Jump to content
Vespaforum.be

Ohyo!

Members
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    1e special 50 1977(verkocht)
    2e gt 125 1969 (geruild tegen Volvo Amazon)
    3e barnfind 1955 faro basso (verkocht)
    4e px 125 1982 (geplooid)
    5e vnb 125 1964 (de blijver)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Wingene
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Ohyo!'s Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

7

Reputation

  1. Ohyo!

    Vnb 125 problemen

    Opgelost :)... zat een wespennest in de uitlaat (oh ja, die ironie in deze is zo duidelijk...). Hij heeft lang stilgestaan in een bosrijke omgeving vandaar de beestjes. Even slijpen, lassen, klooien met thinner en een brander in een kurkdroge tuin ;). En de goeie wesp zoemt terug. Dus gewoon teveel tegendruk in de uitlaat...
  2. Ohyo!

    Vnb 125 problemen

    Originele was een dell'orto, vervangen door een nieuwe spaco van Maskes. Het is krek hetzelfde. Positief, heb dan een carburator op reserve mocht het nodig zijn...
  3. Ohyo!

    Vnb 125 problemen

    Regio Wingene, kwartiertje van Brugge. Wat zou het dan nog kunnen zijn? Word er eerlijk gezegd wat ambetant van
  4. Kwestie van er toch nog eens mee te kunnen rijden deze zomer in plaats van aan mijn conditie te werken en de vnb te duwen naar huis... wie kan er voor mij de ontsteking regelen op een vnb 125? Carb is nagelnieuw, benzinekraan ook, leiding idem. Ontluchting tank is ook ok. Bougie nieuw. Compressie is goed. Start perfect, na 30 meter rijden verliest hij macht om uiteindelijk zo goed als stil te vallen... voor diegene die mij kan helpen is er een bbq, Biermand of een goeie fles wijn te verdienen(Italiaanse uiteraard) Grtz, jo
  5. Jammer. Der zit nu momenteel al een nieuw gereviseerd 150cc px onder... maar ben nogal van de 'origineel houden' strekking... nu ja. Geen drama. Kan rijden . En het zal er wel eens van komen om dat blokske onder handen te nemen... thanx voor de info in ieder geval!
  6. Wie o wie kan dit herstellen/ lassen of heeft een goed adresje om dit te laten doen ... Dit is het originele blokje van mijn vnb, en met deze 'krak' lekt er olie in de achterste remtrommel. Wat een belangrijk iets, namelijk remmen, redelijk onmogelijk maakt...
  7. Bij deze (niet letten op het slagveld in de tuin... zware renovaties aan het doen) de foto's
  8. Kleur is nog te kiezen . Momenteel, zwart ( mat) een paar plekken rood en wit. Hier en daar bloot metaal en roestkleur... er is nog wat werk aan de carrosserie . Zal vanavond wat foto's online zwieren. Blokje is ook px. Gewoon omdat het originele blokje een barst had waar de aandrijfas zit (olie lekte in de remtrommel achter). Zal ooit wel eens hersteld geraken. Dan gaat de px blok er van onder en de originele er terug onder... En de originele kleur was dat lichtblauw als ik alle verflagen mag geloven die er op liggen...
  9. Na een lange tijd weggeweest te zijn terug bij de vespa Rijders... man wat heb ik dit gemist! Gebeten door het virus 20 jaar geleden... met mijn eerste special 50 aan 15 jaar. Over een vroege px 125, een gt 125, een faro basso, een rotte px 50... nu eindelijk de Wesp die ik persoonlijk de mooiste vind. Een Vnb van 1964... die ik al een 10-tal jaren heb staan... De div deed heel moeilijk wat invoer betreft, dus op Nl papieren gezet, terug uitvoer, en vandaag nieuws gekregen dat ik -eindelijk- mijn nr plaat opgestuurd krijg! Dus vanaf volgende week terug de baan op met mijn (lelijke -tijdelijke- rat-look maar technisch nagelnieuwe) Wesp. Al moet ik eerlijk zijn dat de moed mij verschillende keren zwaar in de schoenen zonk met de Belgische papiermolen. Tot op het punt dat ik hen gewoon wou verkopen. Totdat ik hem even startte en met de dochter een toertje in de tuin reed. Ik geniet. En de kleine vind de Vespa onwijs leuk... en dan gaat de verkoop weer niet door. Nu, na al die jaren is het toch in orde gekomen en kan ik terug cruisen... Dit zal genieten worden! Grtz, Jo
×
×
  • Create New...