Jump to content
Vespaforum.be

Domvamer

Members
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Domvamer

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Nog geen. Zoekend !?

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hey dankje voor het beeldmateriaal. Geeft me weer een goed beeld van de zaken. Zowieso als in een origineel stuurslot van Vespa vind met sleutels zal ik hem vervangen. Zoiets vind ik wel belangrijk. Nu dacht ik de Vespa nog te simoniseren. Zijn er aanraders qua producten. Do and don’ts? Momenteel staat hij opgeblonken na een flinke wasbeurt. Jammer genoeg heeft hij bij het transport een duwtje gekregen aan de motorblok waardoor de rooster lichtjes ingedrukt is... gelukkig zonder lakschade.
  2. Dankje voor de respons. Maar een origineel slot uit 1966 met bijpassende sleutel. Kan men zoiets ook nog terugvinden of is dit eerder zelden. Qua authenticiteit kan het tellen om een origineel slot erop te steken met originele sleutel. Nu heb ik nog een vraag. Bij de restauratie hebben ze duidelijk de gaatjes voor het nummerplaat dichtgedaan. In het vermoeden dat die er waren. Op welke manier kan ik dan een nummerplaat bevestigen ? Op de tank ( niet de body ) staan blaasjes wat toch wel tekenen zijn van vocht / roest ... Duidelijk vrij amateuristisch gedaan. Kan dit op termijn gevolg hebben voor het koetswerk van de body ? Foto's volgen vanavond... Gegroet
  3. Dank voor de reacties alvast ! Inderdaad ik heb geen standaard met een oog jammer genoeg. Gezien ik de originele sleutel niet heb zal ik het stuurslot moeten laten veranderen. Is er een kans dat er op beurzen zoals de motor retro beurs te Wieze authentieke stuursloten te koop liggen 2dehands? Of is die kans heel klein ? Gegroet.
  4. Hey. Hartelijk dank voor de respons. Zo ben ik weer wat wijzer. Ik heb nog contact met de eigenaar en die ging eens zoeken. We leven op hoop maar ik ben realistisch. Bij mijn fiat 500 heb ik gelukkig nog de originele sleutels. Dat geeft inderdaad meer authenticiteit. Op welke manier zouden jullie de Vespa vastleggen indien je niet het stuurslot kan gebruiken? Gegroet
  5. Hallo iedereen, Ik ben een leek op dit forum. Vele dingen zijn me nieuw en vandaar dat ik hier enkele vragen kom stellen. Ik hoop dat die subforum de juiste hiervoor is. Zonet kunnen de moderators graag het topic in de juiste sectie plaatsen. Aldus. Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een prachtige Vespa 50N Giallo Positano uit 1966/1967. Nu zijn er toch enkele vragen die ik de koper vergeten stellen ben. Online heb ik ook al wat her en der gezocht maar met zo een massa kenners hier op het forum dacht ik bij mezelf. Ik stel de vraag gewoon hierzelf. Nu heb ik gezien dat er bij de Vespa geen sleutel meegeleverd is. Is deze überhaupt nodig voor ontsteking te krijgen om gaat het om louter een stuurslot? Aan het stuur zijn een paar knoppen. Vermoedelijk een claxon, een voor het licht aan te steken en nog een voor ? Kan iemand me hierover informeren. Ik dank jullie en wens jullie allen een mooie zondag. Groeten Dominiek
  6. Hallo, Ik ben nieuw op het forum. Heel interessante topic. Net vandaag eenzelfde type 2de hands aangekocht in Hasselt. Interessant om te volgen alvast. Keep up the good work
×
×
  • Create New...