Jump to content
Vespaforum.be

Aaronbaele

Members
  • Posts

    31
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa pk 50 xl
    vespa 50r

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Gent
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Aaronbaele's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

1

Reputation

  1. Dat valt wel redelijk mee, maar nu je het zegt, ik zie inderdaad wel af en toe een plasje benzine op de grond liggen. De motor zou daar normaalgezien toch niet onder mogen lijden? De overtallige benzine zou dan toch gewoon via de overloop moeten weg gaan?
  2. Hallo beste Vespa liefhebbers! Ik rij al een tijdje rond met een Vespa 50r bijna zonder problemen. Maar nu sinds kort start hij heel moeilijk (moet bij het starten iedere keer een running start doen), en tijdens het rijden haalt hij vlot zijn toeren en volle snelheid maar eens ik afrem en terugschakel (naar 2de) en ik een klein beetje op de motor rem valt de motor abrupt uit. Na een minuutje wachten en tientallen meters loopstarten start hij terug en laat een dikke blauwe rookpluim achter. Wat zou hier het probleem zijn? Ik heb de bougie gecheckt, die ziet er mooi koffiebruin uit en vonkt nog uitstekend. De carburator zal ook niet verstopt zitten aangezien hij mooi stationair loopt (eens hij warm is) en zijn volle toeren/snelheid haalt. Enkel bij het terugschakelen en wanneer ik op de motor rem is het alsof hij 'verzuipt'. Heel vervelend probleem aangezien ik niet weet wat de oorzaak is en het niet kan vinden... Hebben jullie enig idee waar dit kan aan liggen? Groetjes Aaron
  3. Oke bedankt! En denk je dat het zal helpen als mijn michelin s83 banden wissel naar s1 banden? Het is denk ik mijn 3de keer in 4 maand tijd dat ik in kleine scherpe objecten rijd met alle gevolgen vandien ?
  4. Dag forumleden! Ik ben van plan om mijn velgen en banden te vervangen op mijn vespa 50r. De banden die er nu op zitten zijn 10inch en mijn vespa heeft de voorvork en achter remtommel van een vespa 50 special! Ik vroeg mij af of het mogelijk was om 10'' 2.10 velgen te nemen en daar op 10'' 3.50 banden op te zetten. Ik neem af en toe een passagier mee achterop en heb de laatste tijd veel lekke banden (michelin s83 10'' 3.00) en dacht dat die 'dunne' bandjes het een beetje lastig hebben met al dat gewicht ? Ik dacht om michelin s1 banden te nemen om dat die harder zijn dan S83 banden (rij de laatste tijd heel vaak in nagels en kleine spijkers...), of raden jullie mij iets anders aan? Alvast bedankt en geniet nog van de feestdagen! Groetjes Aaron
  5. Ik zie aan het schema dat de groene draad rechtstreeks naar de klaxon gaat en de rode naar de killswitch! Kan mijn spanningsregelaar hiervan kapotgaan als ik toch de verkeerde draad pak?
  6. Ik zie dat er enkel rood zwart en groen vertrekken uit het kabelverdeeldoosje. Dus het is best de zwarte kabel van de regulator te bevestigen aan het frame of aan de zwarte kabel van de kabelboom?
  7. Dag beste leden! Ik heb onlangs een spanningsregelaar van 6v gekocht omdat de lampjes van mijn vespa blijven springen.. Nu vroeg ik mij af hoe ik deze het best installeer. Ik heb online wat schema's gevonden maar weet niet goed waar ik de draden aan moet sluiten. Ik heb enkele foto's bijgevoegd! Aan het spanningsregelaartje zitten 2 draden: geel moet op de stroom komen te zitten na de bobine, en zwart moet aan de aarde. Aan het stroomschema te zien, waar bevestig ik best het gele draadje? Ik veronderstel dag het zwarte draadje en het regelaartje zelf gewoon aan het blote frame moeten aangesloten worden.. Alle hulp is welkom! Groetjes aaron
  8. hey! ik heb net hetzelde probleem.. mijn lampjes waren plots ook allebij gesprongen na een herstelling uit te voeren waarbij de koplamp er af moest, dus ik heb ze gewoon eventjes vervangen met identiek dezelfde lampjes. maar na de vespa aan te zetten en de toeren omhoog te trekken bleven de lampjes verfellen tot ze sprongen.. waar zou hier het probleem zijn?? ik dacht dat er in oude vespas geen spanningsregelaar zit dus daar kan het probleem niet aan liggen. groetjes
  9. Dag leden! Ik heb een tijdje geleden wat kabels vervangen aan mijn vespa en daarboor moest de koplamp er af. Maar sindsdien springen alle lapjes die ik installeer, voor en achterlicht! Ik merkte na het installeren van de lampjes dat ze voor eventjes werken, maar als ik de toeren te hoog trek springen ze. Ik heb dan maar even zwaardere 12v lampjes geinstalleerd op het 6v circuit maar met hetzelfde resultaat.. Waar kan dit aan liggen en hoe kan dit zo plots gebeuren? Als ik mij niet vergis zit er geen spanningsregelaar in een oude vespa 50r van 1977. Groeten!
  10. Ik heb beide lampjes vervangen maar ze springen nog steeds.. zelfs als steek ik er 12v lampjes in. Heb even getest en als ik gas bijgeef blijven de lampjes verfellen tot ze uitbranden! Wat nu?
  11. Ik zie net dat beide lapjes voor en achter zijn gesprongen. Ik merkt ook bij het opstarten van de vespa na de herstelling dat ze heel fel branden. Hoe kan dit gebeurd zijn en hoe kan ik dit voorkoomen als ik nieuwe lampjes installeer?
  12. Dag forumleden! Ik heb onlangs een 50 r gekochg maar bij het vervangen van mijn koppelingskabel moesg het voorlicht er uit, bij het trerugzetten van het voorlicht merk ik dat niets meer van mijn verlichting werkt. Voor de herstelling werkte alles nog perfect. Waar kan het probleen aan liggen? Ik ben niet aan de bedrading gekomen. Groetjes aaron!
  13. Heeft iemand een verklaring voor het volgende probleem: deze voormiddag deed ik enkele boodschappen met mijn Vespa. In de namiddag had ik hem weer nodig en zag ik dat er een hele plas benzine onder lag. Ik kreeg mijn vespa niet in gang, maar na een paar 100 meter lopen in 2de versnelling kreeg ik hem toch aan. De vespa stond hierna weer 15 minuten stil en opnieuw lag er een plasje bezine onder en kreeg ik hem niet in gang. Later op de namiddag reed ik naar huis maar dit keer was er geen plas benzine en startte hij ook meteen. Wat zou dit kunnen zijn? Een vlotternaald die vast zat? Want in de voormiddag was dit probleem er niet. Zou leuk zijn mocht iemand weten wat er aan de hand was
  14. Hey leden, Ik heb onlangs de remschoennen van de voorste rem vervangen en de kabel goed afgesteld. Ik dacht met dit de doen dat ik terug veilig mijm voorrem zou kunnen gebruiken maar helaas, de rem doet bijna niets zelfs als trek ik heel hard aan de hendel... Wat ik dan wel raar vind is dat bij nat weer de rem wel goed werkt! Niet optimaal maar veel beter dan bij droog weer. Is hier een logische verklaring voor? De remtrommen en schoentjes heb ik goed ontvet met een remreiniger.
  15. Super plaats daar! Ik heb al eens een babbeltje gedaan met de eigenaar, toffe man! Voor reparaties of upgrades die ik wil doen maar niet zelf kan ga ik zeker naar daar!
×
×
  • Create New...