Ga naar inhoud
Vespaforum.be

jef vb

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Sprint Veloce

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Herenthout
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

jef vb's prestaties

Rookie

Rookie (2/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recente badges

3

Reputatie

  1. Hallo iedereen, Wegens de verkoop van mijn Vespa doe ik m'n laatste Vespagerelateerde spullen van de hand. Ze kunnen opgehaald worden in Herenthout, of verstuurd worden met de post. Ik zal het forum wat in't oog houden, maar bij interesse kan je me best een mailtje sturen (jef.van.beeck@gmail.com). - Werkplaatshandboek P/PX-reeks (incl T5): € 10 - Werkplaatshandboek Primavera, 90SS, Sport, Super, GL, Sprint, Rally: € 10 - Neus PX (oude stijl): € 5 - Passagiervoetsteunen PX: € 10 - Gelakte velg 10x2.10 (roestvrij): € 5 - Jas Armadillo Scooterwear "Camovision jacket": € 40 Maat M (maar valt nogal groot - 't is eerder een L). Ik heb deze jas in een ver verleden gekocht (voor iets van een € 150 denk ik) en nooit gedragen - de kaartjes hangen er nog aan. Wind- en waterdicht, goed reflecterend, met CE-gekeurde protectoren aan schouders en ellebogen. De fleecevoering heb ik er blijkbaar ooit uit gehaald, dus die zit er niet meer bij. De kap kan je eraf ritsen. Voor meer info: https://armadilloscooterwear.com/products/camovision-reflective-scooter-jacket
  2. De scooter is verkocht, dus er mag een slotje op dit topic. Groetjes, Jef.
  3. Sprint Veloce met gereviseerd 150cc LML-blokje. Eerste inschrijving 18/06/1974. Betrouwbare scooter. Vraagprijs: € 3.000.Gedetailleerdere info:Onderdelen die de voorbije jaren zijn vervangen:- vering en schokdemper (fourche)- centrale as en naaldlagers (fourche)- binnenkabels versnellingen- carbu (Spaco 20/20) + luchtfilter (P200)- benzinekraan + benzinedarm- uitlaat (SIP Road 2)- CDI- binnenkant voorspatbord behandeld met roeststopper- revisie blok: +/- 7.000 km geledenMinpuntjes:- scheurtje in de tank (naast dop, dus aan de bovenkant)- klein ballonnetje van koplamp is stuk- geen sleutels (ik gebruikte altijd een Griplock - die krijg je erbij)- lak bladdert wat af op de bil aan de motorkant- zadelpin is afgebroken- bandjes hebben nog genoeg profiel, maar zijn van de band gerold in 2010Het blokje heeft +/- 7.000km gelopen sinds de revisie (wegens lekke oliekeerring koppelingszijde). Ik heb het scootertje altijd goed onderhouden (netjes warm rijden, regelmatig olie en bougie ververst, regelmatig carbu'tje gereinigd of gereviseerd, enz). Het blokje is goed afgesteld (aangepaste sproeiers voor de uitlaat en luchtfilter - uitvoerig getest met bougiechecks, aangepast, gecontroleerd, enz). Het blokje is nooit vastgelopen (mede dankzij de CHT-gauge of cilinderkoptemperatuurmeter). Olie en bougie zijn net ververst, carbu proper gemaakt, cilinderkop en piston ontkoold, koppakking vervangen, cilinderkop gevlakt (cilinderkop netjes en geduldig vastgezet met momentsleutel).Scooter "dans son jus", vermoedelijk in originele lak. Met Belgische inschrijving. Originele handleiding zit erbij.De koper krijgt er, desgewenst, nog een hoop onderdelen bij: een extra carbu (gebruikt), een extra CDI (gebruikt), een aantal carburevisiesetjes, een ruggensteun, de oude demper en veer, een extra velg, 2 ongebruikte banden, een aantal ongebruikte binnenbanden, een hoop ongebruikte kabels, ...Reden verkoop: einde hobby. De Vespapassie is ooit zeer groot geweest, maar is ondertussen bekoeld. Ik speel al enkele jaren met het idee om haar weg te doen, en heb de knoop nu pas kunnen doorhakken om afscheid van haar te nemen.
  4. Via via hoorde ik van een oude rot ondertussen al eenzelfde inschatting. Bedankt voor je antwoord, Koen!
  5. Hallo Freddy, Ik verkoop mijn Sprint Veloce. Niet 100% wat je zoekt, maar ik geef het toch maar even door. Meer info vind je in dit topic: Groetjes, Jef
