Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Jos54

Leden
  • Aantal items

    40
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    1

Jos54 last won the day on March 10

Jos54 had the most liked content!

Community reputatie

10 Good

Over Jos54

  • Titel
    Lid

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    Vespa Club Gent-Leie
    Vespa Club Wetteren "Amici delle due tempi"
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 150 VL1T (1954) (2x)
    Vespa P200E (1981)
    Vespa GTS 300 (2017)

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Aalter
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

520 profielweergaven
  1. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Sorry. voorband is hier nog een gewone 10".
  2. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Beste N!ce. Omdat er intern niets aan de tandwielen veranderd is, moesten we wel over stappen naar 10" banden (vooraan een 90/90/10 - meer ruimte om niet tegen spatbord te schuren bij remmen). Met die getunede motor en de 10" ga ik zonder problemen naar 80 km. En der is nog overschot. Durf er nu nog niet alles uithalen, want nog in rodage. Ik schat rond de 100 km - eenmaal ingereden. Rijdt heel stabiel, vast en vertrouwen wekkend. Enig nadeel: heel veel compressie! Heb er in juli mijn achillespees op afgescheurd. Van de kickstarter geschoten. Vooraan heb ik ook een speciale SIP trommel gestoken. Is wel nodig. Van foto's gesproken. Hierbij nog een paar zoals hij er nu bij staat. Groeten.
  3. Jos54

    Kickstarter rechten

    Yep. Komt in orde. Dank voor de attentie. Iedereen trouwens die aan deze "ronde" heeft meegedaan.
  4. Jos54

    Kickstarter rechten

    Ik ben ondertussen ook op zoek naar een vervanging. (vraag komt op ook facebook) Is wel niet gemakkelijk te vinden. Heeft er iemand suggesties? En van letsels gesproken ... met die verbogen kickstarter heb ik eind mei mijn achillespees afgescheurd. Ben nog verre van gerevalideerd.
  5. Jos54

    Kickstarter rechten

    Beste vrienden, Ik heb mijn vraag gesteld omdat ik vermoedde dat het niet zo gemakkelijk was ... en dat blijkt uit de vele commentaren, goed gestoffeerd met toch wel verschillende argumenten. Maar we lijken er te komen. Probleem: ik heb 2 omzeggens identieke Vespa's VL1T. De eerste 100% origineel, de tweede is samen gestoken met stukken die ik al jaaaren liggen had. In productie verschillen ze slechts enkele maanden. Voor die laatste miste ik een kickstarter. Ik heb iets gevonden dat er op leek op de beurs in Geel begin dit jaar. Maar ik twijfel of het dezelfde is! Als ik de twee nader bekijk denk ik dat het niet dezelfde kickstarters zijn. Verschillende modellen? En misschien moet ik gewoon een ander stuk zien te vinden, zoals iemand reeds voorstelde. Ik sta open voor een aanbod. Gezien we er nog niet zijn wil ik de discussie verrijken met enkele foto's. reacties welkom.
  6. Jos54

    Kickstarter rechten

    Ook waar. Wanneer er een verbuiging optreedt (bvb door een accident) dan gebeurt dat toch ook "koudweg"! Nu weet ik het ook eventjes niet meer. ....
  7. Jos54

    Kickstarter rechten

    Dacht ik al. Ik heb er koudweg al een flinke dreun met de hamer op gegeven ... geen beweging in te krijgen. Ik kan me inbeelden dat - als ik nog harder sla - ik er twee zal hebben. Ik probeer het eens warmweg. We zien wel. In ieder geval: beiden bedankt voor de raad. Ik laat nog iets weten.
  8. Jos54

    Kickstarter rechten

    Koudweg?
  9. Jos54

    Kickstarter rechten

    Weet iemand de beste manier om een verbogen kickstarter terug in juiste stand te krijgen? Mag je die gewoon verwarmen en op kloppen? Behoudt die dan zijn sterkte? Het is er eentje van een oldtimer, jaren 50. Dank bij voorbaat.
  10. Jos54

    Aluminium lassen

    Dag Thomas - ik heb hier nog een stuk karter dat zou moeten gelast worden - klein breukje van 5 mm. Kun je me zijn gegevens eens doormailen aub oostzuid@gmail.com danke
  11. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Dank voor jullie reacties. Kan er zeker iets mee doen. Voorlopig is het afwachten wat de praktijk zal brengen. Zaterdag 24/3 gaat hij naar de motorman en wordt het blokje (dat tegen dan "blok" mag genoemd worden) er onder gestoken en op punt gesteld. Wordt vervolgd.
  12. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Ik vind het ook jammer, maar er komt een getuned blokje onder waarvan de tandwielverhoudigen niet werden of niet konden aangepast worden in functie van de grotere kracht en dus snelheid. Hierdoor blijft als enige oplossing er grotere wielen ondersteken. Met de 8" wielen kan het dus ook - we gaan dat trouwens uitproberen - maar we vrezen dat het wel eens een wreed nerveus meiske zou kunnen worden. Anderzijds zijn - gezien de snelheid - grotere banden iets veiliger. Andere ideeën zijn zeer welkom.
  13. Jos54

    Velg 10" GS en cilinderkap VL

    Ik zoek 1 of 2 (liefst) gebruikte velgen van een GS voor de ombouw van mijn VL1T (van 8" naar 10"). Iemand een idee welke band daar best bij zou passen? Verder ook nog graag gevonden: cilinderkap in aluminium van een VL1T (met bout vooraan - niet bovenaan) Dank bij voorbaat. Jos
  14. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Vervolg: mijn VL1T project loopt stilaan op zijn einde. De carrosserie is onder handen genomen, wat laswerk, opkuis, wat spuiten en dan weer "verouderen" van bepaalde stukken die ik nieuw diende te kopen ... maar hij blijft "dans son jus". Ook speciale trommel van pinasco gestoken om de extra snelheid wat te kunnen beteugelen. Alles wat ook maar beweegt of kon verslijten is vernieuwd. De motor is ook zo goed als af en getuned met pinasco-onderdelen. Maar dat heb ik niet zelf gedaan. Hij zit er ook nog niet in. Ben zeer benieuwd. De Vespaonderdelen-beurs in Genk heeft me trouwens heel wat stukken opgeleverd. Ik mis echter nog 1 stuk, namelijk de cilinderkap. Bij SIP kan ik die nieuw kopen (15074100), maar ik zoek een oude (in aluminium). Heeft iemand dat nog liggen voor mij? Ook een velg in de originele grijze kleur zou beter zijn dan het roestgeval dat ik nu liggen heb. Dank bij voorbaat.
  15. Jos54

    PX-motor in wideframe (VL1T - 1954)

    Yes, ik ben afgestapt van het idee om er een PX-motor in te lepelen. En zoals Raf zegt, wordt het een aangepast oud blokje. Ik heb natuurlijk de PX-motor al gekocht! Verdorie! Wie interesse heeft, ik doe hem weer weg! Of ik houd hem voor in mijn P200e, maar misschien zal ik daar niet veel winst mee doen. Voor de geïnteresseerden: het is een getunede 125 naar 177 cc (werd enkele maanden geleden aangeboden door Frederic Van Assche). Zelfde prijs. (0475 526 577)
×