Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Counterclockwise

Leden
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    vespa nederland
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Acma 1953
    Vespa Acma 1954
    Vespa 50N 1965 pedali
    Vespa 50R 1977 pedali

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Breda
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Counterclockwise's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

1

Reputatie

  1. De pedali's zijn ook verkocht in o.a. Engeland en Oostenrijk, dus niet alleen Frankrijk. Maar ik ben dus op zoek naar: - crank/pedaalarm (l+r) van vóór 1967 (dus vierkant logo, hart of hart afstand ongeveer 100mm) voor een Vespa V5A1T 50N uit 1965 - crank/pedaalarm (l+r) van na 1967 (2e serie met hexagonaal logo hart of hart afstand ongeveer 100mm) voor een Vespa V5A1T 50R uit 1977 de pedaalarmen van een Ciao zijn langer en dus niet bruikbaar. - pedaalas (met 20 tands tandwiel), naar mijn weten is deze niet gewijzigd - sprocket achter (met of zonder vrijloop wiel) van vóór 1967 (herkenbaar aan de hapjes uit de montageschijf) - sprocket achter (met of zonder vrijloop wiel) van na 1967 - afdekkapje (liefst marine blauw, maar elke kleur is goed) Dank je! Chris
  2. Ik ben op zoek naar de (zeer zeldzame) onderdelen van een V5A1T Vespa, zowel van de eerste serie van voor 1967 (ik heb een 50N pedali uit 1965), als de van de 2e serie (en ik heb een pedali 50R uit 1977). Op het plaatje de onderdelen van de eerste serie. Ik ben vooral op zoek naar de cranks, de pedaalas en de spindle met vrijloop, maar alle onderdelen zijn welkom. Groeten - Chris
  3. Hai Laurent, Vintagescooter bij Tilburg heeft meegewerkt aan een fraaie ombouw naar electrisch: https://www.vintagescooters.nl/archief/vespa-50-elektrische-project/ Succes - Chris
  4. Hi, ik zie dat niemand deze heeft beantwoordt. Het 1953 frame (en 1954 ook nog) zijn anders dan de V55 en later. De billen passen dus ook niet helaas.
  5. Hai Arno, de aluminium billen zijn tot en met 1951 in productie geweest. Vanaf1952 is er staal gebruikt in Frankrijk voor de Acma's. Zie ook http://www.scooterhelp.com/scooters/images/acma.info.pdf
  6. Deze website heeft een aardig lijstje met bekende Vespa Tringles in Frankrijk: http://www.vespa-bacchetta.com/trombinoscope.htm Hier zie je dat jouw Vespa met V14T en motor V21M dus inderdaad rond 1950 gebouwd moet zijn en waarschijnlijk dus het frame en motor bij elkaar horen. Veel plezier met de bouw!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...