Jump to content
Vespaforum.be

Vespa PX 125

Members
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Vespa PX 125

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Nog geen, pas in Vespa modus vertrokken
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 125 1994

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Diepenbeek
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

13 profile views
  1. Hallo, De bogie ziet er vrij normaal uit van kleur, iets van bruinig en droog. Ik heb geen idee wanneer de motor nog open is geweest of revisie heeft gehad. Hij start zeer goed, rijd ook heel soepel. De olie die ik toen afgetapt heb was zwart, rook ook niet fris, geen benzinegeur, en was heel dun t.o.v de olie , Denicol, die ik er nieuw heb ingegooid. Is er nog een andere manier om zeker te weten dat die oliekeerring kapot kan zijn? Als ik alles moet opengooien kan ik ook best alles te vernieuwen qua dichtingen, keer ringen ... en weet ik nog allemaal. Is er iets waar ik moet op letten bij het opendraaien van de motor? Groetjes, Carlo
  2. Hallo Nero Ik heb het niveau gemeten, Vespa ongeveer pas gezet en er kwam geen olie uit. Ik heb de Vespa zelfs schuin moeten houden eer er olie uit de vulopening kwam. Na je uitleg hier ook ook aan de olie geroken en die ruikt wel sterk naar benzine dus vermoed dat de oliekeerring stuk is. Controle gedaan door ook aan de oliebus te ruiken en dat is een heel andere geur. Wat moet er allemaal los gedraaid worden om deze oliekeerring te vervangen? Best dan ook alle dichtingen en keerringen vervangen? Groetjes, Carlo
  3. , zie foto, Hallo, Na recente aankoop van een PX 125 heb ik de motor, SAE30, olie vervangen. Ik heb bijgevuld totdat de olie uit de vulopening druppelde, ongeveer tussen de 250 a 300ml. Nu constateer ik dat er olie uit het drukventiel, zie foto, komt zodra de motor iets hogere toerentallen draait. Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn? alvast bedankt voor de hulp en info hier
×
×
  • Create New...