Ga naar inhoud
Vespaforum.be

BeeBee

Leden
  • Aantal items

    29
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

16 Good

1 Volger

Over BeeBee

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS300IE

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Genk
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Na lang twijfelen heb ik uiteindelijk toch de knoop doorgehakt ... Ik kon het niet over m'n hart krijgen om 199,-€ uit te geven aan een originele Vespa top case. Dan maar op zoek gegaan naar diverse alternatieven. Uiteindelijk is het een GIVI E300N2 geworden omdat ik vond dat hij het beste aansloot bij het plaatje qua kleur en design. Qua prijs vond ik dat hij ook goed aansloot nl. 89,-€ incl. ruggesteun. Dan deze morgen eerste testrit gedaan en oef, was ik blij dat de top case het stuurgedrag niet negatief heeft beïnvloed. Temeer ik daaromtrend ook al veel gelezen heb. Voor mij persoonlijk dus een geslaagde aankoop. Nu nog een front- en tunnel-bagage-rek. Want heb de intentie om met BeeBee naar het zuiden van La Douce France te rijden.
  2. BeeBee

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Héél sjiek, alhoewel ik die ronde met die mooie zwarte glans ook wel heel mooi vind.
  3. BeeBee

    Windscherm???

    Probeer ik ook te vermijden, niet alleen voor het beperkte zicht, maar ook (en vooral) voor het vele daaropvolgende poetswerk.
  4. BeeBee

    Gepersonaliseerde helm!!!! airbrush

    Sjonge sjonge ... Op den duur lopen er meer moraalridders rond op deze aardbol dan dat er levensgenieters zijn ... (levensgenieten is genieten van het leven zolang het leven er is). Deze ganse discussie lijkt me zowat een afspiegeling van de verzuring van deze maatschappij! Heeft er iemand van ons al ooit een praktisch bewijs gezien van waarom een helm niet mag (her)spoten worden?? Geloven we nu echt dat als de glans- en verflaag van een helm afgeschuurd wordt en opnieuw voorzien wordt van een beschermingslaag (lees laklaag), de helm minderwaardig wordt? Moest er al zoiets ontstaan zoals de afbraak van de stevigheid (lees sneller barsten, minder schokabsorberend) van een helm, wat denk je dan dat het meetbaar verschil zal zijn tussen de originele en de gerestylede helm bij een crash? Het enige waarbij ik me kan voorstellen dat een helm minderwaardig wordt, is dat als de helm herspoten wordt en er kunststofdeeltjes zijn die niet terug hermetisch afgesloten worden van de natuurelementen. Dat er dan hoogstwaarschijnlijk wel een soort versnelling van het verouderingsproces (verrotting) van de materie gaat optreden. Dus als het schuur- en lakwerk correct wordt uitgevoerd ... Welkom inventiviteit, creativiteit en personaliteit. Trap niet in de show van de Amerikaanse pest van: "I SUE YOU!" Want daar gaat het toch allemaal om: verkrijgen en behouden van macht. Vertaald naar het commerciële, bekomt men dit: Bescherming van het merk z'n verantwoordelijkheid, merknaam, design en bovenal de HERKENBAARHEID van een merk. Indien het nu om een Shoei-, LS2-, Schubert-, Arai-, Shark-, Givi-, of HJC-helm gaat, dit doeternietoe. Uiteindelijk gaat het al deze merken alleenlijk om VERKOOP! Hoe kan je je nu met een product positioneren op de markt als de merknaam op het product niet in de eerste seconden optisch opvalt? Bij iedere personalisering (qua look) van een helm is het eerste wat (voor de merkhouder) verloren gaat: hun herkenbaar design. Maar bovenal de meestal in overdadig grote letters aanwezig zijnde merknaam. Het ligt waarschijnlijk aan mezelf en m'n persoonlijke smaak, maar ik vind het absoluut niet mooi dat er op een product, dat er positief uitschiet qua ontwerp, een kwak van een merknaam het geheel komt verstoren. Bedenk, men rijdt rond met een helm op het hoofd die qua prijs ligt tussen 'grosso modo' de 100,-€ en 500,-€ en ondertussen weze men een rijdende reclamezuil voor het product. In feite zouden de merken hun prijzen moeten naar beneden halen naarmate de grootte van de merknaam op het product. :-) Zodoende: THOR!(*) Waarom zouden we als consument onze (zuur overbetaalde) eigendommen (lees Helm, Vespa, Auto, ...) niet personaliseren? Het kan toch moeilijk dat iedereen 100%-tig tevreden is met het ontwerp van de dingen die hij reeds aangekocht (en waarschijnlijk overmatig duur betaald heeft)? Dus: waarom zou je dan niet personaliseren? Ik kan dan maar maar één reden bedenken (met in het achterhoofd het respect voor de moraalridders): En dat is dat er gepersonaliseerd wordt met een ontwerp dat van een zodanige aard is dat het geen respect betoond aan de "Normen en Waarden v/d Samenleving". Maar da's dan weer een ander boompje ... En euh ... voor Filientje en "Free Willy": PRACHTIG WERKSTUK! Er mogen er van mij gerust véél méér als deze rondrijden. Dan was er terug wat minder "50 Grijze Tinten" :-) (*) Tot Herstel Onzer Rechten)
  5. BeeBee

    Windscherm???

