Jump to content
Vespaforum.be

Dries_98

Members
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About Dries_98

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa VNB3T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Herzele
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hallo Juventio, leuk dat je ook wil bijleren! Is de motor goed afgesteld? Ik had in het begin ook problemen met het afstellen van de motor. Achteraf bleek dan dat de gaskabel toch iets te hard aangespannen was waardoor er constant wat ‘gas’ gegeven werd. Controleer dit ook zeker eens! Verder zou ik zeggen, probeer hem eens te laten draaien met de tankdop open voor een aantal minuten. Zo heb ik achterhaald dat het ontluchtingsgaatje verstopt zat bij mij. Nog een ander probleem dat ik had was dat hij mooi draaide en reed, maar na even draaien begon de vlotterkamer ove
  2. Hallo iedereen! Na het schrijven van deze post begon ik ook aan de tankontluchting te denken. Ik keek dit even na en dit was inderdaad het probleem. Gelukkig snel opgelost dus! 😃 Bedankt aan iedereen die gereageerd heeft!
  3. Hallo iedereen! Terug een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben. Intussen is de VNB3T die ik ging restaureren voor mijn familie volledig klaar! Ze waren heel blij met het resultaat!😃 Nu is er jammer genoeg wel een probleem opgedoken en weet er niet meteen raad mee. De Vespa valt stil na een paar minuten mooi gedraaid te hebben, zeer vervelend... Bij de restauratie zijn de carburator en de dichtingen al vervangen geweest, alsook de contactpuntjes, bobijntje, bougie etc. Er is sinds dien zo’n 200km mee gereden en werkte altijd netjes dus weet niet goed wat er zou kunnen
  4. Ooh oeps sorry, dacht dat je de veer van de pikkel bedoelde... my bad! Dankjewel voor je hulp, ik neem zeker eens een kijkje op de links!
  5. Hmm oke, zal niet goed vergeleken hebben dan. Bedankt voor jullie hulp! Pikkel verlengen een goede optie dan?
  6. Ja dat verlengstuk van de veer heb ik er van tussen gehaald maar dat maakt toch niet uit in principe? De veer zorgt toch enkel voor het terugkeren van de pikkel en niet voor hoe ver het voorwiel omhoog komt?
  7. Alles is hetzelfde gebleven behalve de banden. Ik heb ook White Walls van Continental gemonteerd maar ik dacht dat deze dezelfde maat waren als de oude banden. 3,50-8
  8. Alle onderdelen zijn hetzelfde gebleven en de banden zijn ook dezelfde maat zoals voordien. Ook de veer is hetzelfde. Heb inderdaad al een paar keer gezien dat de pikkel verlengt wordt in dit geval en is misschien wel een goede oplossing maar ik ben leergierig en zou graag weten hoe dit juist komt alvast bedankt voor jullie input!
  9. Hey iedereen Ik heb een vreemd probleem aan de hand. Ik ben momenteel bezig met een restauratie van een VNB3T en ben deze na het herspuiten terug aan het opbouwen. De motor, het stuur en de pikkel zijn naar mijn weten en na alles meermaals te checken correct gemonteerd, maar de vespa staat te hoog achteraan waardoor ik de pikkel niet kan opzetten zoals het hoort. De pikkel raakt de grond maar aan 1 kant en je ziet ook dat de Vespa achteraan te hoog staat. Alles zit in elkaar zoals het daarvoor was met dezelfde onderdelen en toen werkte dit wel zoals het hoort. Enkel nieuwe bande
  10. Hey iedereen! Mijn verzoek om me op dit forum aan te sluiten is net goedgekeurd, dus het leek me wel een goed plan om me meteen even voor te stellen. Mijn naam is Dries, woon in Herzele en ben momenteel bezig met het restaureren van een VNB3T van een familielid. Ik hoop hier veel bij te leren en ook andere mensen te kunnen helpen! Ben net begonnen met de heropbouw nadat ik alles herspoten heb in Grigio Beige Chiaro 756. Heb al meteen enkele vragen voor jullie maar die zal ik later in de juiste groep van dit forum plaatsen. ;-) Ik voeg alvast wat foto’s toe van hoe hij
×
×
  • Create New...