Jump to content
Vespaforum.be

Eugene

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Eugene

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Gran Lusso

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Meteren
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Allen, Ontzetten bedankt voor alle tips. Het blok van de acma is bevroren. Dit betekend dat de zuiger ramvast zit. Hierdoor was de versnellingsbak ook niet te bewegen. Het asje was in alle richtingen niet te bewegen met een pendrijver. Uiteindelijk heb ik ervoor moeten kiezen de pen eruit te boren. Dit betekend inderdaad dat het gat nu niet meer conisch is en dat ik dus een nieuwe uitdaging heb bij het monteren. Ik kreeg nog niet uitgevogeld hoe ik het schakelasje eruit kreeg maar die vraag is zojuist door woutervespa voor mij ingevuld. Er blijft nu nog 1 probleem over en dan zou ik het blok moeten kunnen delen. Op de koppeling zit een zogenaamde kroonmoer. Dit mormel zit ook helemaal muurvast. Gisteren heb ik het met een stuk zelfgemaakt gereedschap geprobeerd om deze los te krijgen en dit zonder resultaat. Dinsdag ga ik langs avb voor een speciale kroonmoersleutel waarmee ik hoop dat ik het geheel wel los krijg. Stel nu dat de moer met een kroonmoersleutel ook niet los wil... heeft iemand dan nog idee├źn? Mijn absolute noodoplossing zou zijn om een gat te boren vlak langs de schroefdraad, deze uit te frezen met een dremel en dan kijken of ik het geheel met hamer en drijfpen los krijg. Maar iedere andere oplossing is ook welkom! Voor zover nogmaals bedankt voor alle tips. Eugene
  2. Collega's, Ik ben bezig een acma uit bouwjaar 1953 te restaureren. In het schakelmechanisme zit een pennetje/pin die het mechanisme op de as vastzet. Deze pen wil ik eruit hebben. Ik weet dat hij conisch is en dacht dat hij (op de foto bekeken) van links naar rechts eruit moet. Heeft iemand enig idee of dit klopt want hij is er met geen mogelijkheid uit te krijgen. Ook niet nadat ik de as heb warm gemaakt. Mijn laatste oplossing zou afslijpen en uitboren zijn maar dan moet ik weer een pen zien te vinden.
  3. Eugene

    Electrische vraag

    Uiteindelijk de oplossing gevonden: massa van de koplamp rechtstreeks op het frame, massa van de gelijkrichter rechtstreeks op het frame, massa kabelboom helemaal niet gebruikt. Voila alles werkte zoals het moet. Dank jullie wel voor het meedenken.
  4. Eugene

    Electrische vraag

    Hij is aangesloten zoals op de tekeningen staat die in de bijlage zitten
  5. Eugene

    Electrische vraag

    Koen, bij deze de foto's. Het is de spanningsregelaar die meegeleverd is
  6. Eugene

    Electrische vraag

    Collega's Ik ben bezig het elektrische gedeelte van een half gerestaureerde gl150 te herstellen. Nu loop ik tegen iets aan wat ik niet kan verklaren en heb daar wat hulp/advies bij nodig. De volledige verlichting is bij de schakelaar aangesloten zoals aangegeven in de bijlage 'verlichting vespa'. Tevens heb ik een elektronische ontsteking ingebouwd van het merk Pinasco. Ik heb van de bijlage 'pinasco.png' bij de omvormer de massadraad aangesloten (meest linker pin) en de gele draad die van de ontsteking komt (tweede pin van links) maar NIET het deel waar de rode streep boven staat. Ik heb de gele draad dus NIET naar de verlichting aangesloten. Van de volledige kabelboom is nu alleen de massadraad aangesloten op de omvormer en de rode motorstop draad op de ontsteking. Toch brand mijn verlichting! Alle verlichting, ook het achterlicht, brand en werkt naar behoren. Kan iemand dit verklaren? Als ik de gele draad naar de verlichting wel aansluit, zoals in het schema is aangegeven, heb ik kortsluiting en gaat meteen het licht uit.
×
×
  • Create New...