Jump to content
Vespaforum.be

eddegroot

Members
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About eddegroot

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    vgla1t

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Nuenen
  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Zonder het New Old Stock achterlicht en zonder montage van accessoires rond de 500 (alle bekabeling, carb revisie, bobine, ontsteking , handvaten, rubbers) Ik weet pas of ik tevreden ben als ik hem op ga halen en weet goe hij rijdt, uiteraard maar ik heb er alle vertrouwen in. groet
  2. Offerte binnen en viel allemaal wel mee hoor. carb revisie, nieuwe bobine, ontsteking revisie en afstellen en nieuwe bekabeling en nog wat kleine zaken. Nieuwe handvaten en bilrubbers. En hoe tof een New Old Stock achterlicht in de juiste kleur, azurro met. (was het enige wat niet origineel was). Eerlijke prijzen en ook inschatting van het werk in uren viel me niet tegen. Ga hem na mijn vakantie ophalen. ik snap dat sommigen kiezen voor een nieuw sneller blok maar ik word blij van alles zo origineel mogelijk. Dus originele lak, niets gelast etc. Framenummer en motornummer netjes leesbaar en identiek als op origineel kenteken deel 1 uit 1959. ieder zijn ding uiteraard. Ben zeer benieuwd.
  3. Dat hoop ik toch niet. Remmen zijn 4 jaar geleden hersteld. Hij remt ook goed. Motor loopt maar houdt in. Ik hoop op een niet te kostbare ingreep. We zullen zien. groet
  4. Goedendag, ik ben een mid veertiger woonachtend in Brabant, Nederland. Heel mijn jeugd op brommers gereden (zundapp ks50, kreidler floret en Honda mb5) Daarna overgestapt naar motoren, Ducati gt1000, BMW gs, Harley springer en als laatste harley Softail heritage. Sinds een tijdje erachter gekomen dat mijn ouders vroeger op een Vespa gla reden. Via foto’s kunnen achterhalen dat het een Vespa gla uit 1959 betrof. Na het onlangs overlijden van mijn vader besloten op zoek te gaan naar een gla. In beginsel veel lezen en kijken. 2 x bij laatste moment twijfel toch niet tot aanschaf overgegaan. afgelopen donderdag werd er een gla uit 1959 aangeboden in originele lak. Dit met de chromen beugels en een bagaerek/reserveband houder. Deze was identiek aan degene die ik zocht. Zelfs het kenteken zat zeer dichtbij. Origineel Nederlands geleverd met het originele kenteken bewijs uit 1959 er nog bij. Uiteraard heeft de Vespa aardig wat krasjes, deukjes en oppervlakkige roest/patina maar niets echt slecht. Sinds een paar dagen dus in het bezit van een Vespa 150 gl /vgla1t uit 1959 (Misa). framenummer en motornummer matchend met het originele kentekenbewijs uit 1959. De motor start prima maar houdt in (netjes door de verkoper aangegeven in de ad). Schakelen en remmen prima. Vespa heeft vier jaar geleden onderhoud gehad bij Vespa specialist in Rotterdam (nieuwe banden, tank schoongemaakt, enkele kabels vervangen). ik wil de Vespa technisch na laten kijken bij maskes. Ik wil de scooter zo origineel mogelijk houden. Op dit moment is niet origineel achterlicht gemonteerd. Voor de rest alles origineel. Het voorste zweefzadel is in slechte conditie. Ik ga bekijken of ik dat gerepareerd krijg. Afgelopen zondag de hele dag bezig geweest met de carrosserie - rustyco voor de wat zwaardere roestplekken - meguiars ultimate compound om de lak te cleanen / 2 behandelingen - poor boys sealant - poor boys natty blue wax, 2 behandelingen. eind vd week een trailer huren en de Vespa naar rijen (maskes) transporteren. Hopelijk valt het technisch mee en dan kan ik er snel wat ritjes op maken. Wat moer er gebeuren : Motor weer goed laten rijden (goede check), nieuwe handvaten, nieuwe rubbers voor de billen. Zadeldek Donna zadel repareren. Monteren beugels en rek. Enkele foto’s van de staat waarin ik hem kocht en na een dag poetsen (volgorde beetje doormekaar, excuses hiervoor) hopelijk zien jullie het verschil na dik 8 uur poetsen!
×
×
  • Create New...