    Ben zelf begonnen met "zonder" scherm. Vond ik persoonlijk veel teveel wind én lawaai. Na het lezen van verschillende topics op verschillende fora, geopteerd voor een mid-size scherm. Was bij het eerste ritje al ontevreden met de fluitende wind rond m'n hoofd. Dan toch maar de overstap gemaakt naar het hoge "bompa-scherm". Resultaat van de koers: met m'n 1,84m en gevoelig aan windgeruis rij ik nu met een smile als een breedsmoelkikker op m'n Vespa.
  6. BeeBee

    Trailer voor Vespa GTS

    Proficiat, heb altijd geweten dat wij Belgen alles in huis hebben om dingen te creëren!
  7. BeeBee

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Er schiet mij maar één woord te binnen: WAAUW! Proficiat DutchWesp.
  8. BeeBee

    GTS125 windscherm

    Ik ben 1,84m en reed m'n GTS 300 initieel zonder scherm, resultaat: Naar mijn gevoel, teveel wind rondom mij. Half-hoog scherm opgezet, resultaat: veel aangenamer rijden, geen druk meer op bovenlichaam maar ... enorme fluitgeluiden rond m'n helm. Hoog scherm gemonteerd, resultaat: ZALIG!! Geen wind meer op bovenlichaam én rond het hoofd, windstil (hoor nu tenminste het zoemen van m'n motor), waardoor ik nu met integraalhelm met open vizier kan rijden. Ik heb nu het gevoel dat ik veel rustiger op m'n Vespa zit en meer controle heb over m'n situatie doordat ik nu wél de "gewenste" geluiden hoor, als zijnde: rolgeluiden, motor, andere weggebruikers, ... wat ik persoonlijk allemaal als positief ervaar ten opzichte van m'n veiligheid. Meer rust op m'n Vespa resulteert voor mij in intenser genot. Heb lang getwijfeld over de "bompa-look" van het groot scherm, maar door toedoen van geargumenteerde commentaar op dit forum, ben ik erachter gekomen dat de negativiteit m.b.t. de "bompa-look" puur subjectief was (en tussen m'n oren zat). Voor mezelf heb ik nu het besluit genomen dat zo'n groot scherm simpelweg bij het gegeven "Vespa" hoort! Ik vind dat een Vespa eigenlijk nog altijd een "cruise-mobiel" is, waarmee je tegen een vlotte snelheid, relatief beschermd tegen weer en wind, je jezelf zeer aangenaam en vlot van A naar B kunt verplaatsen terwijl je nog enigszins het gevoel hebt van niet in een blikken doos in de stadsfile moet staan én je bewust maakt van een prettig vrijheidsgevoel. Indien je een GTS als een sportief "motortransportmiddel" wilt benaderen, dan denk ik dat er heel veel andere en goedkopere middelen bestaan, die tegelijkertijd een hogere sportieve funfactor verschaffen. Voor mij blijft mijn GTS (in z'n huidige setting) de perfecte cruiser die me meer dan genoeg PK's geeft om bergop, bergaf te genieten van m'n broodnodige gevoel van vrijheid.
  9. BeeBee

    Chrome Onderdeel Gezocht

    Thanx Motorhan voor de tip. Zodoende is de "rest van m'n haar" terug gered voor een tijdje.
  10. BeeBee

    De eerste stappen ...

    Zaterdag dan toch maar de switch gedaan naar een hoog Vespa-scherm. Waauw, de "Vespa-Fun" gaat gelijk met 100% omhoog! Zaaaaalig! Ik hoor terug de geluiden van m'n machine en ik rij bij temperaturen van ± 3 à 5 C° met m'n vizier helemaal open! En bij 100km/Hr is het terug aangenaam vertoeven op de Vespa i.p.v. die geluidsgeseling te moeten ondergaan! Inderdaad Vespaciao, ik heb aan den lijve mogen ondervinden dat zo'n hoog scherm helemaal niet "oubollig" is qua uitstraling. Toen ik m'n Vespa met het hoge scherm aan m'n 20-jarige modebewuste dochter toonde, reageerde ze met: "hé sjiek". Moraal v/h verhaal: Ikzelf was oubollig (in m'n denken), niet het scherm! ;-)
  11. BeeBee

    Chrome Onderdeel Gezocht

    Thx Peter, alvast bedankt voor de tip. Ben net eens gaan kijken naar de website van PCHROME. ... De rest van m'n haren vielen bijna uit toen ik de prijs zag. :-(
  12. BeeBee

    Chrome Onderdeel Gezocht

    Op een van m'n wandelingen op het internet kwam ik een mooi chrome onderdeel tegen die naar mijn gevoel heel mooi zou staan op m'n Black Beauty. Maar nergens kan ik de oorsprong vinden. Zou dit een selfmade iets zijn?
  13. BeeBee

    De eerste stappen ...

    Oef ... ben ik gelijk wat gerustgesteld :-)
  14. BeeBee

    De eerste stappen ...

    Vandaag lag er bij thuiskomst een kadoosje op me te wachten. M'n bestelde stukken, waardoor ik de GTS terug wat verder kon personaliseren. Een medium windscherm en een chrome plastron. Ik denk dat ik het qua chrome nu toch wel even ga moeten stilleggen, anders gaat het waarschijnlijk niet meer zo goed kloppen voor wat betreft het zwart/chrome evenwicht. Van de plastron ben ik wel content, maar van het medium-scherm niet zozeer. Met m'n 1,84m heb ik nu heel veel last van het windgeruis aan m'n oren! Nieuw dilemma: cutten of vervangen door large of small scherm ... Opnieuw stof tot nadenken. Met het huidig medium-scherm is het nu wel aangenaam dat er geen druk meer is op het bovenlichaam. Dus waarschijnlijk wordt het een wissel naar groot scherm. Maar euh ... ben ik dan niet een beetje een opa op de vespa? (heb niets tegen opa's hé)
  15. BeeBee

    #DutchWesp Custom GTS Candy Python Green

    Hewel, Dutch Wesp, ik vind dit een super geslaagd project. Wat een mooi warm kleur!
×