Ga naar inhoud
Vespaforum.be

BeeBee

Leden
  • Aantal items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

BeeBee last won the day on June 1

BeeBee had the most liked content!

Community reputatie

21 Excellent

1 Volger

Over BeeBee

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS300IE

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Genk
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. BeeBee

    hoog verbruik??

    IDD. Zoals ik reeds beschreef onder een andere topic. :-(
  2. BeeBee

    hoog verbruik??

    Even ter verduidelijking. Deze "verbruik-kosten tabel"... is een extract uit m’n excel die ik gemaakt heb voor al de voertuigen in ons gezin. Het is een uit de hand gelopen spielerei van me, die ik eens uit zottigheid in elkaar heb gebokst na een gesprek met een vriend. De “discussie” was hoeveel een auto nu exact kost per gereden km, inclusief alle kosten (garage, tax, verzekering, carwash, etc ...) minus de wederverkoopprijs bij “end of life”. Dit omdat er zoveel verschillende online tools te vinden waren van Touring tot VAB en testaankoop. Conclusie was dat ze allemaal uiteenlopende resultaten gaven. Wat de aanzet gaf om zelf iets in elkaar te steken wat de exacte realiteit weergaf. En ik was ook zeer nieuwsgierig wat voor een invloed m’n rijstijl op deze getallen had. En nee hoor, ik tel niet de eurootjes op die m’n Vespa kost aan rijplezier. Want dan zou ik ook m’n pinten op café moeten ingeven in een excel (wat deze laatste zeker zou doen crashen) :-))))))
  3. BeeBee

    hoog verbruik??

    M'n GTS 300 Bj. 2014 haalt een algemeen gemiddelde van 3,65L/100Km Hoogste uitschieter: 4,13L Was toen nog in de omschakeling van m'n CBF1000 naar de Vespa ;-) Laagste uitschieter: 3,10L Rechter polsje is dus reeds duidelijk geacclimatiseerd. :-)
  4. BeeBee

    Veel Vespa's (GTSsen) met weinig kilometers

    Kan ik mij volledig bij aansluiten. Niemand kan me overtuigen van de verplichte kledijcodex (zoals ze in de wegcode staat) op een Vespa. Egaal of dit nu een 50-125-250 of 300cc is. Ik ben persoonlijk overtuigd van de vrije keuze m.b.t. beschermende kledij. En natuurlijk trek ik dit allemaal wél aan als ik op een "groter" toerke vertrek waarbij ik weet dat ik wat meer snelheid dan een elektrische fiets van 45km/hr ga maken. Maar ik zie het niet zitten om voor een ritje van een paar km (de korte uitjes naar de winkel, een kort chill-toerke, etc) me om te kleden d.w.z. m'n "enkelbedekkende" schoenen, lange mouwen, lange broek aan te trekken om in de agglomeratie rond te tuffen aan misschien nét ietsje rapper dan 40Km/Hr. Dit maakt voor mij persoonlijk m'n GTS dus "waardeloos" voor de vlotte verbindingen in stad. (Alhoewel ik het meer en meer aandurf om zonder m'n hoge schoenen aan te vertrekken). ;-) Misschien had ik dan omwille van deze reden óók nog een 49cc-Vespa moeten aanschaffen, maar m'n beurs én plaats in garage laten dit niet toe. :-( Neem nu het weer zoals het de laatste weken is, bijna voortdurend boven de 25°C. Ik bedoel maar: daardoor worden bij mij de ritjes/ritten dan herleid tot heel wat minder km's op m'n teller, en dan nog enkel 's avonds na 18u00. Maar op dat ogenblik ('s avonds na 18u00 dus) komt de rest van de familie thuis en dus zou ik m'n quality-time met het gezin moeten opgeven om lekker single met de Vespa te gaan toeren. Wat ik dan weer wat als egoïstisch aanvoel ten overstaan van m'n gezin. Om te reageren op de vraag van Cantodea: ik denk dat er heel veel uiteenlopende redenen van persoonlijke aard zijn voor dit fenomeen. Ik vermoed wat het fenomeen van de maatschappij in de huidige vorm: "Heb geen tijd, veel te druk, ...." De "groep" mensen die passen in het vakje "Heb geen tijd, veel te druk, ...." is volgens mij de groep waarin er veel mensen zitten die een potentiële koper zijn voor een GTS. M.a.w. mensen die hun Vespa kopen als een zoveelste utilitair voorwerp. Daarentegen, van de mensen die kiezen voor een klassieke of oldtimer Vespa, vermoed ik dat dit net de groep is die bewuster hun Vespa kopen en meer gedreven zijn om met de Vespa te bollen en zich, zonder zich ervan bewust te zijn, meer de Vespa-way-of-life-toer opgaan dan de groep GTS-kopers én dus wel veel km's maken. Tuurlijk klopt deze stelling niet volledig (ik zie hier al honderd-en-een reactie's verschijnen) :-) Gelukkiglijk zijn er héél véél verschillende denkwijzen en meningen toegelaten op dit forum (hoop ik) :-). Maar toch denk ik dat deze"stelling" niet volledig uit de lucht gegrepen is. Btw, ter info: Mijn persoonlijke reden van de aanschaf van m'n GTS was: Ik had tot verleden jaar nog een Honda CBF1000 maar was het nerveuze optrekken van rood licht naar rood licht en het voortdurend op en af schakelen (aan Max 70km/hr) beu en zocht daardoor iets gemotoriseerd dat leuk, auto/variomatic, iets of wat tijdlozer en rustiger was, waardoor ook ikzelf wat rustiger zou worden op twee wielen. In het laatste opzet ben ik dan toch toch al geslaagd, in km's maken tot m'n grote spijt nog niet. Alvorens ik hier met m'n reactie afgeschoten wordt: Ik wou hier gewoon eens neerpennen hoe het bij mij komt dat er relatief weinig km's bijkomen op m'n GTS. Van dec 2018 tot heden jul 1018 zijn er maar 2130km bijgekomen. Had er ook liever reeds het dubbele op zien staan. REDEN? Kort door de bocht: Het gezin.
  5. BeeBee

