Jump to content
Vespaforum.be

Jens92

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Jens92

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk50xl

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiรซ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Als je de cilinder monteert gaat je drijfstang normaal mooi in het midden zitten van de piston. Dan ga je het natuurlijk niet zo fel hebben als je foto.
  2. Ik veronderstel dat ze weg zijn? ๐Ÿ˜
  3. Staat de ontsteking juist? Achter het vliegwiel eens kijken of de streepjes overeen komen. Als hij vonkt en hij krijgt benzine zou hij in principe moeten starten ja..
  4. Koud start hij perfect, vanaf eerste kick. Warm geeft hij zeer zwakke ontsteking.. ik heb een nieuwe pickup aangekregen, deze ga ik proberen te solderen. Als je goed kijkt zie je een kleine hoek uit de pickup, zou dit de oorzaak kunnen zien? Kan je deze eigenlijk doormeten? Bedankt voor de opmerking, maar dat heb ik gelukkig wel gedaan ๐Ÿ˜ƒ
  5. Blijkbaar toch niet de enige oorzaak. Gisteren eindelijk volledig de Vespa kunnen opbouwen, Da schakelkabels vervangen en een eerste ritje kunnen maken. Gisteren dus een eerste korte rit gedaan om alles te testen. Alles ging goed, tot als ik terug de garage binnenreed. Reageerde niet meer op de gas en hij viel gewoon stil. Ik kreeg hem niet meer in gang gestampt.. precies hetzelfde probleem als wat ik ervoor had :(. Voor ik erbij reed heb ik hem nochtans regelmatig laten draaien en kreeg ik hem na het stilleggen meteen van de eerste kick terug in gang. Pickup heb ik niet vervan
  6. Probleem is ondertussen opgelost. Zuiger die erin stak was eigenlijk zo goed als nieuw maar de zuigerveren hadden in de cilinder een Gap van +-7mm.. de zuiger had de goede maat, maar de ringen waren helemaal verkeerd. Cilinder zat ook al op de grootste maat ondertussen. Voor de zekerheid nieuwe zuiger gestoken. Draait terug mooi nu, en van eerste kick loopt hij terug! Mijn logica was dan toch niet zo onlogisch ๐Ÿ˜ƒ
  7. De compressie is niet meer zo aanwezig. Misschien dat hij daarom maar af en toe draait. Als de zuigerveer toevallig goed staat dat hij feller afsluit en dus meer compressie heeft en kan ontvlammen. Als hij draait is hij op lage toeren ook zeer traag van reactie. Of is dit zeer rare logica? VID_20200602_192804.mp4
  8. Ik denk dat je de rubber op deze foto bedoeld? Ik heb reeds het forum doorzocht, maar ook met al de verschillende tips raak ik er niet uit. Heb een nieuwe boogie geplaatst en de luchtfilter eraf gehaald, zo heb ik hem verschillende keren gestart gekregen. Wel een aantal x kicken, niet van de eerste x in gang. Draait dan eigenlijk redelijk goed. Maar nu weer 20x stampen zonder resultaat, ik denk dat de zuiger misschien aan vervanging toe is zoals Daan aangeeft, alhoewel er op de teller maar 12000km staan. (kan natuurlijk een andere zijn..)
  9. Hallo allemaal, Sinds kort heb ik een Vespa pk50xl van 87 in de garage staan. Na enige ervaring met een recentere lml125 nu dus een echte Vespa ;). Echter heb ik deze Vespa gekocht met een lege benzine tank en hebben we hem dus maar kort kunnen testen. Ik dacht dus thuis wat benzine ingooien en die draait mooi, niet dus. 1ste stap heb ik dus de carburateur schoongemaakt, hier merkte ik al dat de vlotter en vlotternaald versleten was. Deze heb ik vervangen, alles opnieuw aangesloten. Na een paar x kicken(met de gas open..) draait hij. Ik kan hem wel niet stationair laten draaie
×
×
  • Create New...