Jump to content
Vespaforum.be

Mutti

Members
  • Posts

    49
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    PK50S 1983

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Delft
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Mutti's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Rare
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

14

Reputation

  1. mij is verteld dat je blij moet zijn dat ie lekt, dan weet je zeker dat er nog olie in zit
  2. Mutti

    Eugh. Mis ik iets?

    speciale limited edition gele koplamp van 3500 euro
  3. een aansluitend vraagje ik heb een pk50s met elestart, zit geen claxon op, maar stel dat ik die zou inbouwen, zijn er ook schakelaars met beiden, een elestart knop en claxon knop? of komt de elestart/claxon knop dan links bij de knipperlichten?
  4. kleine update vorige week carb schoongemaakt, zag geen duidelijke verstopping en was niet heel vies, maar alles even goed schoongemaakt. daarna deed ie het helemaal niet meer. (sinds 20 dec niet meer gereden maar ook niets veranderd) vanmiddag nog een keer carb open, checken of ik iets verkeerd terug had gezet maar dat was niet. toen dacht ik, misschien is de benzine te oud, weet niet hoe snel dat gaat maar heb zeker sinds oktober bijna niets meer gereden. dus zeker 4 maanden. nieuwe benzine erin, nog steeds niets nieuwe bougie erin, even aanlopen en hij ging hoor. Ik had de oude bougie als eerste getest, vorige week en vanochtend ook, en die gaf bij iedere kick een hele reeks vonkjes, dacht dat het wel goed zat. kan het zijn dat de bougie wel vonkt maar niet sterk genoeg of iets dergelijks? Misschien was het wel een combinatie van alles, carb niet helemaal goed, benzine niet helemaal vers, en bougie maar halve vonkjes. Maar goed, kon vanmiddag weer met een grote glimlach een rondje rijden. Maar kan iemand mij vertellen hoe dat zit met de bougie, dan weet ik dat weer voor de volgende keer. Alvast bedankt! groetjes, Mutti
  5. tussen de carb en spruitstuk is meestal het probleem inderdaad. daar zou zo'n vilten ring tussen moeten zitten, nummer 10 hier in het plaatje volgens mij. Is een beetje lastig te zien doordat ie best ver naar binnen geschoven wordt door de carb. ik had met m'n telefoon een foto gemaakt om te checken of ie er nog zat. hier zie je hem zitten
  6. en als je niet zo'n standaard met een oog hebt, lang kettingslot om je treeplank en dan rond een paaltje
  7. aah als die iddle jet verstopt zit verklaart dat meteen het probleem, bedankt! het gaat inderdaad om een smallframe, pk50s met een 75cc cilinder. die is er door de vorige eigenaar in gezet, en ik denk ook dat de sproeiers zijn aangepast, heb er nu 3000km opzitten en geen gekke problemen gehad (bougie ziet er ook goed uit). als ik hem toch openmaak zal ik ze eens goed bekijken wat erin zit. nog twee vervolgvraagjes, moet je dit soort onderhoud vaker jaarlijks doen? In januari dit jaar heb ik m'n carb uitgespoten en rubbertjes/pakkingen vervangen. moet je trouwens ook iedere keer al die rubbertjes vervangen of drogen die pas na meerdere jaren uit? Groetjes
  8. Vespavriendjes, Sinds een maand gaat m'n vespaatje opeens pruttelen, schokken en uitvallen als ik niet vol gas rijd. Bij vol gas geen problemen, maar als ik moet remmen en gas inhoud begint de ellende. En als ik moet stoppen en ontkoppel/in z'n vrij zet, dan valt hij snel uit. Deze problemen had ik hiervoor niet en ik heb niets aangepast. Veel verstand heb ik er niet van, maar ik zat te denken aan teveel benzine, waardoor de motor verzuipt. Wat ik ga doen is m'n carburateur maar weer eens schoonmaken, en misschien een nieuwe bougie steken en ik hoop dat het dan is opgelost. Maar dan blijft mijn vraag wat dit zou kunnen veroorzaken? Als er zooi in de carb zit en een sproeier oid verstopt zit is het waarschijnlijker dat er eerder te weinig benzine dan teveel de cilinder in komt toch? Maar als er te weinig benzine doorkomt dan zou ik vol gas toch ook problemen moeten hebben? Heeft iemand een idee wat dit kan veroorzaken? Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken, Mutti
  9. pff dat is echt wel balen, maar nu weet je iig zeker dat dit helemaal goed zit. hoop dat het verder meevalt en je met de eerste zonnestralen lekker kan touren!
  10. uiteindelijk vallen ze allemaal wel een keer uit toch, langer dan een minuut stationair heb je toch niet vaak nodig, en als het stoplicht nog langer op rood blijft dan kan je altijd wat gas bijgeven. je kan heel lang aan die stationairschroef van je carb zitten draaien, maar die van mij doet iedere dag waar ze zelf zin in heeft en dan geef ik soms maar gewoon wat gas bij
  11. in mijn geval pakte hij de beugel niet, dus ik had wat extra sluitringen/rondellen onder de beugel gestoken, werkt in mijn geval goed
  12. je hebt een vonk (met de juiste timing), benzine en lucht nodig. Die vonk is nu gelukt, misschien de timing nog niet. Met je carburator kan je je benzine en lucht regelen, dus dat is zeker een belangrijk onderdeel. Moet er wel benzine vanuit de tank naar de carb stromen, dat levert ook nog wel eens problemen op (bijv. knik in slang of verstopte tankdop).
  13. Misschien heb je hier wat aan, sowieso wel een handig youtube kanaal voor de standaard werkzaamheden. zit zelfs ondertiteling bij voor als je niet zo lekker in je Duits zit.
  14. deze revisieset is geschikt voor 16/16, ik zou er ook zo'n vilten ring bij bestellen en misschien een nieuwe benzineslang als je huidige hard is. En je carb vervangen voor een 19 heeft in dit geval niet zoveel zin, alleen als je harder wil rijden, en dan moet je meteen veel meer aanpassingen doen.
×
×
  • Create New...