Jump to content
Vespaforum.be

Mutti

Members
  • Content Count

    33
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Good

About Mutti

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK 50 S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Delft
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. deze revisieset is geschikt voor 16/16, ik zou er ook zo'n vilten ring bij bestellen en misschien een nieuwe benzineslang als je huidige hard is. En je carb vervangen voor een 19 heeft in dit geval niet zoveel zin, alleen als je harder wil rijden, en dan moet je meteen veel meer aanpassingen doen.
  2. Ik zou even kijken wat voor carb je hebt en dan zo'n soort setje kopen. https://www.sip-scootershop.com/en/ersatzteile/spare+parts++carburettor-719/dellorto+phbh+fsnsnd+2630-743?model=22c0347f-ee8f-4804-9725-2632351fbe3a als je op dat exploded view plaatje kijkt zie je al dat het best wat scheelt per carb, maar als je dat eenmaal weet kan je overal makkelijk zo'n revisiesetje halen. hier ook bijvoorbeeld https://www.scooter-center.com/en/7671259/carburettor-repair-kit-bgm-pro-dellorto-phbl22-phbl24-phbl25-phbl26?number=7671259
  3. mooi dat ie het weer doet, maar ik snap ook nog niet zo goed wat er nu mis was gegaan. Ik gooi m'n olie ook altijd bij m'n benzine in de tank en heb daar nog nooit problemen mee gehad.
  4. Misschien door het leegrijden wat extra gruis vanuit de bodem van je tank de carb ingekomen, waardoor je carb verstopt is geraakt?
  5. Ai het lijkt inderdaad aan de accu te liggen, ik wilde het niet meteen geloven want als de accu het nu al niet meer doet dan heb ik het waarschijnlijk zelf gedaan en kan ik niet de leeftijd de schuld geven. Ik ga wel even informeren bij de lokale autogarage of die hem misschien kunnen opladen/reanimeren. Ik zal ook even contact opnemen met SIP, maar ben niet zo happig op terugsturen, accu was 35 euro, terugsturen kost al 20. dus dan kan ik misschien beter meteen een nieuwe kopen. Bedank voor de hulp!
  6. Nou de accu is maar een halfjaar oud, dus ik hoop eigenlijk dat het ergens anders aan ligt. Die zou wel langer mee moeten gaan toch?
  7. nee niet aan een lader gehad, maar wel 35km per dag gereden in de winter, maximaal een week stil gestaan. de normale verlichting wordt of via de motor/dynamo of via de accu gevoed, de knipperlichten doen het alleen via de accu. dus als de accu niet is aangesloten, maar de motor draait doen de knipperlichten het niet. zou een kapot knipperlicht relais verklaren dat ze het wel doen, maar niet als er ook stroom wordt getrokken door de normale verlichting? Dank voor het meedenken!
  8. Vespavriendjes, De laatste tijd heb ik een probleem met mijn knipperlichten, als mijn normale verlichting aan staat dan doen ze het niet/zwak. Alleen als ik heel hoog in de toeren ga zitten (wat normaal niet het geval is als je afslaat) zie ik het controlelampje pas weer knipperen. Ook gaat mijn normale verlichting duidelijk zachter schijnen als ik m'n knippers aanzet. Knippers doen het prima overdag/als ik m'n normale verlichting uit heb. Ik heb zo'n pk50s met elestart, waarbij de knippers via de accu lopen en mijn normale verlichting niet. Waar zou ik de oorzaak moeten zoeken, klinkt dit iemand bekend? Heb zelf helemaal geen ervaring met elektra enzo. De accu is maar een half jaartje oud, dus daar zal het wel niet in zitten. Heb wel een keer m'n lamp aan laten staan dus toen was de accu leeg, maar daarna alweer 500km gereden dus zal nu wel weer vol zijn toch? Groetjes en hoop dat jullie me een stukje de goede weg op kunnen helpen, Mutti
  9. Hee Michiel, Een elestart heeft normaal gesproken wel een batterij (waar? in de houder van het reservewiel), anders wordt dat elektrisch starten erg lastig, maar kan ook gestart worden met de kickstart. 70cc met 16.10 kan prima als er grotere sproeiers inzitten dan standaard, dit kan je checken en afstellen als de motor het doet. Als hij niet start kan dat tal van oorzaken hebben, was alles aanwezig bij het terug in elkaar zetten en zit het nu op de goede plek? deed hij het voor het demonteren wel? Maar goed, om te starten heb je altijd een vonk, benzine en lucht nodig. Dus die zou ik allemaal stapsgewijs langslopen. Sip heeft een filmpje wat te doen als je geen vonk hebt. Benzinetoevoer kan je ook controleren, komt er benzine in je carb, komt het er ook uit, wordt je bougie nat? Daar zou ik mee beginnen als ik jou was. Groetjes, Mutti p.s. Ik heb zelf gemerkt dat je meer hebt aan het antwoord, als je specifieke vragen stelt, doe daar je voordeel mee!
  10. Mutti

