Ga naar inhoud
Vespaforum.be

ImFarza

Leden
  • Items

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50 Automatica (1982)

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

ImFarza's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

2

Reputatie

  1. Probleem gevonden, band liep tegen koppelingskabel!
  2. Hoi, bij het optrekken in de eerste of tweede versnelling een bergje of iets op, hoor ik een soort ratelend geluidje van onder het blok, maar zodra ik door rij is dat geluid weg. Dus alleen bij het traag op trekken. ook hoor ik een beetje een slepend geluid in de neutraal als ik hem gewoon loop, zonder dat de motor aan is. wat zou dat kunnen zijn?
  3. Ik zoek een mooi uitlaatje voor de PK 50. SIP Banane of BGM Touring Big Box, Sito Plus heb ik al dus niet aanbieden s.v.p.!
  4. Ik bedoelde niet het rempedaal zelf, maar echt in het frame waar die vast komt te zitten aan de onderkant van boven gezien de linkerschroef heb tevens een stress test gereden 150km en brommer reed prima, gelukkig geen revisie nodig gehad! gewoon nieuw spietje en vliegwiel op 62mm en rijd als n zonnetje
  5. Een vraagje, foto is ter illustratie. Bij mijn achterrem onder zit wat roest aan de kant van waar maar 1 bout zit (dus niet bij die twee bouten waar je bij kan via het frame). Zijn daar reparatie stukken van te vinden of hoe kan ik dat stukje fixen?
  6. Ik heb een nieuw spietje geplaatst en brommer loopt weer prima. Heb hem tevens nu ook op 60nm gezet, want hiervoor zette ik hem altijd gewoon goed vast zonder echt naar de nm te kijken. Brommer rookt nu ook niet meer. Heb tevens de ontsteking ietsjes vervroegd. Volgens mij is een pakking set 15-20 euro, keerringen 25 euro, lagers 20 euro en een kruk as 100 euro. Maar ik bedoelde ook 300 voor revisie en dan betaal ik de kruk as.
  7. Super bedankt, hier heb ik wat aan! Revisies zijn nou eenmaal duur. Als er mensen zijn die ze reviseren in de buurt van Nederlands Limburg voor ongeveer 250-300
  8. Hier had ik nog een foto met die spie erin.
  9. Wat ik dus bedoel te zeggen is dat mijn andere blok ook voor geen meter liep en een kapotte keerring had aan koppelingszijde want de afgetapte olie rook naar benzine.
  10. Hahahaha ik heb deze motor gekocht juist omdat ik geen ZIN, TIJD en GELD heb voor een motorrevisie. Ik wil gewoon rijden. Hoe kan ik dit fixen behalve een motorrevisie, want ik zie dat hier te snel wordt geroepen om een motorrevisie te doen, voor andere is dat makkelijk en voor anderen een hele grote kostenpost en tijdsklus.
  11. Heb een tweedehands blokje overgenomen dat gelukkig geen olie lekte bij het schakelmechanisme. Blokje had erg lang stil gestaan want na het monteren bleek het dat de koppeling bleef plakken en het totaal niet deed, dus heb ik de koppeling vervangen en hij liep zo'n 5 km heel erg goed, ook stationair erg netjes. Na dat ik een bergje af reed hoorde ik opeens een erg hard getik en ik dacht dat het van het vliegwiel af kwam. De bout van het vliegwiel zat best los en het spietje zag er ook niet meer zo lekker uit. De spiebaan Het spietje Video van het getik WhatsApp Video 2021-09-06 at 16.55.35.mp4 Het tweede probleem is dat de scooter best wat rookt na een stukje rijden en best warm is, hier een video van de rook ,maar hier was het al wat minder. IMG_4952.mp4
×
×
  • Nieuwe aanmaken...