Jump to content
Vespaforum.be

sambaer

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About sambaer

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PK50 XL

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Roeselare
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zoals frissenappel mij ook wist te vertellen; Bij een automatica is het niet de carburator maar de rollen die uiteindelijk je topsnelheid bepalen. Net zoals de primaire overbrenging bij een geschakeld blok. Je kan tunen zoveel je wil, als je je primair niet wijzigt, blijft je topsnelheid dezelfde enkel ga je meer toeren maken bij het bereiken van die snelheid.
  2. Plurimatic of handgeschakeld?
  3. Heb je deze ondertussen kunnen plaatsen en testen? Merk je een verschil in optrekken/topsnelheid? Heb je deze geplaatst met of zonder cups?
  4. Ik zat met hetzelfde.. 75cc blok, andere uitlaat, ander riem,... Maar zoals frissenappel zei; Bij een automatica is het niet de carburator maar de rollen die uiteindelijk je topsnelheid bepalen. Net zoals de primaire overbrenging bij een geschakeld blok. Je kan tunen zoveel je wil, als je je primair niet wijzigt, blijft je topsnelheid dezelfde enkel ga je meer toeren maken bij het bereiken van die snelheid.
  5. Zoals Frissenappel mij wist te zeggen; Bij een automatica is het niet de carburator maar de rollen die uiteindelijk je topsnelheid bepalen. Net zoals de primaire overbrenging bij een geschakeld blok. Je kan tunen zoveel je wil, als je je primair niet wijzigt, blijft je topsnelheid dezelfde enkel ga je meer toeren maken bij het bereiken van die snelheid.
  6. Op SIP is er inderdaad geen 50cc cilinder die past op een PK50XL automatica. Maar ik vermoed dat deze wel ergens te vinden is..
  7. Heb geen 50cc geplaatst. Maar een Pinasco 75cc https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+pinasco+75+cc+_18500000 met https://www.sip-scootershop.com/nl/products/cilinder+kop+sip+75+cc+voor_18510000
  8. Vermoed dat ofwel de band niet goed op de velg ligt, de velg scheef is of er spelling op de lagers zit.. aangezien er enkel slijtage is op 1 bepaald punt?
  9. Hallo, Ik zit met een sleepspoor op mijn achterband (zie foto), dit is enkel op 1 bepaalde plaats van de band... Kan dit zijn doordat er een slag in het achterwiel zit? Kobe
  10. Hallo, Wie kan me verder helpen? Na de renovatie van mijn vespa heb ik het gevoel dat er een te kleine carburateur op zit. Door het monteren van een nieuwe cilinder. Hieronder een overzicht van mijn huidige setup: Cilinder: Pinasco 75cc (https://www.sip-scootershop.com/nl/products/racing+cilinder+pinasco+75+cc+_18500000) Carburateur: DELL'ORTO FHBB 16.12 (https://www.sip-scootershop.com/nl/products/carburateur+dellorto+fhbb_41036000) Moet ik een volledig nieuwe carburateur plaatsen? Zoja, dewelke? Of moet ik enkel andere sproeiers voorzien in de huidige carbura
  11. Al eens op uw papieren kunnen kijken? Kobe
  12. Hallo Zou er iemand weten wat de kleurcode (blauw) is van de Vespa op de foto in bijlage? Bedankt! Kobe
  13. Ik heb geen idee. Zal dit moeten bekijken wat er momenteel in zit van sproeiers. Wat moet ik normaal hebben als sproeier met onderstaande setup; Cilinder: D.R 50cc Carburator: Dell' Orto FHBB 16.12
  14. Nee, is standaard en blijft zo
  15. Zoals je kan zien op bijgevoegde foto's is mijn piston en cilinder volledig kapot (zo gekocht). Ik zal terug een 50cc cilinder voorzien en alles standaard laten voorlopig. Een zomer inrijden, terug uit elkaar en dan laten herlakken. Misschien later upgraden naar 75 cc, of een 2de bijkopen (125 dan)
×
×
  • Create New...