Jump to content
Vespaforum.be

Bram75

Members
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vesparados Breda
  • Mijn Scooter(s)
    50 Special '79

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Breda
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bram75's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

0

Reputation

  1. En wat voor dingen moet ik aanpassen? Kabelboom? Lampjes? Gaten boren voor voltage regulator? Ik ga van 6 naar 12 volt immers
  2. Dat is wel variabele ontsteking toch? Heb ik dat nodig? Zit 75cc DR op met standaard vertanding nog
  3. Hoi allemaal, Verleden jaar gedeeltelijke revisie gedaan waaronder cilinder, zuiger, statorbedrading contactpunten, condensator en dergelijke. Na een hoop afstelgezeik perfect lopend met een halfuurtje hulp van (toen nog) maskes. Heerlijk op rond gereden in de nazomer. In de winter 2 maanden in ietwat vochtige schuur gestaan en voilá onsteking weer klote (althans dat denk ik). Hij spuugt zwarte klodders benzine uit de uitlaat en komt niet op toeren omdat de vonk slecht is. Carb deze week nog in de ultrasoon, revisiesetje, nieuwe vilten ring e.d. ook een nieuw benzine filter en slang op juiste lengte. Daarom zit ik er aan te denken om elektronische ontsteking op te bouwen om voor eens en altijd met het gezeik van contactpunten af te zijn. Nu de hoofdvraag: waar begin ik? Zag SIP Vape Road / Sport Polini analog 19 mm Malossi e.d. Waar hebben jullie ervaring mee en wat heb ik nodig? Ik las al 12v lampjes en dat ik eventueel een andere lichtschakelaar nodig heb maar over dingen zoals DC AC en kabelboom ombouwen kan ik niet zoveel vinden. Groeten Bram 20210302_180949.mp4
  4. Heb die aan de vliegwielzijde vervangen. Ook statorbedrading (was goed krokant). Met nieuwe cilinder loopt het blokje weer perfect, thx voor de hulp
  5. Zal het morgen eens bekijken. De cilinder was mooi glad en bij het monteren 0,0 weerstand gevoeld. Lijkt me dat die cilinders af fabriek al gevlakt zijn. Staat namelijk niet in de handleiding. Hij liep in ieder geval perfect. De sproeier echter iets verkleinen ivm downsize van 85--> 75cc. Motorruimte vandaag roestvrij gemaakt, opgeschuurd, ontvet en in de roeststabiliserende primer gezet. Morgenochtend in de lak en morgenmiddag blok monteren en aansluiten/afstellen.
  6. Ai wist ik niet, motor heeft reeds een kwartier gelopen, kop er opnieuw af halen? Of zo laten?
  7. Weekje verder, cilinder was toch redelijk aan vervanging toe dacht ik zo. Dus DR 75cc besteld. Alleen een foutje gemaakt, het betrof een 85 cc die er op zat. Had een fout gemaakt met meten. Door mijn ongeduld toch maar de 75 cc gestoken. Hij liep al hard zat.
  8. Aangepast aan 75 cc dus inderdaad
  9. Als ik van 3 spoelpoorten naar 6 zou gaan, welke aanpassingen zou ik moeten doen en merk je hierin verschil in prestaties?
  10. Zie vorige reactie. Vergeten je te taggen
  11. Kop is eraf geweest en is beetje vettig maar geen schade. Als ik de cilinder eraf haal moet ik (ben nauwkeurig) ook meteen de pakking vervangen. En ben bang dat dan de zuigerveren verschuiven ten opzichte van hun slijtagepatroon. Tweede vraagje, kan voor een DR 75 cc met 3 spoelpoorten gaan of DR75cc met 6 spoelpoorten (formula one). Welke zou je in geval van vervanging aanraden. Die met 6 spoelpoorten is zelfs 6 euro goedkoper.
  12. Beste forumleden, Lang geklooi gehad met mijn 50 Special (dr 75cc). Vandaag eindelijk perfect lopend gekregen door vervanging van verschillende onderdelen. Uiteindelijk hebben keerring vliegwielzijde en nieuwe statorbedrading de uitkomst geboden. Nu twijfel ik om het blok er weer onder te zetten gezien de staat van fe cilinder/zuiger. Naar mijn weten heeft deze voldoende compressie maar heb geen idee hoelang (en hoeveel km) deze erop zit. Wat raden jullie aan afgaande op deze info en deze snelle foto van de zuiger. Het vuil rechts van het midden betreft olie.
  13. En vanwege het feit dat er 75 cc onder zit en standaard sproeiermaat 53 in zit bij 50 cc leek het mij niet gek om maat 58 te gebruiken
×
×
  • Create New...