Jump to content
Vespaforum.be

Bram75

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Bram75

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vesparados Breda
  • Mijn Scooter(s)
    50 Special '79

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Breda
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Heb die aan de vliegwielzijde vervangen. Ook statorbedrading (was goed krokant). Met nieuwe cilinder loopt het blokje weer perfect, thx voor de hulp
  2. Zal het morgen eens bekijken. De cilinder was mooi glad en bij het monteren 0,0 weerstand gevoeld. Lijkt me dat die cilinders af fabriek al gevlakt zijn. Staat namelijk niet in de handleiding. Hij liep in ieder geval perfect. De sproeier echter iets verkleinen ivm downsize van 85--> 75cc. Motorruimte vandaag roestvrij gemaakt, opgeschuurd, ontvet en in de roeststabiliserende primer gezet. Morgenochtend in de lak en morgenmiddag blok monteren en aansluiten/afstellen.
  3. Ai wist ik niet, motor heeft reeds een kwartier gelopen, kop er opnieuw af halen? Of zo laten?
  4. Weekje verder, cilinder was toch redelijk aan vervanging toe dacht ik zo. Dus DR 75cc besteld. Alleen een foutje gemaakt, het betrof een 85 cc die er op zat. Had een fout gemaakt met meten. Door mijn ongeduld toch maar de 75 cc gestoken. Hij liep al hard zat.
  5. Aangepast aan 75 cc dus inderdaad
  6. 1610 met hoofdsproeier 58
  7. Als ik van 3 spoelpoorten naar 6 zou gaan, welke aanpassingen zou ik moeten doen en merk je hierin verschil in prestaties?
  8. Zie vorige reactie. Vergeten je te taggen
  9. Kop is eraf geweest en is beetje vettig maar geen schade. Als ik de cilinder eraf haal moet ik (ben nauwkeurig) ook meteen de pakking vervangen. En ben bang dat dan de zuigerveren verschuiven ten opzichte van hun slijtagepatroon. Tweede vraagje, kan voor een DR 75 cc met 3 spoelpoorten gaan of DR75cc met 6 spoelpoorten (formula one). Welke zou je in geval van vervanging aanraden. Die met 6 spoelpoorten is zelfs 6 euro goedkoper.
  10. Beste forumleden, Lang geklooi gehad met mijn 50 Special (dr 75cc). Vandaag eindelijk perfect lopend gekregen door vervanging van verschillende onderdelen. Uiteindelijk hebben keerring vliegwielzijde en nieuwe statorbedrading de uitkomst geboden. Nu twijfel ik om het blok er weer onder te zetten gezien de staat van fe cilinder/zuiger. Naar mijn weten heeft deze voldoende compressie maar heb geen idee hoelang (en hoeveel km) deze erop zit. Wat raden jullie aan afgaande op deze info en deze snelle foto van de zuiger. Het vuil rechts van het midden betreft olie.
  11. En vanwege het feit dat er 75 cc onder zit en standaard sproeiermaat 53 in zit bij 50 cc leek het mij niet gek om maat 58 te gebruiken
  12. Zit nu 58 in, hij was bij 56 juist te arm vandaar dat ik het niet meer snap haha
  13. Goeiemiddag allen, Sinds een tijd start en loopt mijn vespa slecht. Hij is met choke uit redelijk te starten maar toert niet op bij gasgeven, pas na 30 seconden. Benzine krijgt hij en heb reeds verschillende sproeiers geprobeerd. Carb gereviseerd, Onsteking vervangen en op tijd Uitwendige bobine nieuw, Bougie nieuw evenals kabel Kabelboom intact. Uitlaat is vrij dus kan gassen kwijt. Na lang proberen op te toeren lekt hij zwarte olie/benzine drab uit de uitlaat. Blok ligt er al onder uit maar hoop dat het iets anders kan zijn dan lekke keerringen. Betreft een 75 cc dr met 16 10 Dell'orto Wie heeft raad?
×
×
  • Create New...