Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tintinesk

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Primavera 50 CC

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

554 profielweergaven

tintinesk's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • First Post

Recente badges

1

Reputatie

  1. Nog een vraagje hierover: indien ik door een scooterzaak mijn scooter laat opdrijven obv deze door jou beschreven methode, dus snelheid van heden max. 25 km/u naar max. 34 km/u (of wat zeker nog valt onder klasse A mbt controle), valt deze scooter dan wel nog onder de wettelijke Piaggio/Vespa garantie van 2 jaar, indien er binnen die periode van die garantie zou gebruik moeten kunnen gemaakt worden? Of hangt dat (ook?) af welke scooterzaak ik het opvoeren laat doen, dat bvb. enkel officieel door Vespa erkende dealers dat met behoud van de wettelijke 2j. garantie kunnen opvoeren? Mijn (erkende) Vespa dealer zit nogal ver van mijn woonst, en dichterbij zijn er ook een paar scootercentra waar men dat technisch zou kunnen doen, denk ik. Maar ik wil die wettelijke garantie zeker niet op het spel zetten.
  2. Dank u wel Pilaf voor alweer een zeer gewaardeerde reply 👍 🙂
  3. Nee inwikkelen in plastic folie en in beveiligde vitrine zetten 😆
  4. Iemand ervaring met dit type helmtas (onder zadel). Het zit er dun plastic uit en zou het evt. ooverwegen aan te schaffen om helmlakkrasjes te vermijden bij ‘t plaatsen vd (dure Vespa) helm in de harde buddybak, en in en uit-nemen vd helm in de helmzak te vermijden. Maar zou zo’n lichte stof/plastic tas wel bestand zijn tegen de hitte van de motor ? Mijn boekje met papieren in de buddybak is al reeds licht vervormd door die warmte, het is iets te groot om te passen in ‘t handschoenenkastje.. Gebruikt er nog iemand deze tas, en voor wat gebruik je hem dan allemaal ? Enkel voor de helm in op te bergen ? Wordt de helm meestal opgeborgen zonder of met helmzak in de buddybak?
  5. Ben altijd 45-50 km/u gewoon geweest op andere Vespa e.a. scooters, maar heb nu een klasse A omdat ik zo overal in de zeer drukke stad binnenkan (enkel fietsen en snorfietsen mogen overal door), èn er een mooie voorraadkorting voor kreeg. Moet er ook zo’n grotere afstanden niet meer mee doen, meestal. 45-50 hoeft niet noodzakelijk meer. Maar nu las ik op NL Vespa winkel websites dat opvoeren tot aan de grenzen van de klasse A en de wettelijke garantie zou kunnen, zonder in de problemen te geraken met de verzekering, de politie, verzekering, Vespa garantie, enz. Als de scooter de roller op wordt gezet. Dat zou max. 34 km/u zijn dan. 25 km/u is echt wel héél traag… fietsers halen me in.. andere scooters halen me uiteraard in… terwijl 34 toch wel dat fijn verschilletje maakt…. Maar ik wil geen enkel probleem riskeren. Geen 40 of méér km/u. Wordt beperkt opvoeren tot max. 34 km/u uitgevoerd ergens in een garage in Limburg, België ? En op die deskundige wijze dat je toch nog wettelijk op een klasse A rijdt, en met geen enkel gevaar voor in de problemen te komen ? Wordt dat ook aan huis gedaan soms ? En wat is er voor nodig om dit veilig en wettelijk iets op te voeren ? Aan hoeveel geld zou ik me eventueel mbt dit laten opvoeren kunnen gaan verwachten ? Men mag me steeds (ook) informeren via PB. Thanks 🙂
  6. Dank u wel, Pilaf ! Heerlijk rijden nu, met dit weer de laatste tijd …. Ook als ‘t beetje kouder is en met n’ beetje motregen. 🙂
  7. De zekeringen staan onbeschermld (tegen water of invliegende inecten bvb…?) binnenin de glove box (handschoenenkastje), rechts bovenaan, onder de contactopening. Is dit normlaal of standaard zo geleverd? Of dient een klepje of dekseltje dit zekeringskastje af te sluiten ?
