Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jos54

Leden
  • Aantal items

    31
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Jos54 last won the day on March 10

Jos54 had the most liked content!

Community reputatie

7 Neutral

Over Jos54

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Gent-Leie
    Vespa Club Wetteren "Amici delle due tempi"
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 VL1T (1954) (2x)
    Vespa P200E (1981)
    Vespa GTS 300 (2017)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalter
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

434 profielweergaven
  1. Jos54

    Aluminium lassen

    Dag Thomas - ik heb hier nog een stuk karter dat zou moeten gelast worden - klein breukje van 5 mm. Kun je me zijn gegevens eens doormailen aub oostzuid@gmail.com danke
  2. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Dank voor jullie reacties. Kan er zeker iets mee doen. Voorlopig is het afwachten wat de praktijk zal brengen. Zaterdag 24/3 gaat hij naar de motorman en wordt het blokje (dat tegen dan "blok" mag genoemd worden) er onder gestoken en op punt gesteld. Wordt vervolgd.
  3. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Ik vind het ook jammer, maar er komt een getuned blokje onder waarvan de tandwielverhoudigen niet werden of niet konden aangepast worden in functie van de grotere kracht en dus snelheid. Hierdoor blijft als enige oplossing er grotere wielen ondersteken. Met de 8" wielen kan het dus ook - we gaan dat trouwens uitproberen - maar we vrezen dat het wel eens een wreed nerveus meiske zou kunnen worden. Anderzijds zijn - gezien de snelheid - grotere banden iets veiliger. Andere ideeën zijn zeer welkom.
  4. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Ik zoek 1 of 2 (liefst) gebruikte velgen van een GS voor de ombouw van mijn VL1T (van 8" naar 10"). Iemand een idee welke band daar best bij zou passen? Verder ook nog graag gevonden: cilinderkap in aluminium van een VL1T (met bout vooraan - niet bovenaan) Dank bij voorbaat. Jos
  5. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Vervolg: mijn VL1T project loopt stilaan op zijn einde. De carrosserie is onder handen genomen, wat laswerk, opkuis, wat spuiten en dan weer "verouderen" van bepaalde stukken die ik nieuw diende te kopen ... maar hij blijft "dans son jus". Ook speciale trommel van pinasco gestoken om de extra snelheid wat te kunnen beteugelen. Alles wat ook maar beweegt of kon verslijten is vernieuwd. De motor is ook zo goed als af en getuned met pinasco-onderdelen. Maar dat heb ik niet zelf gedaan. Hij zit er ook nog niet in. Ben zeer benieuwd. De Vespaonderdelen-beurs in Genk heeft me trouwens heel wat stukken opgeleverd. Ik mis echter nog 1 stuk, namelijk de cilinderkap. Bij SIP kan ik die nieuw kopen (15074100), maar ik zoek een oude (in aluminium). Heeft iemand dat nog liggen voor mij? Ook een velg in de originele grijze kleur zou beter zijn dan het roestgeval dat ik nu liggen heb. Dank bij voorbaat.
  6. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Yes, ik ben afgestapt van het idee om er een PX-motor in te lepelen. En zoals Raf zegt, wordt het een aangepast oud blokje. Ik heb natuurlijk de PX-motor al gekocht! Verdorie! Wie interesse heeft, ik doe hem weer weg! Of ik houd hem voor in mijn P200e, maar misschien zal ik daar niet veel winst mee doen. Voor de geïnteresseerden: het is een getunede 125 naar 177 cc (werd enkele maanden geleden aangeboden door Frederic Van Assche). Zelfde prijs. (0475 526 577)
  7. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Ik kan ook eens komen kijken - Aalter is niet zo ver van bij jou.