    New New !!

    Prachtige start met 2 zo’n scooters. Heel veel plezier en veilige km’s toegewenst.
  6. Met deze apart te kopen is het ook weer ok en zit je qua prijs nog niet aan de helft van de Vespa top case. In deze had ikzelf nog geluk, want de sturing bleef helemaal neutraal zonder de zwaardere gewichten. Da’s een beetje het punt dat ik wou maken. Het enorme verschil in prijs. Over smaken en kleuren wil ik geen punt maken. Mooi is héél relatief. :-)
  7. Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt ... Ik kon het niet over m'n hart krijgen om 199,-€ uit te geven aan een originele Vespa top case. Dan maar op zoek gegaan naar diverse alternatieven. Uiteindelijk is het een GIVI E300N2 geworden omdat ik vond dat hij het beste aansloot bij het plaatje qua kleur en design. Qua prijs vond ik dat hij ook goed aansloot nl. 89,-€ incl. ruggesteun. Dan deze morgen eerste testrit gedaan en oef, was ik blij dat de top case het stuurgedrag niet negatief heeft beïnvloed. Temeer ik daaromtrend ook al veel gelezen heb. Voor mij persoonlijk dus een geslaagde aankoop. Nu nog een front- en tunnel-bagage-rek. Want heb de intentie om met BeeBee naar het zuiden van La Douce France te rijden.
  8. BeeBee

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Héél sjiek, alhoewel ik die ronde met die mooie zwarte glans ook wel heel mooi vind.
  9. BeeBee

    Windscherm???

    Probeer ik ook te vermijden, niet alleen voor het beperkte zicht, maar ook (en vooral) voor het vele daaropvolgende poetswerk.
  10. BeeBee

    Gepersonaliseerde helm!!!! airbrush

    Sjonge sjonge ... Op den duur lopen er meer moraalridders rond op deze aardbol dan dat er levensgenieters zijn ... (levensgenieten is genieten van het leven zolang het leven er is). Deze ganse discussie lijkt me zowat een afspiegeling van de verzuring van deze maatschappij! Heeft er iemand van ons al ooit een praktisch bewijs gezien van waarom een helm niet mag (her)spoten worden?? Geloven we nu echt dat als de glans- en verflaag van een helm afgeschuurd wordt en opnieuw voorzien wordt van een beschermingslaag (lees laklaag), de helm minderwaardig wordt? Moest er al zoiets ontstaan zoals de afbraak van de stevigheid (lees sneller barsten, minder schokabsorberend) van een helm, wat denk je dan dat het meetbaar verschil zal zijn tussen de originele en de gerestylede helm bij een crash? Het enige waarbij ik me kan voorstellen dat een helm minderwaardig wordt, is dat als de helm herspoten wordt en er kunststofdeeltjes zijn die niet terug hermetisch afgesloten worden van de natuurelementen. Dat er dan hoogstwaarschijnlijk wel een soort versnelling van het verouderingsproces (verrotting) van de materie gaat optreden. Dus als het schuur- en lakwerk correct wordt uitgevoerd ... Welkom inventiviteit, creativiteit en personaliteit. Trap niet in de show van de Amerikaanse pest van: "I SUE YOU!" Want daar gaat het toch allemaal om: verkrijgen en behouden van macht. Vertaald naar het commerciële, bekomt men dit: Bescherming van het merk z'n verantwoordelijkheid, merknaam, design en bovenal de HERKENBAARHEID van een merk. Indien het nu om een Shoei-, LS2-, Schubert-, Arai-, Shark-, Givi-, of HJC-helm gaat, dit doeternietoe. Uiteindelijk gaat het al deze merken alleenlijk om VERKOOP! Hoe kan je je nu met een product positioneren op de markt als de merknaam op het product niet in de eerste seconden optisch opvalt? Bij iedere personalisering (qua look) van een helm is het eerste wat (voor de merkhouder) verloren gaat: hun herkenbaar design. Maar bovenal de meestal in overdadig grote letters aanwezig zijnde merknaam. Het ligt waarschijnlijk aan mezelf en m'n persoonlijke smaak, maar ik vind het absoluut niet mooi dat er op een product, dat er positief uitschiet qua ontwerp, een kwak van een merknaam het geheel komt verstoren. Bedenk, men rijdt rond met een helm op het hoofd die qua prijs ligt tussen 'grosso modo' de 100,-€ en 500,-€ en ondertussen weze men een rijdende reclamezuil voor het product. In feite zouden de merken hun prijzen moeten naar beneden halen naarmate de grootte van de merknaam op het product. :-) Zodoende: THOR!(*) Waarom zouden we als consument onze (zuur overbetaalde) eigendommen (lees Helm, Vespa, Auto, ...) niet personaliseren? Het kan toch moeilijk dat iedereen 100%-tig tevreden is met het ontwerp van de dingen die hij reeds aangekocht (en waarschijnlijk overmatig duur betaald heeft)? Dus: waarom zou je dan niet personaliseren? Ik kan dan maar maar één reden bedenken (met in het achterhoofd het respect voor de moraalridders): En dat is dat er gepersonaliseerd wordt met een ontwerp dat van een zodanige aard is dat het geen respect betoond aan de "Normen en Waarden v/d Samenleving". Maar da's dan weer een ander boompje ... En euh ... voor Filientje en "Free Willy": PRACHTIG WERKSTUK! Er mogen er van mij gerust véél méér als deze rondrijden. Dan was er terug wat minder "50 Grijze Tinten" :-) (*) Tot Herstel Onzer Rechten)
  11. BeeBee