  8. Thanks, DD_ves ! I heb hem maar besteld, nog niet met extra accessoires omdat ik het eerst wat wil afwachten, hoe het standaard aanvoelt. Ook gezien ik nergens hem heb kunnen bezichtigen, laat staan er een ritje op maken. Blijkbaar worden (tijdelijk...?) de leveringstermijnen nu flink korter, omdat nr verluidt grotere scooter-zaken reeds (een deel van?) hun bestellingen (hebben dienen te ?) annuleren of in slechte papieren beland zijn ... ? Daarvan kunnen nu de kleinere zaken, die meer gericht op onderhouden, repareren/restaureren oudere Vespa/Piaggio’s en vervangen onderdelen etc, die al eens een nieuwe Vespa erbij bestellen voor een klant ipv hoodinkomsten, nu profiteren. En hun klanten natuurlijk. Ik kan me dat voorstellen, Dat er mensen afhaken, als die levertermijnen via grote scootershops te lang gaan wegen op de mensen, zeker bij het mooie weer en de langzame heropening ? Dan wordt een onmiddellijke tweedehandse voor sommigen aantrekkelijker misschien ...
  9. Ik twijfel tussen deze en andere, zoals de Primavera S Beige Sahara, de standaard Primavera in zwart, of de Primavera S in Mat Blauw. Geen enkele scooter is te bezichtigen gezien Limburgse dealers me vertellen dat gezien de Corona-perikelen de stock opgeraakt is en nieuwe Vespa leveringen op zich laten wachten, ze werken met bestellijsten. Nieuwe bestellingen, daarvan zouden de levertijden totaal onzeker zijn. Iemand zei zelfs december ! Heeft iemand ervaring met de Sprint Notte ? Is die in ‘t echt eerder monotoon van uiterlijk of net niet ? Is er iets opmerkelijks te melden technisch (ergens las ik: elders niet herhaald) dat de Sprint de enige scooter ter wereld is met een volledig stalen frame ?) aan de Sprint Notte vgl met het reguliere Sprint model ? Klopt het dat deze dit jaar nog uit het assortiment verdwijnt ? Los van persoonlijke preferentie, wat is de beste investering, maw welke van de huidige, nieuwe 50CC Vespa’s zal wellicht het beste zijn waarde blijven behouden ? De Vespa Sprint Notte werd als “limited edition” voorgesteld. Maar zijn de meer speciale kleuren zoals de Beige Sahara (mat) van de Primavera S, niet ook gelimiteerd, in de zin van dat wellicht die kleur en/of dat model toch ook niet nog jaren aangehouden zal worden .. ? Dus hoeveel waarde moet je hechten aan “limited edition” ? Verkoopstruukje ? Of toch niet ? Wie De Notte heeft: heb je er opties op laten installeren, zoals een topkoffer/windscherm/valbeugels... en biedt dit echt een meerwaarde, of doet het eerder afbreuk aan het sportievere, donkere, sportieve karakter van deze Vespa ? Is het mooier in ‘t echt om de chromen onderdelen die er nog standaard op geleverd worden, te laten vervangen door mat-zwarte onderdelen, zoals ik in veel foto’s/video’s zie, en bij Nederlandse Vespa shops online ? Maw het zwart nog zwarter maken, donkerder ? Of niet ? Ik lees dat de Sprint Notte van 2018 is, en de Primavera scooter-modellen nu, van 2020, dus: is de Notte als je die nu nog aankoopt, dan nog wel mee mbt de laatste technische vernieuwingen, werd deze ook “ge-facelift” in 2020 zoals de Primavera, of blijven hier een aantal zaken achter, bvb verlichting, motor, koplamp... ?
  10. Ik ben Tom, woonachtig te Hasselt, en momenteel aan het wikken en wegen tussen een Vespa Primavera S of Sprint. 50CC. Meer specifiek: ofwel de standaard zwarte Primavera, ofwel de Beige Sahara van de Primavera S ofwel de Sprint Notte. Tenzij ik nog iets over het hoofd zie. Voorheen (2013-2019) bezat ik een LX50 bouwjaar 2012 met alles erop en eraan, maar wegens plotse omstandigheden moeten verkopen vorig jaar. Heel jammer achteraf beschouwd... Dan bijna een jaar op een Piaggio Zip gereden, maar dat viel me tegen na de Vespa, groot verschil (voor mij) in rij-comfort en stevig/ruim aanvoelen, alsook voortdurend elektrische startproblemen. Ervoor heb ik vanalles gehad, van Honda Camino, meerdere Piaggio’s, twee Peugeots, 1 Aprilia. Enige die goed reed buiten de Vespa, was de Aprilia, maar de draaicirkel was te wijd, kort draaien was zeer moeilijk. Van geen enkele brommer of scooter voelde ik spijt na verkoop, enkel van de Vespa wel. Dus nu, na veel frustratie hierrond, deze Zip weer verkocht, een maand geleden, en nu toch en hopelijk definitief weer voor Vespa, en hopelijk niet meer te lang zonder, gezien me verteld werd door zowat alle dealers in Limburg dat alle Vespa stocks op zijn en levertijden voor nieuwe bestellingen totaal onzeker... ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...