hebben. Ik kijk met spanning! Uit naar reacties groet peter
  7. Hier is hij dan mijn hobbyobject๐Ÿ‘
  8. Ben er super mee geholpen ๐Ÿ™๐Ÿ™๐Ÿ™ga er direct mee aan de slag super dank
  9. Ik heb de lampjes aangepast waren inderdaad niet allemaal goed wat betreft wattage. brutale vraag want kan hem zelf op internet niet vinden de kleur schetstekening van de Pk50xl elestart met electrostarter. Want die bekabeling zit nl in mijn frame. als ik die zou hebben kan ik alle bedradingen nagaan en eventueel aanpassen. groet Peter
  10. Super dank voor het schema, deze bedrading zou er dus in moeten zitten in het frame. Maar er zit bedrading in van een elestart. Mogelijk kan ik met dit schema de bedrading aanpassen hebben meer vespadoos deze moeilijkheid gehad? groet peter
  11. Hoi allemaal Na het opknappen en spuiten van een pk50 elestart. En de motor geheel gereviseerd blijkt dat een motor te zijn van een pk50. nou doet zich het volgende probleem voor de kabelboom van het frame, sluit niet aan bij de electra van de motor. Als ik de sleutel in off zet is er geen vonk bij on is er vonk dat is dus goed. maar als ik de knipperlichten links asn zet is dat ook goed maar schakel ik het licht erbij aan dan gaat het remlicht knipperen. Knipperlichten rechts zijn zwak van licht geven. heeft iemand de gouden tip voor mij. Nu ik al zo ver gekomen ben zou het jammer zijn te stoppen met reviseren groet peter
  12. Er zat wel een originele in maar ook met naaldlagetje. 12 17 13. En dat paste mooi in de cylinder nu heb ik een cylinder Paolini m19 38,4 Heb nu gezien dat in een 12 17 15 kan bestellen wat beter past tussen de ruimte binnen in de cylinder (daartussen is de maat 16mm )
  13. Hoeveel speling mag er op het lagertje zitten wat in de drijfstang zit aan de kant van de cylinder. (Foto) kan ik een drijfstang vervangen of moet ik dan een hele nieuwe krukas aanschaffen? dank nu al voor het meedenken๐Ÿ‘
  14. Dank voor antwoord. Ik twijfel want de oude zuiger had geen ruimte links en rechts en kon je ook niet het lagertje zien
  15. Wie weet raad, ik ben een nieuwe cylinder aan het plaatsen maar als ik hem heb gemonteerd zie ik aan de binnenkant dat er links en rechts waar het asje door de krukas gaat veel ruimte is links en rechts. Is dit goed? Want het lagertje kan dus ook veel verschuiven weet even niet wat ik moet doen wie weet raad Vespa groet ๐Ÿ‘
×
×
  • Nieuwe aanmaken...