    Vespa pk 50 s

    misschien ook geen gek idee om de vogelschijt eraf te poetsen
  11. Mutti

    Vespa pk 50 s

    Leuk, veel plezier ermee! Ja, zelf mengen, 2% tweetakt olie (of 100ml op 5l benzine). Ik denk ook dat het een pk50s is, hoewel die van origine geen vloermatten maar rails hebben. Ga je hem alleen optisch restaureren of ook motorisch?
  12. Hmm ok, dus geen versleten platen, misschien een slappe veer (of is die ook mee vervangen?) of misschien de ontkoppelingskabel te strak gespannen? Als de motor harder gaat lopen zonder dat je harder gaat rijden moet er ergens tussen de motor en de weg iets slippen/geen contact maken, dan zou ik toch het eerst denken aan iets met de koppeling. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij heb je in het hogere toerengebied ook meer koppel dus dan zou dat ook het punt zijn waarop de koppeling het eerst gaat slippen.
  13. Ik zou denken aan een probleem met de koppeling. Als je wel hoger de toeren in schiet maar niet harder gaat rijden denk ik dat je koppeling slipt.
  14. Benzineslang was inderdaad iets te lang, ik dacht dat is handig want dan kan ik de tank makkelijk loshalen, maar daardoor zat er een extra bocht in de slang waar lucht in bleef hangen. Slangetje wat ingekort, en nu geen probleem meer. Gisteren 15 min gereden, en gaat weer als een trein, geen last meer van stilvallen. Integendeel zelfs, bij het intrekken van m'n koppeling schiet ze hoog in de toeren. De carb zit wel vast, ik krijg hem niet verder aangeduwd, en de viltenring zit er zeker tussen, maar is niet nieuw. Ik ga wel op zoek met remreiniger om te kijken of het toch daar zit, zo ja dan vervang ik het ringetje. Dank allemaal, met jullie hulp veel geleerd over m'n vespaatje.
  15. Denk dat toch dat gaatje in de tankdop verstopt zat, Pilaf zei het al meteen, ik had wel de tankdop erop gedaan en nog een keer de benzine doorloop getest, maar misschien had ik niet genoeg benzine uit de tank laten lopen om een vacuum te trekken. Na het reinigen van de benzinetank en carb, en een nieuw benzinekraantje (nu doet de reservestand het weer, dus hoef ik niet meer naar de pomp te lopen), deed hij het even en viel toen weer uit. Heb de tankdop uitgeblazen en nu geen problemen meer gehad. Nog even een afsluitend vraagje, er zit nu namelijk een luchtbel in m'n benzineslang. Klopt het dat dit niet echt uitmaakt? Heb er net namelijk wel eventjes mee gereden, niet al te ver maar wel genoeg om m'n carb leeg te rijden, dus het lijkt erop alsof er nog genoeg benzine in komt. Groetjes
×
×
  • Create New...