    Windscherm???

    Ben zelf begonnen met "zonder" scherm. Vond ik persoonlijk veel teveel wind én lawaai. Na het lezen van verschillende topics op verschillende fora, geopteerd voor een mid-size scherm. Was bij het eerste ritje al ontevreden met de fluitende wind rond m'n hoofd. Dan toch maar de overstap gemaakt naar het hoge "bompa-scherm". Resultaat van de koers: met m'n 1,84m en gevoelig aan windgeruis rij ik nu met een smile als een breedsmoelkikker op m'n Vespa.
  12. BeeBee

    Trailer voor Vespa GTS

    Proficiat, heb altijd geweten dat wij Belgen alles in huis hebben om dingen te creëren!
  13. BeeBee

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Er schiet mij maar één woord te binnen: WAAUW! Proficiat DutchWesp.
  14. BeeBee

    GTS125 windscherm

    Ik ben 1,84m en reed m'n GTS 300 initieel zonder scherm, resultaat: Naar mijn gevoel, teveel wind rondom mij. Half-hoog scherm opgezet, resultaat: veel aangenamer rijden, geen druk meer op bovenlichaam maar ... enorme fluitgeluiden rond m'n helm. Hoog scherm gemonteerd, resultaat: ZALIG!! Geen wind meer op bovenlichaam én rond het hoofd, windstil (hoor nu tenminste het zoemen van m'n motor), waardoor ik nu met integraalhelm met open vizier kan rijden. Ik heb nu het gevoel dat ik veel rustiger op m'n Vespa zit en meer controle heb over m'n situatie doordat ik nu wél de "gewenste" geluiden hoor, als zijnde: rolgeluiden, motor, andere weggebruikers, ... wat ik persoonlijk allemaal als positief ervaar ten opzichte van m'n veiligheid. Meer rust op m'n Vespa resulteert voor mij in intenser genot. Heb lang getwijfeld over de "bompa-look" van het groot scherm, maar door toedoen van geargumenteerde commentaar op dit forum, ben ik erachter gekomen dat de negativiteit m.b.t. de "bompa-look" puur subjectief was (en tussen m'n oren zat). Voor mezelf heb ik nu het besluit genomen dat zo'n groot scherm simpelweg bij het gegeven "Vespa" hoort! Ik vind dat een Vespa eigenlijk nog altijd een "cruise-mobiel" is, waarmee je tegen een vlotte snelheid, relatief beschermd tegen weer en wind, je jezelf zeer aangenaam en vlot van A naar B kunt verplaatsen terwijl je nog enigszins het gevoel hebt van niet in een blikken doos in de stadsfile moet staan én je bewust maakt van een prettig vrijheidsgevoel. Indien je een GTS als een sportief "motortransportmiddel" wilt benaderen, dan denk ik dat er heel veel andere en goedkopere middelen bestaan, die tegelijkertijd een hogere sportieve funfactor verschaffen. Voor mij blijft mijn GTS (in z'n huidige setting) de perfecte cruiser die me meer dan genoeg PK's geeft om bergop, bergaf te genieten van m'n broodnodige gevoel van vrijheid.
  15. BeeBee

    Chrome Onderdeel Gezocht

    Thanx Motorhan voor de tip. Zodoende is de "rest van m'n haar" terug gered voor een tijdje.
×