  6. Hallo iedereen, Na lang wikken en wegen heb ik besloten mijn Sprint Veloce te verkopen. Ik heb haar al 10 jaar, maar de laatste jaren gebruik ik haar nog maar weinig. Sinds ik met "echte motoren" (😉) ben gaan rijden, is de Vespapassie stilaan beginnen tanen. Momenteel staat ze te veel stil, en dat vind ik zonde. Daarom mag ze weg - hopelijk naar een baasje die haar meer gebruikt. Vroeger was ik helemaal into het gehele Vespagebeuren, maar ook dat is de laatste jaren verdwenen. Daardoor heb ik geen zicht meer op hoe de prijzen van oldie Vespa's tegenwoordig liggen. Mijn brommervriendjes van vroeger zijn de Vespa's ook ontgroeid, dus aan hen kan ik ook geen advies vragen. Ook op 2dehands.be vind ik niet echt referentiemateriaal. Daarom richt ik me tot het Vespaforum. Ik was hier vroeger ook actief (onder een ander account, waarvan ik de log-ingegevens niet meer ken), en weet dat hier veel kenners zaten. Kan iemand van jullie me een indicatie geven van wat vandaag zo ongeveer een correcte prijs is voor deze scooter? Zo over't internet is dat natuurlijk niet eenvoudig, en 't is maar wat de zot ervoor wilt geven. Ik wil dan ook maar gewoon een indicatie. 't Is dus een Sprint Veloce, en er zit een 150cc LML-blokje onder (zonder reedvalve). Het originele blok heb ik niet (het LML-blokje zat er al onder toen ik hem destijds kocht). Volgens de vorige eigenaar is hij van '73; als ik het framenummer ingeef op Scooterhelp, kom ik uit bij '68. De eerste inschrijving is 18/06/1974 - dat staat wél vast. Onderdelen die de voorbije jaren zijn vervangen: - vering en schokdemper (fourche) - centrale as en naaldlagers (fourche) - remschoenen achter - binnenkabels versnellingen - carbu (Spaco 20/20) + luchtfilter (P200) - benzinekraan + benzinedarm - uitlaat (SIP Road 2) - CDI - revisie blok: +/- 7.000 km geleden De teller staat op 22.000km (waarvan ik er een goeie 12.000 heb gereden). Ik dénk dat de vorige eigenaar een nieuwe teller heeft laten installeren toen hij het LML-blokje eronder heeft laten hangen (maar daar ben ik niet helemaal zeker van). Het blokje heeft +/- 7.000km gelopen sinds ik het heb laten reviseren (wegens lekke oliekeerring koppelingszijde). Ik heb het scootertje altijd goed onderhouden (netjes warm rijden, regelmatig olie en bougie ververst, regelmatig carbu'tje gereinigd of gereviseerd, enz). Het blokje is goed afgesteld (aangepaste sproeiers voor de uitlaat en luchtfilter - uitvoerig getest met bougiechecks, aangepast, gecontroleerd, enz). Het blokje is nooit vastgelopen. Er staat al jaren een CHT-gauge op (cilinderkoptemperatuurmeter) om een oogje in't zeil te houden voor vastlopers. Ik heb net de cilinderkop er nog af gehad om de piston en cilinderkop te ontkolen, en de cilinderkop te vlakken (er was een lek). Ik heb de koppakking vervangen, en de cilinderkop netjes en geduldig vastgezet met de momentsleutel. Ik denk dat de scooter nog in z'n originele lak staat (maar ik kan me vergissen). Alleszins is het een scooter "dans son jus", geen gelikt blinkertje. Het blokje is in goede staat, en zou nog heel wat kilometers mee moeten kunnen. De originele handleiding zit erbij - ook wel leuk. Nadelen: - scheurtje in de tank (naast dop, dus aan de bovenkant) - klein ballonnetje van koplamp is stuk - geen sleutels (ik gebruikte altijd een Griplock - die krijg je erbij) - "verkeerd" achterlicht - lak bladdert wat af op de bil aan de motorkant - zadelpin is afgebroken - bandjes hebben nog genoeg profiel, maar zijn van de band gerold in 2010 Alle Vespaspul dat ik nog heb liggen, mag ook mee naar de nieuwe eigenaar: een omgelaste PK-fourche die in de scooter zou moeten passen, een extra carbu (gebruikt), oude CDI, een aantal carburevisiesetjes, een ruggensteun, de oude demper en vering, een extra velg, 2 ongebruikte banden, 5l synthetische 2T-olie van SIP, een resem kabels. Destijd heb ik € 2.500 betaald voor deze scooter. Geen idee of dat vandaag nog een realistische prijs is. Ik ben geen verkoper, denk niet dat dit een potje goud is, en hoef er ook niet de hoofdprijs voor te hebben. 'k Wil mezelf echter ook geen mouw aannaaien door er belàchelijk weinig voor te vragen. Wat vinden jullie een correcte prijs voor deze scooter? Groetjes, Jef foto's:
×
×
  • Nieuwe aanmaken...