Jump to content
Vespaforum.be

Blueridder

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Blueridder

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    LX50
    P150X

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Indien je zelf handig bent en technisch onderlegt kun je het zelf doen zoals veel zaken aan je scooter. Ben zelf naar school gegaan en heb hiervoor mijn vespa opleiding gehaald en moet zeggen dit verdient zich zelf terug. grt
  2. Je laatste actie was tanken. Wat heb je getankt E10 of E5. Tanken met E10 kan vragen om problemen gezien de samenstelling hiervan en de gevolgen voor je blok. Het is beter om E5 te tanken. Is duurder maar scheelt wel in je beurs om je blok open te maken en je pakkingen te vervangen c.q. je lagers. grt
  3. Hoi Net wat Nero aangeeft kan het liggen aan je batterij. Om te starten heb je een accu nodig die 12V heeft, tijdens het indrukken van de startknop zal er spanning gevraagd worden die niet mag zakken onder de 9V. Doet hij dat wel dan is hij niet krachtig genoeg voor te zorgen dat er gestart wordt. Is de spanning echter 7V dan is je accu helaas niet te redden. Hoe kun je dit meten. Het kan met een multimeter of een optimate battery analyzer die je gewoon kunt aanschaffen via internet. Dit tooltje is handig en scheelt veel zoekwerk want je sluit direct je accu uit op problemen. grt
  4. Hoi, Achter de pc is het moeilijk kijken en de glazen bol heb ik ook niet in bezit maar kan hopelijk richtlijnen aangeven. 1. Je geeft aan dat die lang heeft stil gestaan. De benzinetank is gereinigd, maar heb je ook de brandstof vervangen? Bij lang durige stilstand gaat de waarde van de brandstof ook achteruit. Weet niet elke brandstof je normaal tankt maar E10 is uit den boze. Tank liever E5. 2. Na het langdurig rijden wil hij niet starten, kan duiden op startmotor problemen. Heb idt vaker gezien dat bij lang rijden, motor wordt warm en gaan pauzeren of tanken en willen dan starten maar helaas. 3. Merk je dat bij een warme motor en gelijkblijvend toerental dat het geluid veranderd? Je kunt dit testen remmenreiniger of haarlak van de dochter als ze dat gebruikt toe te passen bij een draaiende motor en gelijkblijvend toerental. Spuit op het spruitstuk en carburateur en is verval in toeren - wegvallen of oplopen - dan heb je lekkage spruitstuk. Hoop dat je hiermee weg komt anders blijven we zoeken grt
×
×
  • Create New...