Ga naar inhoud
Vespaforum.be

KrijnS

Leden
  • Items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50N 1963
    Vespa 50L 1967

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Utrecht
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

562 profielweergaven

KrijnS's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

6

Reputatie

  1. KrijnS

    Acma 1953 zadel

    https://www.leboncoin.fr/motos/2214252396.htm
  2. Dag iedereen, ik heb een gedeelde werkplaats / vespa- of motorstalling ten zuiden van Utrecht in de aanbieding. Ik weet dat het een Belgisch forum is maar volgens mij zijn er best wat Nederlandse leden actief. Dus het proberen waard: - ongeveer 80m2, grote werkbank, lastafel, motorheftafel en een aantal rekken aanwezig. Tot voor kort gedeeld met een vriend, maar hij is helaas verhuisd. De ruimte is ongeveer leeggeruimd, ik heb er een motor en enkele te restaureren Vespa’s staan. Bijgaand een foto van een tijd terug toen de ruimte nog volop in gebruik was. Kosten €100 per maand en gedeeld met mij en nog een kennis die enkel wat opslag gebruikt maar niet sleutelt. Bij vragen kun je me een bericht sturen of even bellen op 0640982860.
  3. Hoi kurt, ik ben inmiddels voorzien. Het carter oog onder het schakelmechanisme van mijn pk blok is afgebroken aan de vliegwielzijde. Voor de rest prima staat. Als je interesse hebt kan ik een foto sturen. heb ook een goede 4 bak met relatief nieuw schakelkruis te koop
  4. Hoi Arjen. Weet je zeker dat de compressie goed is? Geen drukverlies / smeer bij cilinderkop of voetpakking? Dan zou ik zeggen ergens in de ontsteking. Wellicht tijdstip. Had je de ontsteking tov carter gemarkeerd en op hetzelfde punt terug gemonteerd? Als je voor een nieuwe ontsteking gaat zou ik voor een elektronische gaan. Ben je van de contactpunten af. Geen gedoe meer met afstelling, minder slijtage, etc. Is dan een hele set met vliegwiel en bijbehoren. Is niet goedkoop, maar ik vind het z’n geld waard: https://www.scooter-center.com/en/ignition-set-bgm-pro-electronic-vespa-v50-50n-v90-pv-et3-pk-s-7673183?number=7673183 Wellicht elders goedkopere vergelijkbare sets te vinden.
  5. Hoi Arjen. Moet frustrerend zijn, 50x trappen is natuurlijk nooit de bedoeling. checks die ik zou doen: 1: nieuwe bougie 2: bougie eruit, beetje remreiniger in cilinder, bougie erin en kicken. Loopt blok direct hoog te toeren in —> zoek in je carb / mengsel 3: ingeval bij 2 geen succes. Zoek het in je elektra / ontsteking. Loop draden na van bougie, naar bobine, maar ontsteking. Daarna losse delen van je ontsteking (bobine, punten, condensator). 4: anders wellicht een mooi moment om over te stappen naar 12 volt elektronische ontsteking. Weer leverbaar bij scootercenter succes
  6. Heeft er iemand een set goede carters voor een v50 liggen? Compleet blokje mag ook, 3 bak. Er zit een pk50 blok onder mijn v50 en deze wil ik gaan terugbouwen.
  7. Heb ik niet, maar heeft Koen voor mee lees ik hieronder :). Nog tips over hoe de beenschildrand recht te buigen na het uitdeuken? (Is op meer plekken verbogen). Ik las ergens dat je hier zelf tool voor kunt maken. Wellicht heeft iemand van jullie die liggen? Top, ik stuur je een bericht
  8. Inmiddels is de bodem gedemonteerd. De koker wordt binnenkort gestraald + in epoxy gespoten. Het voetremgat heb ik voor nu laten zitten zodat de nieuwe plaat zo handig in te passen is. Nadat de nieuwe bodem erin zit wil ik het beenschild gaan uitdeuken. Iemand hier nog tips voor? ik heb hier nog geen ervaring mee. Mijn plan is dit zelf te doen. Om hem daarna volledig te laten stralen + epoxy. Nog wat foto’s van het beenschild
  9. top ik stuur je even een pb
  10. Bedankt Koeno. Kan ik bij hen ook terecht voor het zandstralen + epoxy? Nog een snelle vraag van mijn kant. Hoe verwijder ik het afdekplaatje van het contactslot? Bij voorkeur behoud ik het origineel.
