Even laten weten dat mijn GTS gisteren is afgekeurd omwille van een foute achterband en stand van het voorlicht.
Met de stand van de lichten hebben al meerdere eigenaars gevloekt. Maar de snelheidsindex van je banden controleren voor je naar de controle vertrekt?
De man was wel zo sympathiek me de kans te geven het zelf wat te corrigeren maar met de GTS is dat niet op 123 gefikst.
Even kort, ik heb de GTS in prima staat gekocht van een eerlijke verkoper. De vorige eigenaar had ooit een lekke band. Heeft die band laten vervangen door een goedkopere band met een lagere snelheidsindex zonder hiervan iets te weten. De band is zo goed als nieuw maar moet eraf omdat er een 56P op ligt en het moet een 62P zijn. Voor de periode van de verplichte keuring geen probleem, nu dus wel.
Even ter informatie, wat werd nagezien:
-werking lichten.
-remmen op een rembank is best gevaarlijk als je te brut remt. (Je moet je Vespa zelf in bedwang houden)
-emissie
-alle cijfertjes op het gelijkvormigheidsattest
-alle serienummers (plakaatje en ingeslagen nummers, meestal onder het zadel)
-speling op de wielassen
-lekken van leidingen
-banden (niet alleen profiel ook maat en snelheidsindex)