Jump to content
Vespaforum.be

Linn

Members
  • Posts

    92
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PX150 (verkocht)
    Sprint 150 1965
    Honda CB400F 1978
    VW Jetta 1982

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    NL Limburg
  • Land
    Nederland

Contact Methods

Recent Profile Visitors

2,393 profile views

Linn's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

49

Reputation

  1. Zou je me er een foto van willen sturen, Speedracer?
  2. Zou je me daar een foto van willen posten/sturen?
  3. Inderdaad vergeten eraan toe te voegen: ik zoek een zweefzadel.
  4. Beste forumleden, Ik ben op zoek naar een solozadel voor mijn Sprint 150. Mocht iemand er eentje hebben liggen en er vanaf wilt, hoor ik het graag. Vrgr. Laurent
  5. Het is gelukt De kabel zit erin, om het katrolletje gerold, tonnetje erin, aangesloten op de carburateur en alles weer in elkaar gezet. Ik (de amateur) kreeg het niet voor elkaar om de kabel erdoorheen te krijgen, zonder de tank er ook uit te halen. Hij liep goed, reageerde ook goed op het gas bij stilstand. Veel geleerd en eigenlijk erg leuk om te doen allemaal!! Zodra de regen is verdwenen en de straten opgedroogd zijn gaat de proefrit plaatsvinden. Veel dank voor jullie reacties
  6. Dankjewel voor je aanvullingen Jan. De kabeldikte is gelijk aan de oorspronkelijke.
  7. Dankjulliewel Nero en Frederik, Ik was het al op die manier aan het proberen, maar twijfelde of de kabel over de bovenkant van het katrol moest of juist via de onderkant. Dankzij jullie weet ik nu dat dit via de bovenkant is. Ik kreeg alleen het tonnetje niet fatsoenlijk op zn plek geklemd, schoot steeds los. Dus ik hoopte dat daarvoor misschien nog een trucje was. Wellicht dat de tip van Frederik mbt de snelheidsmeter eruit halen nog helpt. Vanavond maar weer eens proberen.
  8. Zo ziet het bij mij uit:
  9. Dank voor je snelle reactie Frederik, maar hier wordt alleen beschreven en geïllustreerd hoe de versnellingskabels vervangen moeten worden. De gaskabel zoals die in jouw link wordt afgebeeld zit bij mij op een totaal andere manier bevestigd.
  10. Beste mensen, De gaskabel van mijn Sprint is kapot gesprongen. Ik heb een nieuwe besteld bij Sip en dacht dat bet vervangen wel zou lukken…. Nu, de kabel zelf op zn plaats krijgen was snel gedaan. Het bevestigen aan het haakje van de carburateur gaat denk ik ook wel lukken. Maar het bevestigen van het tonnetje in het “katrol” in de koplamp lukt echt totaal niet…. Ik heb ook helaas niet kunnen kijken naar hoe de oude gaskabel was bevestigd, omdat ‘ie dus precies bij het tonnetje geknapt is. Zou iemand mij willen vertellen hoe dit moet? Of kan iemand mij zeggen waar ik een dergelijke reparatie via een filmpje/foto’s/stappenplan kan zien? Bij voorbaat veel dank!! Hartelijke groeten, Laurent
  11. Ik heb u gisteren een PB gestuurd, ik zou graag wat meer info ontvangen. Vrgr. Laurent
  12. Hey wat leuk, iemand oet Mestreech!! Hier nog een Limburger, woonachtig in midden-Limburg, Mestreechse roots en in verschillende levensfasen in Maastricht gewoond (Sint-Pieter, Wijkerpoort en Heer). Welkom als forumlid en wellicht eens tot ziens Groeten en compleminte, Laurent
  13. Vandaag ben ik de gelukkige eigenaar mogen worden van een Sprint 150 uit 1965. Met veel dank aan Koen
  14. Ik heb niet echt een gesloten budget. Belangrijker vind ik dat de Vespa de vraagprijs waard moet zijn en het moet mij aanspreken. Daarom ook dat ik dit topic ben begonnen: om te kijken wat er allemaal aangeboden zou worden door forumleden En heel stiekem hoopte ik dat Frederik en/of Steven (als ik me hun namen goed herinner) zouden reageren, want van hen heb ik al diverse mooie aangeboden Vespa’s voorbij zien komen
  15. Wat mij betreft was het PX-blok standaard ook een fijnere keuze geweest, ik ben zelf ook geen fan van getunede motoren. Als de eigenaar van de eerste optie terug is van zijn vakantie ga ik een afspraak met hem maken. Ik heb al 2 maanden een erg prettig contact met hem over de Vespa. Als die net zo goed bevalt als via het beeldmateriaal, dan ga ik niet nog bij optie 2 kijken en wordt het gewoon optie 1 Dank voor je antwoorden en interesse, Nero!! Hartelijke groeten, Laurent
×
×
  • Create New...