  11. Hierbij alvast wat foto's: - Het zadel heeft flink geleden maar wil ik redden, mooi om het originele (kleine) zadel te kunnen blijven gebruiken. Nieuwe (gebruikte) veren ingezet want die waren bijna allemaal weg. Helaas is het laswerk aan het scharnierpunt rechts kapot, waardoor het zadel doorzakt naar rechts. Dit klusje heb ik uitbesteed aan Maskes vespaklassiekers waar het zadel direct gepoedercoat zal worden. - Foto van de bodem, deel van achterkant tot aan rempedaal zal vervangen moeten worden - Foto's van (beperkte) roest in de tunnel - Foto van controlestickertje wat nog in het frame zit (vind ik wel gaaf) - Foto van vloerstrips, voorste bevestigingspunten zitten met klinknagels, restant was rubber. Dus even op zoek naar een goede vervangingsset
  12. Hoi iedereen, na me zojuist even voorgesteld te hebben (link: https://www.vespaforum.be/index.php?/topic/33317-voorstellen/) start ik hier het topic van de restauratie van mijn vespa 50/n uit 1963. Ik heb deze vespa een jaar of 5 geleden gekocht in een verwaarloosde maar redelijke volledige staat. Het is een vrij vroeg frame - en bloknummer (v5a1t - 39xx) en alleen het motorluik ontbrak (op foto zijn de teller, koplamp en benzinekraan gedemonteerd). De originele lak zit (deels) onder het donkerblauw en het controlestickertje uit de fabriek zit nog achter het gereedschapsbakje (helaas donkerblauw overgeschilderd). De bodem is op diverse plaatsten doorgeroest, hier is ook al aan gelast in het verleden. Mijn idee was om de vespa technisch in orde te maken en er dan zo op te gaan rijden. Ik had destijds het blokje voorzien van een nieuwe cilinder en de kogellagers + schokdemper van de voorvork vervangen. Echter heb ik de vespa toen gestald en niet meer de tijd genomen het verder af te ronden. Na een recente vakantie in Italie heb ik 'de vespakriebels' weer gekregen besloten de scooter toch helemaal te restaureren. Van dit proces wil ik af en toe wat delen hier op het forum. Er zullen zaken zijn waar ik hulp of advies bij kan gebruiken en het is leuk dit te bespreken. Ik wil de scooter zo origineel mogelijk houden en hij krijgt dan ook de originele groene kleur (Max Meyer Code: 1.298.6301). Omdat het motorblok goed loopt en schakelt, ben ik niet van plan deze te reviseren verder dan hetgeen al gedaan is. De bodem behoeft laswerk, en verder moet het beenschild uitgedeukt te worden. Inmiddels ben ik begonnen met het demonteren van de scooter en heb ik een nieuwe bodemplaat besteld. Mijn plan is om deze op het frame te passen en te markeren, vervolgens de oude bodem te verwijderen voor zover nodig en dan de scooter (en direct de koker) te laten stralen + epoxy. Nu alvast mijn eerste vragen. Wat adviseren jullie voor de behandeling van de binnenkant van de koker? Na de behandeling zal de bodemplaat erin gelast worden, dus wordt dit direct aan hitte blootgesteld. En tevens, heeft iemand een tip voor een zandstraler + spuiter in midden / zuid Nederland? Het laswerk zal ik zelf doen, het straktrekken / uitdeuken / spuiten wil ik uitbesteden. Ik probeer direct even wat foto's te uploaden hem op dat moment motorisch in orde gemaakt (revisie carburateur + nieuwe cilinder) en de voorvork van nieuwe lagers en schokdemper voorzien.
  13. KrijnS

    Voorstellen

    Dag iedereen, Ik ben nieuw hier dus stel me even voor. Mijn naam is Krijn, 30 jaar oud en woon in Utrecht. Vanaf mijn 18e rijd ik vespa (50L 1967), maar de laatste 8 jaar helaas te weinig ivm studie, vervolgens werk, weinig ruimte, etc. Ik ben recent een project gestart (50/N 1963) en het lijkt me leuk dit hier op het forum te delen. Onderstaand alvast wat foto's. Ik zal hier een nieuw topic voor aanmaken onder Smallframe. ,
×
×
  • Nieuwe aanmaken...