Jump to content
Vespaforum.be

PeBuxt

Members
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About PeBuxt

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa LX200

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bedank voor het duidelijke antwoord! Mag een slotje op
  2. 'k Had eerder al gereageerd op de onderdelen van een zwarte Cosa die Dann had gepubliceerd. Ondertussen had hij iemand gevonden die ze zou komen ophalen, vandaar dat ik m'n zoektocht verder zet. Toch bedankt voor de attentie.
  3. Opzoek naar volgende onderdelen: Afdekkap voor stuur Uitlaat Rubbers rond de billen Biezen rond de beenbeschermers Originele spiegel met brede steun Pinker glaasjes achter Hoofdremcilinder Remcilinder achter Vespa embleem op Claxonkap (blauw) Beschermkap onderkant motor . . .
  4. Als het "Moto Willy" is die je wil contacteren dan moet ik je helaas spijtig nieuws brengen Nero. Willy is niet meer sinds zijn overlijden begin 2017, het Puch-icoon is bijna 98 geworden.
  5. Yep, je hebt gelijk Wilby - tikfout - Chassisnummer heb ik vrij gemaakt en inderdaad moet zijn VSR1T.. en 197,9 cc. Is dit type van inschrijvingsbewijs gebruikelijk destijds?
  6. PeBuxt

    Nieuw maar halfweg

    Zo dacht ik er ook over - na berekening komt dit afgerond op 1Bfr/gram Vespa
  7. In tegenstelling tot de inschrijvingsbewijzen van mijn andere motoren (roze smalle kaart en/of geel A4-formaat) heeft mijn Vespa LX200, eerste maal ingeschreven in 05/1993 een in Belgiƫ uitgereikt blauw/groen inschrijvingsbewijs (klein model). Is dit het gebruikelijke inschrijvingsbewijs voor een Vespa in 1993? Tevens begint het Type/chassisnummer met VSK1T.... en staat er 1979 C.C. Iemand die wat meer duidelijkheid kan scheppen rond dit document en het type nummer VSK1T ?
  8. PeBuxt

    Nieuw maar halfweg

    Het is inderdaad een Cosa 1 - LX200 met eerste inschrijving in 05/1993 - onderstaande foto's komen uit de folder die erbij was toen die destijds nieuw werd aangekocht voor 124.995Bfr. incl. gratis opties.
  9. 't Was vooral het hoofdremcilindertje waar m'n oog op viel - mocht die richting de kempen komen had ik deze alsnog graag willen overnemen.
  10. Ola, daar wil ik wel op ingaan - heb een LX200 en zie toch wel een deel onderdelen die ik zeer goed kan benutten voor m'n resto-project.
  11. PeBuxt

    Nieuw maar halfweg

    Wauw, die staan netjes! Inderdaad, het is een witte C LX200 voorzien van zwart metalen bagagedragers voor- en achter en van een bescherming rond het voorste spatbord. De rubberen mat in het middenstuk is niet volledig over het frame (smalle middenstrook) en heeft 1 enkele witte spiegel aan de linker kant. Als ik de kans heb in het weekend om wat foto's te posten.. 'k Ben nog opzoek naar wat onderdeeltjes.
  12. Nieuw: in de Vespa wereld en halfweg qua leeftijd. Ondertussen in het bezit van een blijkbaar niet erg gewilde Vespa LX200 bij de menigte maar zeker wel met een bijzondere history. Om te starten, van de eerste trap was die weg na meer dan 10 jaar stilstand - 15dKm op de klok - eerste eigenaar papieren, origineel boekje, folder en twee originele sleutels netjes ingepakt in een Vespa-mapje met een enkele bloemdruk. De witte scooter werd in 1993 voor een eerste maal in verkeer gesteld door een heer van 74 winters die er vervolgens 13 jaar over heeft gedaan om er afstand van te doen, dit op 87 jarige leeftijd. Deze Vespa is de allerlaatste motor geweest van een in 1919 geboren icoon - iemand die zijn ganse leven op een motor heeft doorgebracht. De stokoude man kon zo goed als niet meer stappen maar met de Vespa rijden kon die nog als de beste! Wel eens gehoord van Moto-Willy, meervoudig Belgisch Kampioen en het PUCH-icoon uit Enghien, wel, dat isem! Om de nodige aandacht aan de Vespa te kunnen stellen bij de toekomstige restauratie ben ik dan ook stevig opzoek naar een foto van Moto-Willy op z'n witte Vespa. Grtz PeBuxt
×
×
  • Create New...