Jump to content
Vespaforum.be

ArjenE

Members
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About ArjenE

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX50S - 1983
    PK50XL Automatica - 1990
    50 Special - 1982
    P200E

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Groningen
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. KrijnS, dank voor je reactie. al ie loopt dan hobbelt die ook wel : https://streamable.com/9wzz5b Buiten 1) de nieuwe bougie ook nog 2 andere geprobeerd, zonder succes. beetje 2) remreiniger in de cilinder. kicken en nee niks. bougie eruit tegen het frame en ja netjes vonk. Dus even van slag waar ik eerst ook in de ontsteking hoek zat te denken. alle dragen 3) al nagegelopen, contactpunten nieuw , verder alles nagelopen en alles aangesloten en dus vonk, toen raakte ik even van slag. de 6v heeft ook wel zijn charme... maar na 12v is ook een idee. dan word het zoiets: https://w
  2. zie foto, primair tandwiel. oeps een automatica is het , ben niet helemaal wakker, dat is weer een heel ander blokje: https://www.youtube.com/watch?v=nkWx-Cc403Y ik ga er even opnieuw rustig over nadenken. de vorige eigenaar had er geen verklaring voor ?
  3. Erg snel zijn ze zeker niet. maar uit je filmpje eerste stuk naar 20km is wel traag. maar je topsnelheid is wel weer hoog als je kilometer teller klopt. Als de kilometer teller klopt dan denk ik meteen aan een vertanding die niet meer origineel is. Dus ja topsnelheid zo hoger moeten zijn maar met de standaard 50cc er nog onder word ie nog trager in het optrekken. 14 tands tandwiel welke vervangen is voor een 16 tands?? blijft een gokje zo 1-2-3 (wat de topsnelheid van 45 naar 55 ongeveer zou moeten brengen.)
  4. ps.: ik had een busje: "PM 5/3" Metallic Blauw" besteld. om de koplamp kap mee te spuiten, en ja het komt dicht in de buurt maar het is hem "net" niet. maar ik twijfel nu wel of de kleuren gelijk an elkaar zijn. (die van mij lijkt donkerder)
  5. Sander, scooter-center had ook altijd een 50cc tuning pagina online (kan hem nu niet meer vinden) waarin ze mooi hadden beschreven welke 3 keuzes 50cc cilinders waren beschreven (origineel, DR, polini) en dan ook netjes uitlaat, welke carb en sproeier je dan ongeveer nodig had. net zoiets als hier onder staat: https://www.scooter-center.com/en/vespa-v50-75cc-tuning-kit-sck-tun-v50-75ccm (maar was een stuk uitgebreider beschreven) Paar weken terug nog lopen lezen/bekijken maar de oude link werkt niet meer. ik vond dat ze het wel mooi hadden omschreven en beschreven. het zo
  6. ik ben er een beetje klaar mee. en even zoekende naar iemand die me weer op de goeie weg kan zetten, 🙂 De v50 special weer in ere aan het herstellen. dus nu weer netjes het kloppende blokje eronder. Totaal revisie, 1 a 2x trappen en lopen. (op blok) dus onderbouwen en gaan. Eerste test ritje was top. (blokje om) maar nog wat puntjes op de i te zetten (achterwiel bleek niet echt top vast te zitten, oepsie) Dus nog even lekker aan de hobby, versnellingen afstellen etc. Maar starten ho maar ineens. 2 dagen was het na 2x kicken draaien, maar hierna stopte het. Dus
  7. Nu heb ik een automatica staan met volgens mij dezelfde kleur. en zelf ook nog zoekende. ik dacht eerst dat het "P8/9" was maar dan mis je de metallic dus ik gok "PM 5/3" Metallic Blauw. En dat is een kleur waarin deze PK's zijn geleverd volgens het nederlandse werkplaats handboek... Maar alweer een oude thread wie weet heb je het antwoord voor mij ? Een VA52T uit 1990
  8. Ik zal eerlijk zijn, heb nog geen zin alles open te trekken :-), ja sorry heel eerlijk. Maar het geluid lijkt toch meer uit de koppeling te komen, het klinkt als achteruit rijden. maar luster hier: https://streamable.com/zfhos0 bij opkomen koppeling in zijn 1. en dat geluid hou je dus door het schakelen heen en verdwijnt pas ergens in zijn 4 bij vol-gas/snelheid.
  9. Toch een schuine (helical) primair tandwiel. Dan komt het geluid toch ergens anders vandaan. Onbelast rijden en schakelen (de scoot op blokken) geen issue. maar zittende op de scoot meteen bij het opkomen van de koppeling. Dus toch in de koppeling platen zoeken denk ik..
  10. "Met vertanding bedoel ik de koppelingskorf en primair. Ik zou daar niet te veel aan doen" Wel een "aaaahahahaha" geluid. alsof ik achteruit aan het rijden ben 🙂 @Daan Volgens mij bedoel je onderstaande tandwiel set toch ? waarbij volgens mij het primaire tandwiel in recht als schuine vertanding te krijgen is... En ik denk dat bij de laatste revisie er een rechte op is gezet. Maar ik heb nog een pk50S blokje liggen. Ik ga ze toch beide eens open trekken en zien of er een recht tandwiel in zit dan zet ik die van de pk50S wel over of ik zet er een snellere 16 tands op. Moet het blok t
  11. met dank aan deze thread: Even verder gaan zoeken, en boven op het frame staat: V5X1M 😞 wat een pk50 blok is waar de 50 special : V5A* heeft..
  12. Vandaag voorzien van nieuwe SAE30 , en geen oplossing. @Daan ja eindelijk ! Ik probeer al dagen het geluid te "beschrijven" gewoon achteruit rijden in de auto 🙂 dat is precies wat ik bedoel ! Rechte vertanding dus. Bedoel je hiermee het primaire tandwiel? V50/PK50 blok/kickstarter. mmmm dat is een goeie, Even het serienummer van de blok nakijken: - Waar is het type nummer en serienummer... mmmmmmm Bedankt voor jullie input !
  13. Sidvespa, bedankt voor je snelle antwoord. Welke olie er in zit weet ik niet (zo gekocht) maar er zit zeker nog genoeg in. Ik zal het voor de zekerheid vervangen voor nieuwe SAE30.
  14. Wel vet ding al ben ik van iets meer van het "origineel". Die 60's lamp achterop en de 60's vespa logo's horen toch echt het 80's lamp en logo te zijn :-). Maar smaken verschillen natuurlijk . Hij ziet er wel heel mooi uit kanp in de verf.
  15. Hallo liefhebbers, even een vraagje, wie weet kan iemand me hier mee helpen. Zet ik de 50 Special op blokken en netjes de 4 versnellingen door zonder bijgeluiden. Ga ik met mijn kont op de brommer zitten dan word het gieren/fluiten. (of hoe het heet). Ik noem het maar fluiten. Koppeling op laten komen in zijn een geeft al duidelijk het geluid. en blijft eigenlijk in elke versnelling doorgaan. ja in zijn 4 met 45 op de teller is het zo ver mogelijk weg. Maar door de versnellingen heen blijft het door "gieren" Ik heb het in een video gezet. Zie hieronder de link naar de video en luister
×
×
  • Create New...