Jump to content
Vespaforum.be

Bella1

Members
  • Content Count

    38
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About Bella1

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa sprint VLB1T

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Brakel
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Bella1

    Vervangen remmen

    Ter info: ik heb een originele vork op de kop kunnen tikken. de remtrommel "sleept" niet, en uit pure nieuwsgierigheid heb ik die ook maar eens afgemeten. En daar staat de as helemaal mooi in het middelpunt.
  2. Bella1

    Vervangen remmen

    Bij het afmonteren van mijn voorwiel, ontdekte ik dat er al geen dikteplaatjes op de remschoenen waren. waarschijnlijk draaide het wiel niet. De remschoenen zelf zijn ook al helemaal afgeveild. met nieuwe remblokken én dikteplaatjes krijg ik er de remtrommel er gewoon niet op
  3. Bella1

    Vervangen remmen

    Update: daar bij bajaj hadden ze die metalen clipkes van de remschoentjes er niet opgezet. Dan was er ook geen wrijving regen de remtrommel.
  4. Bella1

    Vervangen remmen

    Als ik de wieldraagarm meet dan zie ik een verschil van een paar milimeter, zie foto’s... kan ik deze beter vervangen dan?
  5. Bella1

    Vervangen remmen

    Deze op de eerste foto op de tweede foto zijn het de oude
  6. Bella1

    Vervangen remmen

    Merci voor de reactie. ik heb er nog even naar gekeken en ik denk dat ik hier wat meer duiding moet geven. ik heb de vork een tweetal jaar geleden vervangen door een bajaj. ik denk dat het probleem daar ligt. De nieuwe remblokjes liggen aan de onderkant in de weg. De oude remblokjes waren niet over de hele lengte 2 mm dik. Aan de onderkant waren die 1mm afgesleten. Ik vermoed dus dat ik hier met het probleem zit dat de as niet helemaal 100% in het middelpunt zit. maar hoe los ik deze nu op...?
  7. Bella1

    Vervangen remmen

    Hello allen, ben de remen gaan vervangen van mijn voorwiel van mijn vlb1t de hub kreeg ik er relatief snel af, dan ging 't allemaal vanzelf. nu zit ik een beetje vast wanneer ik de remtrommel er opnieuw wil opzetten. iemand tips?
  8. Hoi, even een vraag uit nieuwsgierigheid: Ik zie dat er dell'orto carbs zijn, er zijn er eveneens van spaco (die ze onder licentie van dell'orto fabriceerde). er zijn uiterlijke verschillen. zijn ze gelijkaardig qua performantie en betrouwbaarheid?
  9. Ziet er zo uit met 3pct
  10. Hey, heb een lml px 150 motor in mijn vlb1t (thanks to Frederik) wat is nu de ideale mengverhouding? Ik zet ‘m nu op 3%. Vandaag echter in hartje zottegem veel rook ontwikkeld, en stil gevallen. Even de gitzwarte bougie eruit gehaald en een nieuwe ingedraaid en hij liep weer als een dartel veulentje. is 3% te veel?
  11. Bella1

    Ideale carb

    Ik bedoel Indische...
  12. Bella1

    Ideale carb

    En welke zit er origineel op? Een indiesche?
  13. Bella1

    Ideale carb

    Heel hort : Voor een lml star px 150 motor, wat is de ideale carburator? de originele? Of een andere?
  14. Ben eruit! Belangrijkste is LICHT. zie wat je doet! het koppelstuk niet te diep erin draaien.
  15. Ja, klopt en die heb ik ook (ik tel het sebiet nog eens na) maar draait niet wat zie ik over het hoofd? dat ding erin, ringske en aandrijving
×
×
  • Create New...