Jump to content
Vespaforum.be

Wolly

Members
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50s

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Hengelo
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Wolly's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

3

Reputation

  1. Bedankt voor jullie reacties. De vork is niet krom door een ongeval en er zit ook geen onbalans in. Hij liet me de speling in de swingarm zien en had het ook over het vervangen van meerdere lagers? Ik woon in het Oosten van Nederland (Twente) en zoals gezegd, ik ben geen expert. Verder ken ik geen mensen in mijn regio die er veel verstand van hebben, maar mogelijk weten jullie iemand?
  2. Dag, Ik zit met een dilemma en advies is welkom! Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van deze blauwe Vespa PK50s uit 1986. Nu kan ik zelf het onderhoud niet uitvoeren en de reparateur waar ik 'm in onderhoud heb geeft aan dat er speling in de voorvork zit en dat deze versleten is en aan vervanging toe is. Op zich vertrouw ik ze wel, ze doen veel onderhoud aan oudere scooters en brommers. Nu zou een nieuwe voorvork inclusief montage 500 euro gaan kosten, inclusief lagers etc. Mijn vraag aan jullie is, is dat de scooter waard? Ik heb de Vespa 2 jaar geleden gekocht voor 1700 euro en is daarna volledig nagekeken en heeft al het onderhoud gehad. De Vespa loopt motorisch prima, daar zit 't m niet in. Waar mijn dilemma in zit is of het de investering waard is? Wat is een Vespa PK50s in deze staat nu waard (zonder operatie) en wat is deze waard met een nieuwe voorvork? Hebben jullie enig idee? Alvast bedankt voor het meedenken! Eric
  3. Thx en we hopen er nog lang plezier aan te mogen beleven!
  4. Ik heb het goed kunnen oplossen zonder dat het opvalt met tie-rips die niet in het zicht zijn. Voor nu een prima oplossing, dan ga ik de neus later wel vervangen als de oude dame weer aan groot onderhoud toe is. Wat mij betreft kan er een slotje op dit topic. Groet!
  5. Bedankt voor de info en het meedenken. Die 2 schroeven houden inderdaad het handschoenenvak op zijn plek en de nokjes zijn bij mij afgebroken. Ik ga het voor nu even provisorisch oplossen aan de onderzijde.
  6. Nr. 2 gaat het om, die zit slechts met 1 schroefje vast. Zal even een foto erbij zetten.
  7. Dag, Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een blauwe Vespa PK50s. Nu moet er nog wel het e.e.a. aan gebeuren op termijn, maar wat mij nu het meest stoort is dat de kap / neus trilt en dat geeft een irritant geluid. De kap zit slechts met 1 schroef vast en ik ben op zoek naar tips hoe ik dit op kan lossen. Kunnen jullie mij voorzien van tips? Alvast bedankt. Groet, Eric
  8. Dag, Sinds kort ben ik eigenaar van een blauwe Vespa PK50s uit 1986. Althans, mijn dochters rijden er op, maar hij is van mij. Ze vonden zo'n mooie oude dame toch mooier dan een nieuwe scooter, gelukkig! Ik weet niet of het de originele kleur is (volgens mij wel), maar mogelijk kunnen de kenners dat zo zien! Op termijn wil ik de scooter nog verder opknappen en wat zaken verbeteren. Maar hij is in ieder geval motorisch nagekeken en rijdt prima.
×
×
  • Create New...