Hallo
Doordat ik een knallende uitlaat had en mijn vespa special inhield bij meer gas geven dacht ik aan een slechte ontsteking.
Ik had het vliegwiel er al afgenomen en de spie vervangen.
Toen zag ik na het starten van de vespa wat benzine liggen onder de vespa.
Vandaag de carburator er afgehaald en zag ik wel wat vuil aan de inlaat van de benzine slang( resten van een vliegje ), de filter gereinigd en er terug opgeplaast. Een testrit gedaan van 30 min en de vespa reed vlot en geen knallende uitlaat meer.
Maar wel nog steeds een benzine lek aan de carburator , zou ik de vlotternaald moeten vervangen? Zou me verbazen dat die al vervangen moet worden de carburator is 6 jaar geleden vervangen door een nieuwe.
Ik heb de vespa dan doen draaien met de benzine kraan dicht maar dat duurde toch even vooraleer ie stilviel.
Zou het kunnen dat mijn benzine kraan aan vervanging is? Want zelfs met de kraan dicht kan ik de vespa starten.
Wat denken jullie? Benzinekraan vervangen of is het toch de vlotternaald die voor een benzine lek zorgen?
Alvast bedankt
Groetjes els
Na