  8. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Dag Rufio, ik twijfel, twijfel. Misschien dat ik mijn PX-motor houd voor in mijn P200e of weer verkoop en toch verder ga met een tuning van een VGL1 blok. In ieder geval ben ik geïnteresseerd in dat vgl blokje. Al was het maar als reserve voor in mijn originele VL1t of om effectief om te bouwen zoals je zegt. Misschien beter om hierover verder te praten via mijn mailadres of telefoon oostzuid@gmail.com 0475 526 577
  9. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Ha ja, nu snap ik hem. Ik heb ze trouwens gekruist in Nevele. Kon mijn ogen en oren niet geloven! Ik moet zeggen, toen ik de SIP-catalogus voor tuning van wideframes onder ogen kreeg, was dat ook mijn optie, alleen ontbrak ik zo veel onderdelen van de motor (die had ik al gebruikt voor mijn eerste VL1T project) dat ik eerst een blokje moest kopen en dan alle nieuwe stukken ... en dat wordt dan wel heel duur. Ik heb gekozen voor the "old way". Bij Hendrick heb ik een mooi, getuned PX-blokje (van 125 naar 177 cc) kunnen kopen. Dus daar ga ik nu voor. Mocht iemand me nog kunnen helpen met wat advies inzake de achtervering? ik weet al dat ik de PX-vering moet gebruiken, maar welke aanpassingsstukken heb ik dan nodig? Ik geraak er niet goed aan uit. Of heeft er iemand zo een verbouwde Vespa staan? Dan zou ik daar graag eens komen naar kijken om te zien hoe een en anders is aangepast. Weet iemand nog een goed adres om de carrosserie te herspuiten? Dank bij voorbaat.
  10. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    "Old school" Die heb ik niet mee!?
  11. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Ik begrijp dan niet waarom ze bij SIP daar zo een opmerking maken (dit stuk past alleen op een PX200)?
  12. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Dag Raf(fa), Prachtig. Ik denk dat die discussie over PX200 of PX125 te maken heeft met de breedte van de scharnierarm die er tussen moet. Ik heb het eens opgemeten en er zou 20,5 cm ruimte moeten zijn voor de PX arm. Indien ok, dan kunnen we een prijs overeenkomen. Misschien dan best overstappen op gsm of mail oostzuid@gmail.com 0475 526 577 Weet je iets over die achtervering en eventuele hulpstukken? Danke
  13. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Ik ben bijna rond met de voorbereidingen voor de restauratie van een VL1T uit 1954. Gezien ik geen oude motor meer had, heb ik besloten om er een PX-motor (PX125-VNX1M) onder te steken. Ik heb hierbij 2 vragen: 1. Sip heeft 2 verschillende aanpassingsstukken die tussen het frame en de motor dienen geplaatst te worden. https://www.sip-scootershop.com/nl/products/adapter+motorvering+voor_63003500 https://www.sip-scootershop.com/nl/products/adapter+motorvering+voor_63003400 Blijkbaar allebei (zeer gelijkende stukken) alleen geschikt voor een PX 200 motor (volgens iemand van de SIP-Community gebruikers) en https://www.sip-scootershop.com/nl/products/adapter+serie+pro+motorvering+_63009100 Daar staat er geen commentaar bij. 2. Ik heb dezelfde vraag voor de aanpassing van de achtervering: ook hier worden verschillende stukken aangeboden Moet er een PX vering gebruikt worden (met eventuele aanpassingsstukken aan het frame) of de gewone vering die normaal op een wideframe zit (mogelijk met aanpassingen aan de motor) https://www.sip-scootershop.com/nl/products/adapter+serie+pro+by+mr+_63003110 Mogelijk zijn er nog andere sites die dergelijke aanpassingsstukken verkopen? Graag advies
  14. Het is ondertussen al een tijdje geleden dat ik dit probleem op het forum geplaatst heb. Om een lang verhaal kort te maken: de dealer heeft het probleem niet kunnen oplossen. Gezien de GTS nog in garantie was, heb ik uiteindelijk een andere, splinternieuwe gekregen. Die rijdt perfect. Probleem, voor mij althans, opgelost. Wat er met die Vespa dan verder gebeurd is en of het probleem opgelost is, weet ik niet.
  15. Jos54

    motorblokje VBB, VGLA of Px carters

    Dag Lars, Heb je dat blokje nog altijd liggen? Zou me wel interesseren voor mijn VL1T die nu redelijk goed staat. Gewoon voor reserve.
×