Jump to content
Vespaforum.be

thibautbollen

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About thibautbollen

  • Rank
    Newbie

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa Lx50 4t4v

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    mechelen
  • Land
    België
  1. Ik Blijf het probleem hebben dat 1 van mijn spiegels loskomt, ik hem dan vastdraai en dan de schroefdraad kapot maak en ik wil niet weer 110 euro betalen om dat onderdeel te laten vervangen. Heb ook zelf die onderdelen van easyparts, maar toen kwam ik er pas achter dat ik mijn handvaten gewoon kapot moet snijden... Maar dus, ben ook niet van plan om dat toch te veranderen omdat ik het ook vind ook dat die brede dingen onhandig zijn omdat ik nooit zeker ben dat ik er tussen geraak als ik wil filteren of lane splitting... Omdat die spiegels zo hoog zijn en moeilijk zeker te zijn en ook trouwens lelijker zijn dan zonder spiegels gewoon , Maar dus ik wil wel spiegels want die vindt ik gewoon belangrijk... En dus zo een bar-end mirror vindt ik interessant, maar ik ben niet van plan om gaten in mijn stuur te boren en vroeg ik me gewoon af of er zijn die je er door middel van gewoon aandraaien kan bevestigen aan je handvat, alleen links natuurlijk want rechts is gas... Maar rechts maakt voor mij ook niet zo veel uit. Ik heb wel al op sip gekeken maar zag daar niet bar end spiegels die zoiets als ik zoek hebben, ook weet ik dat er zo een spiegels zijn die je bij je been beschermers voor kan hangen, maar is dat niet te small (dat mounting ding) voor een vespa lx? Alvast bedankt!
  2. Het moet er nu ook niet perfect uit zien dacht ik aangezien de krassen niet zo groot zijn, maar de volgende keer zal ik toch maar eens een offerte vragen aan de carrosier voor het trug in prima staat te krijgen. Bedankt allemaal!
  3. Wat ik wel irritant vindt met die vespa kleuren is dat er nergens een universeel kleur nummer op staat zodat je die gewoon zo kan zoeken op internet ipv zij gewoon vriendelijk zijn en dat ik een potje van 1 liter kan kopen vor 25 ip 50ml voor 25 euro... Maar nu heb ik dus deze gekocht : http://www.amazon.de/gp/product/B011W2YTQA?psc=1&redirect=true&ref_=oh_aui_detailpage_o00_s00
  4. Nee want die krasjes zitten wel tot op het metaal, met krasjes bedoel ik dus dat ze heel erg klein zijn maar wel diep... Maar ben er net achtergekomen dat ondanks ik helemaal de juiste kleur nummers aan de man van de brico heb gegeven de kleur toch nog wat te roze is , dus dan ga ik maar een touch up setje kopen dat ik op amazon.de zag speciaal voor vespa, met clearcoat en het siena ivory dan. Dat lijkt me het slimst...
  5. Ik ben vandaag naar de brico gegaan en heb wat verf gekocht die perfect klopt met die van de vespa... Genaamd ivoor. Maar dan mijn vraag is, wat doe ik het beste? Spuiten of gewoon met een klein penseeltje verven? De schade plekken zijn allemaal kleine krasjes door bv fietsen die er is tegen zijn gevallen of wat krassen aan de zijkant voorkant waarvan ik niet weet hoe ze er op zijn gekomen... Spuiten lijkt me veel werk en gaat meer opvallen dat het hertschilder is dan als ik het met een klein penseeltje gewoon wat zou retoucheren. Ik hoor graag naar jullie ideëen!
  6. Heb nieuwe linkerrem besteld van easyparts dan maar en ook al even met superlijm vastgeplakt en zolang dat blijft plakken ga ik m'n rem niet vervangen... Allemaal bedankt!
  7. Mijn spiegel bleef maar loskomen aan de linkerkant van mijn stuur (dus zonder remreservoir) heb ik kapot getrokken. Maar mijn garage vraag torenhoge prijs van 120 euro voor dat onderdeel te vervangen, ik weet dat je die stukken voor 17 euro kan kopen op easyparts maar ik zou willen weten of iemand hier een idee heeft hoe ik het toch kan maken? Ik heb zo een wit lintje dat ongeveer 2cm breed is voor waterleidingen waterdicht te maken, dus op de schroefdraad gedaan om het wat strakker te krijgen. Maar dat heeft niets geholpen. Heeft iemand hier een ander idee (dat wel lukt)? Bedankt!
  8. Ik heb een lx50 4t4v van 2008 denk ik, jaar ben ik alleen niet zeker van met motor nummer c386m. De laatste tijd had ik last van dat hij goed trok tot 30 km uur en dan moest ik heel veel spelen met mijn gas om hem sneller te kunnen laten rijden. Dan had ik vandaag de vlotter opengedaan, of hoe het ook noemt... En daar de bovenkap schoongemaakt en dan er is terug gewoon ingedraaid, en toen stopte hij met zo te stotteren maar trok hij helemaal niet meer, dus dacht ik hij staat te arm maar ik zou niet weten hoe ik het moet aanpassen, ik heb wel mijn schroef verandert die ervoor zorgt dat hij hogere of lagere toeren maakt bij het starten maar niet dat dat iets verandert. Dus weet hier iemand wat ik kan doen om hem te veranderen zodat hij wat rijker is (toch wat ik denk) of toch dat hij trekt zoals hij normaal deed. (er is ooit is een recal geweest voor deze vespa's en dat heb ik sinds dat het probleem zich voordoet mee naar de dealer gegaan om een nieuwe cdi te ontvangen ervoor. Maar ik denk niet dat het daar iets mee te maken heeft want daarvoor heeft hij altijd perfect gereden... ) Bedankt!
×
×
  • Create New...