Hallo allemaal,
Sinds kort heb ik een Vespa pk50xl van 87 in de garage staan. Na enige ervaring met een recentere lml125 nu dus een echte Vespa ;).
Echter heb ik deze Vespa gekocht met een lege benzine tank en hebben we hem dus maar kort kunnen testen. Ik dacht dus thuis wat benzine ingooien en die draait mooi, niet dus.
1ste stap heb ik dus de carburateur schoongemaakt, hier merkte ik al dat de vlotter en vlotternaald versleten was. Deze heb ik vervangen, alles opnieuw aangesloten. Na een paar x kicken(met de gas open..) draait hij. Ik kan hem wel niet stationair laten draaien, maar al bij al draait hij redelijk.
Indien ik opnieuw probeer te starten krijg ik hem niet meer aan de praat..
Nu merkte ik ook dat de vilten ring verdwenen is tussen de carbu en spruitstuk. (deze was spijtig niet op stock dus kan ik voorlopig niet testen) volgens mij is dit ook niet de echte oorzaak, dan zou hij niet zo goed draaien als ik hem al aan de praat krijg.
Iemand een ander idee waar ik moet beginnen zoeken?
(Bougie werkt ook goed)